جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تشریح آخرین وضعیت زائران در عتبات

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب: 404414
مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت به تشریح آخرین وضعیت زائران ایرانی حاضر در عتبات عالیات پرداخت.
به گزارش جهان، محسن نظافتی مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در گفت ‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به آخرین وضعیت زائران ایرانی عتبات عالیات اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷ هزار زائر در عتبات عالیات حضور دارند که از این تعداد ۱۸۰ کاروان با ۷۲۰۰ زائر در کربلا، ۱۸۰ کاروان با ۷۲۰۰ زائر در نجف و ۶۰ کاروان با ۲۴۰۰ زائر در کاظمین هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۵۰درصد اعزام‌ها به صورت هوایی انجام می‌شود افزود: زائران هوایی عتبات روزانه با ۳تا ۵پرواز از فرودگاه‌های سراسر کشور به مقصد فرودگاه‌های بغداد و نجف اعزام می‌شوند.

نظافتی در خصوص اعزام‌های زمینی نیز گفت: ۵۰ درصد کاروان‌های زائران ایرانی از ۲ مرز چزابه و مهران به عتبات عالیات اعزام می‌شوند، البته در حال پیگیری جهت اعزام زائران از طریق مرز شلمچه نیز هستیم که در زمان اربعین به منظور انتقال زائران باز شده بود و پس از اربعین مجددا بسته شد.

مدیر کل عتبات عالیات تصریح کرد: در حال حاضر زائران در قالب سفرهای سه، چهار، هفت و ده روزه به عراق اعزام می‌شوند.

وی در پایان در خصوص کاهش و یا افزایش اعزام‌ها تاکید کرد: در ابتدای حمله گروه تروریستی و تکفیری داعش اعزام زائران به عتبات کاهش یافته بود اما در حال حاضر تعداد زائران به میزان مدت مشابه سال گذشته است.
https://jahannews.com/vdceze8eejh87ei.b9bj.html
jahannews.com/vdceze8eejh87ei.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *