پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۳

نظر سازمان‌ملل درباره سقوط‌ هواپیما روسی

سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب: 457515
سخنگوی سازمان ملل هشدار داد سرنگونی جنگنده روسی ممکن است منجر به پیچیده‌تر شدن شرایط جنگ علیه تروریسم در سوریه شود.
به گزارش گروه جهان به نقل از فارس، احمد فاوزی، سخنگوی سازمان ملل متحد در ژنو، هشدار داده که سرنگونی جنگنده سوخو 24 روسی توسط ترکیه، در مرز با سوریه، ممکن است منجر به پیچیده‌تر شدن شرایط جنگ علیه تروریسم شود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این مقام سازمان ملل متحد در مقر این نهاد بین‌المللی در ژنو، گفت وی از سرنگونی این جنگنده روسی مطلع است و این ممکن است به پیچیده‌تر شدن شرایط منجر شود.

این اظهارات طی نشست خبری روز سه‌شنبه سازمان ملل، ایراد شد.

وی گفت که کشورهای درگیر در نبرد علیه تروریسم، باید از همه هنجارهای بین‌المللی شناخته شده پیروی کنند. آنها باید حقوق بشر را محترم بشمارند و اقداماتشان باید بر مبنای حاکمیت قانون باشد.

پیشتر وزارت دفاع روسیه بیانیه‌ای را در خصوص سرنگونی جنگنده این کشور در سوریه صادر و اعلام کرده بود که به احتمال بسیار این جنگنده از سوی موشک زمین به هوا مورد اصابت قرار گرفته است.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ کرملین اظهارات وزارت دفاع این کشور را تأیید کرد و گفت که در زمان سرنگونی، این جنگنده در آسمان سوریه بوده است. علاوه بر این، وی تا زمان علت دقیق این رخداد، خواستار حفظ آرامش شد.
 
به دنبال این اتفاق، ترکیه نیز سفیر روسیه در آنکارا را احضار کرده است.
 
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در واکنش به این اقدام ترکیه،‌ آن را خنجر زدن از پشت خواند و اعلام کرد این جنگنده دست‌کم 4 کیلومتر در داخل مرز سوریه ساقط شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *