پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

جزئیاتی‌ازتظاهرات مردم آمریکادرحمایت‌ازایران

يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب: 207314
'فیل ویلایتو'، فعال ضدجنگ آمریکایی و نویسنده کتاب 'دفاع از ایران' در گفتگو با «نسیم»، جزئیاتی از تظاهرات شب گذشته مردم آمریکا در حمایت از ایران را تشریح کرد؛ این تظاهرات علاوه بر ۸۰ شهر آمریکا، همزمان در شهرهای کانادا، بنگلادش، ‌هند،‌ ایرلند و نروژ انجام شد

محورهای گفتگو با بنیانگذار سازمان "مدافعان آزادی، عدالت و مساوات" و نویسنده کتاب "دفاع از ایران" بدین شرح است:

پیام تظاهرات ۴ فوریه
- تظاهرات روز گذشته مردم آمریکا این پیام را برای واشنگتن داشت که جنبش ضدجنگ همچنان زنده و آماده بسیج شدن علیه هرگونه "اقدام ضد ایرانی" است
- ما به همه مردم آمریکا گفتیم که دولت در مورد ایران به آنها دروغ می‌گوید.
- فعالان ضدجنگ بیش از ۸۰ شهر آمریکا، کانادا، بنگلادش،‌هند،‌ ایرلند و نروژ اعتراض خود به تهدیدات نظامی علیه ایران را نشان دادند.
- این برای اولین بار بود که گروه‌ها و جنبش‌های مختلف آمریکایی اختلاف دیدگاه‌های خود را کنار گذاشته و یکصدا به کمپین حمایت از ایران پیوستند.

- آمریکا مشکلات داخلی و اقتصادی زیادی دارد که بهتر است دولت به جای صرف هزینه در جنگ به فکر اشتغال‌زایی و حل مشکلات مردم باشد.
- هم‌اکنون در حال رایزنی با گروه‌های مختلف، از جمله جنبش فتح وال‌استریت، برای تعیین یک روز به عنوان "روز ملی عمل" به منظور نشان دادن اعتراضات در این زمینه هستیم.

- در ایالت ویرجینیا، اغلب شرکت کنندگان در تظاهرات حمایت از ایران، اعضای جنبش فتح وال‌استریت بودند که این اتفاقی بسیار مثبت است.
- بسیاری از شرکت‌کنندگان در تظاهرات را جوانان و فعالان سیاسی تشکیل می‌دادند که معتقدند جنگ‌ها تنها برای تامین منافع یک درصد ثروتمند هستند.

تلاش مخالفان جمهوری اسلامی برای انحراف تظاهرات:
- شعار رسمی و فراگیر تظاهرات روز گذشته " جنگ نه، تحریم نه، مداخله نه، ترور نه" و حمایت از ایران بود. اما برخی افراد مخالف جمهوری اسلامی کوشیدند تا تظاهرات را منحرف کرده و آن را به اقدامی ضدایرانی تبدیل کنند که البته موفق نشدند.
- ما معتقدیم باید از کشوری مانند ایران که سال‌ها تحت فشار بوده و با امپریالیسم مبارزه کرده، دفاع و حمایت کنیم.

- افرادی که روز گذشته علیه دولت ایران شعار دادند، کسانی بودند که در رژیم گذشته ایران منافعی داشتند و اکنون می‌بینند که جمهوری اسلامی منابع کشور را برای اقشار فقیر و طبقات پایینی جامعه هزینه می‌کند.
- مخالفان دولت ایران عموما در هیچ‌گونه تظاهرات ضد جنگی شرکت نمی‌کنند و فقط وقتی به خیابان می‌آیند که بخواهند ایران و مقابله آن با امپریالیسم را محکوم کنند.

- به مردم آمریکا می‌گویم که مراقب باشند، ایران مثل عراق و افغانستان نیست. ایران کشوری با ۷۵ میلیون جمعیت و دارای صنایع عظیم، ارتشی مدرن و مهم‌تر از همه مردمی است که با وجود تمام اختلافات داخلی علیه دشمنان خارجی متحد می‌شوند.
- مردم ایران به خوبی به یاد دارند که چه کسی دولت دکتر مصدق را سرنگون کرد، چه کسی از هشت سال جنگ صدام علیه ایران دفاع کرد، چه کسی به هواپیمای مسافربری پرواز ۶۵۵ ایران شلیک کرد و چه کسی در پشت همه تحریم‌های ضد ایران است.

- ایرانیان هیچ‌گاه از مهاجمان خارجی حمایت نمی‌کنند.
- مردم آمریکا با بیکاری شدید، فقط روزافزون، نژادپرستی، سرکوب‌ پلیسی و بسیاری مشکلات دیگر درگیر هستند و قادر به پذیرش یک جنگ دیگر نیستند.
- به مردم ایران می‌گویم که قوی باشند، ما هر کاری را برای توقف تحریم‌ها و ترورها علیه کشور شما انجام می‌دهیم.

- مردم ایران بدانند،‌ هر مشکلی که داشته باشند، سیستم حکومتی آمریکا جایگزین و راه‌حل سالمی برای آنها نخواهد بود.
- وقتی به مردم آمریکا اطلاعات درستی برسد، واکنش مناسبی نشان خواهند داد و از دولت خود حمایت نمی‌کنند. اما هر روز به آمریکایی‌ها گفته می‌شود که ایران تهدیدی برای موجودیت آنهاست.

مردم آمریکا قبل از این هم فریب خورده‌اند و ممکن است فریب بخورند، اما شما هوشیار، قوی و متحد بمانید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *