شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

شرمن: توافق برای تغییر رژیم ایران نیست

پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب: 437210
مذاکراه کننده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته‌ای گفت توافق هرگز بر اساس این انتظارها نبوده که رژیم ایران را تغییر دهد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، وندی شرمن در کمیته بانکداری مجلس سنای آمریکا گفت توافق هسته‌ای هیچگاه بر اساس این انتظارها نبوده است که رژیم ایران را تغییر دهد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا با این ادعا که اهداف تحریم ها محقق شده است از اعضای کنگره آمریکا خواست توافق را تصویب کنند و آن را توافقی خوب برای امنیت آمریکا ، اسرائیل و همه دنیا خواند.

شرمن همچنین گفت «توافق خوبی» در وین بدست آمده و مدعی شد تحریم ها ایران را مجبور کرد بر سر میز مذاکره بنشیند. وی تاکید کرد تحریم‌ها هیچگاه برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نکرد.

معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا افزود: توافق هسته ای با ایران، توان آمریکا را برای مقابله با دیگر اقدام های مخرب این کشور در منطقه محدود نمی کند.

شرمن درباره پرسش سناتور کورکر مبنی بر اینکه چرا آژانس بین المللی انرژی اتمی اسناد مربوط به توافق با ایران در اختیار آنان قرار نمی دهد گفت: آژانس سازمانی مستقل است و تشخیص داده که اسنادش محرمانه بماند.

وی افزود ایران باید هر آنچه که سازمان بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت هسته ای این کشور طلب کند در اختیار آژانس قرار دهد.

سناتور کورکر با اشاره به نظام بازگشت تحریم ها پرسید آیا اگر تحریم ها دوباره ضد ایران اعمال شوند شرکت کشورهای دیگر که با ایران قراردادهای تازه بسته اند از بازگشت تحریم ها پیروی خواهند کرد.

شرمن در پاسخ گفت از شرکای آمریکا در اتحادیه اروپا قول گرفته ایم به نظام بازگشت تحریم ها وفادار بمانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *