پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۶
۳۰

واکنش مسکن‌مهری‌ها به "خانمان برانداز" خواندن آن توسط وزیر!

سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب: 457416
در حالی وزیر راه و شهرسازی چراغ موج چهارم انتقادات به طرح مسکن مهر را دیروز روشن کرد و این طرح را خانمان‌برانداز خواند که برخی متقاضیان مسکن مهر که چندین سال منتظر همین مسکن‌ها هستند، به اظهارات آخوندی واکنش نشان دادند.
واکنش مسکن‌مهری‌ها به "خانمان برانداز" خواندن آن توسط وزیر!
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، چند ماهی بود که طرح مسکن مهر از انتقادات دولتی‌ها در امان بود، اما دیروز عباس آخوندی به‌طور اساسی طرح مذکور را مورد انتقاد شدیدی قرار داد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان "به جنبه‌های کیفی مسکن نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم" گفت: نمی‌توانیم مردم را در بیابان‌ها حبس کنیم. یکی از بزرگترین مشکلات دوره قبلی کالایی کردن مردم در بخش مسکن بود.

آخوندی با اظهار این‌که به‌اندازه کافی در این رابطه بحث نشده است، گفت: گرایش به کمّی کردن یعنی این‌که خیلی سریع بخواهیم همه چیز را به عدد و رقم کنیم برای زندگی مردم خطر جدی است و به‌شدت از آن پرهیز می‌کنم.

وی تأکید کرد: در بازدیدهایی که از کشورهای سوسیالیستی مانند چین و روسیه هم داشتم در این حد افراطی کالایی کردن مردم که در مسکن مهر اجرا شد، ندیدم، هنوز عده‌ای به‌دنبال این هستند، به‌دنبال دفاع از آن هستند که واقعاً قابل دفاع نیست.

وی بیان کرد: هرلحظه ممکن است به‌دنبال اجرای طرح‌‌هایی مانند مسکن مهر به‌عنوان طرح خانمان‌برانداز و شهربرانداز باشند.

اظهارات دیروز وزیر راه و شهرسازی موجب شد تا برخی متقاضیان مسکن مهر در شبکه‌های اجتماعی به سخنان وی واکنش نشان دهند که تعدادی از آنها در ادامه آمده است؛

«با پول ما بیابان‌ها را آباد کردند حالا تجاری‌های همان بیابان‌ها را می‌فروشند و پول آن را ... می‌زنند به‌جای این‌که خرج زیربنایی کنند».

«جنابآخوندی، اگر مسکن مهر بد بوده و هست حداقل برای دولت شما بد نبوده، به‌راحتی سرمایه مردم را بلوکه کردید و بازپرداخت اقساط وام مسکن مهر را به‌جای هزینه کردن در تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر معلوم نیست چه کرده‌اید؟».

«مسکن مهر همان طرحی است که شما به‌واسطه آن رأی اعتماد گرفتید و خود را پایه‌گذار آن در سال‌های قبل پنداشتید. فرض محال که تحلیل فعلی شما درست، اما گناه متقاضیان مسکن مهر چیست که با اعتماد به دولت سرمایه خود را تقدیم کردیم؟ حداقل به فرمایشات مقام معظم رهبری که در خصوص مسکن مهر فرمودند جامه عمل بپوشانید، چطور خود را ولایت‌مدار می‌دانید اما به رهنمود ایشان عمل نمی‌کنید؟».

یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر دراین‌باره گفته است: «واقعیت این است که آخوندی تحصیل‌کرده «آن‌ور آب» هستند، دیدگاهش با مسکن مهر نمی‌خواند».

«حرف آخوندی از یک بُعد درست است، ولی بعد دیگرش که خیلی مهمتر است واریز پول توسط قشر ضعیف و چهار سال معطلی آنها برای خانه‌دار شدن است. می‌دانیم خزانه خالی است اما فشار این ــ بی‌پولی ــ را به متقاضیان وارد کرد».

«وزیر راه هیچ‌وقت نمی‌تواند درد بی‌مسکن‌ها را احساس کند. وزیر چه می‌داند مستاجری چیست. چه می‌داند کل حقوق ماهانه را دودستی به صاحب‌خانه بدهی یعنی چه. خداوکیلی همین الآن منو جای او وزیر بگذارند بهتر از وی برای قشر پایین جامعه کار می‌کنم».

«جناب آخوندی، لطفاً یک بار فقط یک بار تشریف بیارید رسانه ملی صرفاً مسکن مهرو تشریح کنید، اول ببینیم سخن بزرگان چیست؛ از دید مدیران گره کار کجاست؟ تا کی انتظار؟ تا کی واریز؟ تا کی ندادن قرارداد مشخص؟».

«آقای آخوندی، تا به حال جلوی زن و بچه‌هایت به‌خاطر جیب خالی، نداشتن خانه شرمنده شده‌ای؟ تا حالا ننگ نداری روی پیشانی‌ات خورده است؟ اصلاً می‌دانی سر برج و صاحب‌خانه یعنی چه؟ چرا به قول و قرارتون پایبند نبودید؟ چرا ما مسکن مهریای بی‌پناهو پاس می‌دید به این ور و اون ور؟ به‌خدا ما با هزار امید و آرزو پولای بی‌زبونمونو ریختیم تو جیب شما، حالا بعد از چهار سال باز اما و اگرها رو داریم دستمون هم از همه‌جا خالی!!

«آقای وزیر، چرا شرکت عمران طبق قرارداد عمل نمی‌کند؟ طبق سندی که در دست داریم انتظار داریم عمل شود نه بیشتر و نه کمتر. همه ما متقاضیان انتظار داریم طبق قانون جمهوری اسلامی و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص مسکن مهر عمل شود».

*خشم خدا از خلف وعده

«جناب آخوندی، اینجا کشوری اسلامی است و همه ما به خدا و قرآن اعتقاد داریم و حتماً این آیه را شنیده‌ای: "کبر مقتاً عند الله ان تقولوا ما لاتفعلون" بپرهیز از اینکه به مردم وعده بدهی و تخلّف کنی، زیرا تخلف از وعده موجب خشم خدا و مردم خواهد شد».

«جناب وزیر، پیشنهاد می‌کنم فرمایشات ۱۵ماده‌ای حضرت آقا را یک بار دیگر بخوانید و به دوستان خود نیز گوشزد کنید. ملت همه چیز را رصد می‌کند و فقط گوش به امر ولی امر خود سپرده‌اند، مراقب باشید».

یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر به آخوندی پیشنهاد داده که از وزارت راه خداحافظی کند: «آقای آخوندی، واقعاً جلوی تورم مسکن را گرفته‌ای؟ پس چگونه مسکن ــ مهر ــ متری ۳۵۰هزار تومان دو سال پیش را ۱۲۰ درصد گران‌تر به مردم می‌دهی!! من جای شما بودم چون دلسوز اقشار کم‌درآمد نیستم خداحافظی می‌کردم».

«آقای وزیر، بهتر است ناتوانی در انجام وظایفتان را گردن اصل مسکن مهر نگذارید، طرحی که قرار بود عده‌ای را صاحب خانه کند، شده مایه استرس و ناراحتی متقاضیان این طرح. حرف‌های شما هم که همیشه ناامید کننده است. به‌جای این نظریه‌ها فکری به حال مسکن مهر و کلاً مسکن فلج این مملکت بکنید، شما چه می‌دانید مشکلات یک مستأجر با داشتن دو دانشجو و اوضاع بد اقتصادی را؟ کاش متوجه می‌شدید که من و امثال من در چه شرایطی هستیم».

«آقای آخوندی، فقط یک لحظه چشمهای خود را ببندید و فرض کنید مستأجرید و کل دارایی‌تان را برای مسکن مهر داده‌اید. کل امیدتان یک خانه ۸۰متری وسط بیابان است، حالا چه حسی دارید؟ خداوکیلی حسش چطور است؟ می‌دانم هیچ‌وقت حتی به این موضوع فکر هم نمی‌کنید».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
توهین به وزیر جمهوری اسلامی و یار امام !!!!!
آخوندی یارامام بوده یا یارمیرحسین موسوی در فتنه سال 88؟!
عزيزم
انتقاد كردن بهتر از بيكاريه كه
Rezvaneh
هشت سال دولت قبلی با این طرح پز داد. یکسری بدبخت مثل ما یک خورده سرمایشون رو به امید خانه دارشدن واریز کردن به حساب دولت الان هم دائم پیام میاد که بیان دفترچه قسط بگیرین.
آخه بی انصاف ها رو چه حسابی من بیام قسط بدم نه خونه ای تحویل دادین نه معلومه کی تحویل میدین؟؟ به خدا تا حالا هم نتونستم اون چهار دیواری رو برم تو فاز 11 پردیس ببینم.
الان با این مستاجری چطوری قسط بدم.
ای خدا خودت به داد ما برس!!!!
ای خدا خودت به داد ما برس !!!!
زرديني
به قول معروف "گر تو بهتر ميزني بستان بزن" آقاي وزير بهترش را ارائه كن اگر عرضه داري مرتب نقد كردن مشكلي از بي خانمان ها حل نميكند.عمر دولت اميد داره تمام ميشه يه يادگاري از خودت بذار
ایشون گفتن که مردم پس انداز کنن مثل من صاحبخونه بشن ولی نگفتن برای خرید یه خونه حالا گیریم 100 میلیونی که به زور تو تهران پیدا میشه اگه طرف 1200 حقوق بگیره ماهی 200 خرج کنه (که نمیشه مثلا دارم میگم) و 1 میلیون پس انداز کنه چند ماه طول میکشه تا بتونه صاحبخونه بشه و اصلا همچین چیزی ممکنه
از قدیم گفتن آدم سیر از گرسنه خبر نداره !
اخوندی واقعا بی گناهه
همه گناهان متوجه مجلسی است که به این عنصر فتنه گر رای اعتماد داد.اقای لاریجانی انشالله در مجلس اینده نباشی
Iran, Islamic Republic of
آي گفتي !!!به اميد مجلسي بدون لاريجاني ....
Romania
انشاالله
حامد
جناب وزیر !

صدایت از چای گرم بلند می شود ..... خدا احمدی نژاد را غریق رحمت کند به من که هم کار داد و هم خانه ... شما ها اگر عرضه دارید و انگشت کوچیکه دولت قبل میشید یه خدمتی هم شما بکنید ... یه معجزه هم شما بیار . شیر بی یال و دم که نمیشود ... ..
Iran, Islamic Republic of
عزیزم! جانم ! اگر انگشت کوچیکه او می شدند ، که به او فحش و بدوبیراه نمی گفتند ... اگر یک صدم عملکرد او را داشتند تمام توان خود را در بزرگنمایی آن قرار می دادند.... از ماست که بر ماست ... این همنتیجه رأی دادن به دلبازان....
Iran, Islamic Republic of
اين بابا يك عقده اي دربست است
احمدي
بله ايشون نگه كي بگه آیاخبر از مردمي كه طلاهاي زنشون فروختن نداره....فرداي قيامت من جلوي آقاي باهنر روميگيرم يقين دارم كه ديگران هم خواهند گرفت که اون دفاع تمام قد رو كرد. وسيعلمون ..
Romania
خوشبحالتون طلای زنتون رو فروختید خونه بخرید. ما توی دولت تدبیر و امید همه چیمون رو فروختیم که توی این دوسال بیکار شدن برای نون خالی مقروض نباشیم.
...
زرديني
راستي آقاي ناطق و شما كدوم مسكن مهر ثبت نام كردين؟
این آخوندی خیلی پررو تشریف دارد... در این چهار سال چه کردی و چه ساختی که اینگونه حرف میزنی نه راستی چه کرده ای؟!
راهت بیراه است و مسکنت ویران ... بابا قبل از تو حساب 100 امام بود بعد واگذاری زمین و مسکن استیجار و مسکن مهر ... لطفا بفرمایید شما چه کردید، و چه طرحی در انداختید ...
من که هنوز نمی دانم طرح اجتماعی و وام های کلان 50 و 100 میلیونی برای کیست؟
ما بیچاره ها که اگه توان پرداخت میلیونی این وام های میلیونی رو داشتیم که دیگه غمی نداشتیم!
این طرح و طرح های همه شما دولتمردان متمول دولت اصلاحات برای اغنیا و مرفهین بی درد است ... دیدیم طرح وام خودروی شما را که صاحبان کارخانه ها پولدار شدند و مردم بدهکار به بانک ها بدهکارتر ...
Romania
فعلا دولت قصد ندارد از 50میلیارد دلار آزاد شده قولی که به مردم بابت وام خودرو داده عمل کنه وبه خاطر روند صعودی چاپ پول دائما ارزش پول کشور مان داره کاهش پیدا می کنه وبه قول اقتصاد دانان دست توی جیب مردم کرده . خدا خودش رحم کنه
مقداد
Iran, Islamic Republic of
اين دولت با ركود و بيكاري و معطل نگهداشتن وضعيت مسكن مهر گويا مي خواهد زمينه هاي بازگشت احمدي نژاد را با راي 30 ميليوني فراهم نمايد.
حسینی
وای بر این وزارت خونه کنند با کار کردنش ....
امیر
پروژه مسکن مهری که با آورده 15 ال 25 میلیون خیلی از مستاجرین را صاحب خانه کرده است بد است ولی پروژه وام 25 میلیونی خودرو که دولت مردان صاحب صنایع خودرو را نجات داده بسیارخوب است.
جل الخالق امان از این اعتدال
Finland
جناب وزیر تو چند عدد خونه تا حالا برای مردم ساختی
صنعت ساخت وساز در تمامی دنیا بین 40 تا 50 ذرصد بازار کار و اشتغال مستقیم و غیر مستقیم را در دست دارد وقتی که طرح های اعظیمی مثل طرح مسکن مهر به تعطیلی کشیده می شود اثراتش را در صنوف وصنایع مرتبط را می توان احساس کرد
دولت محترم بجای انتقاد های غیر فنی وعلمی بی قائد از مدیران قبلی بفرمایند که چه تغییری در ایجاد کرده اند؟
اگر منظور رکود است دولت ایشان مطمئن باشند که تا سقوط راه کوتاهی است.( رجوع کنید به نامه چهار وزیر محترم)
در این دولت هیچ رویکردی که بنیادین ودراز مدت باشد وجود ندارد.
ایشان چشم به سرانجام فرجام ورفع تحریم ها زده اند.
سوال این است که با گرفتن پرچم سفید ودست بالاگرفتن در برابر غرب شما مطمئن باشید که هیچ فرصت برگشتی ندارید .
شما فرصتها وپتانسیل های های موجود را به برگه های سوخته تبدیل کردید ومتاسفانه آنرا به عنوان افتخار به مردم قالب می کنید .
فرجام اگر قطع نامه ترکمان چای نباشد مطمئن باشید که بیش تر از آن نیست.
رضا
یاز دک انتخابات که بشه همه شون دم از تکمیل طرح مسکن مهر میزنن، ولی الان حالشو ندارن.
Iran, Islamic Republic of
خدايا سال 96 را برسان!
امیر عباس
United States
اگر شما هم اگر با عینک جناب اخوندی موضوع را نگاه میکردید همین حرف را میزدید . در نگاه وی طبقه محروم و ضعیف جامعه هیچ حقی برای خانه دار شدن ندارند و باید نماد و تعادل جامعه حفظ شود مرفین صاحب همه چیز باشند و محرومین باید همواره محروم باقی بمانند
عباس
بی برنامگی و بی تدبیری را نمی توان پشت این حرفها پنهان کرد آقای وزیر اگر هنری داشتی معایب مسکن مهر را اصلاح می کردی و نه اینکه فقط از آن ایراد بگیری
Romania
جناب وزیر شما که کار ما رو خابوندی، خانمان برندازی و نمیذاره خونمونو تحویل بگیریم، مرد بودی این حرفو روز رای اعتماد میگفتی، بدا به حال مجلسی که مجدد به تو رای اعتماد داد، بدا.
Romania
سود سرمایه مردم را بدهند! مسکن ها را پس بگیرند.
منم مسکن مهری ام حرف ایشون کاملا درسته! مسکن مهری که همون روز تحویل چند میلیون تعکیرات رو دست ما گذاشت میخوایم چیکار خجالت بکشید فقط بلدید سیاسی موضع گیری کنید یه چرخی تو پروژه های مسکن مهر که تو دولت قبل تحویل دادن بزنید ببینید دنیا دست کیه