جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲۳
۹۲
ماه عسل با موضوع قصاص همچنان حاشیه دارد؛

مقصر اصلی کدام است: قاتل، مقتول، ماه عسل یا رسانه ملی؟/ ادعای جدید خانواده قاتل

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب: 371835
پرداختن به موضوع "قصاص" بدون رعایت جوانب دینی، در برنامه ماه عسل که روز گذشته با اعتراضات بسیاری در شبکه های اجتماعی مواجه شد، حالا با ادعایی از سوی یکی از خانواده های قاتل، که در برنامه حضور نداشتند وارد فاز جدیدی شد.
مقصر اصلی کدام است: قاتل، مقتول، ماه عسل یا رسانه ملی؟/ ادعای جدید خانواده قاتل
گروه فرهنگی جهان نيوز ـ در یکی از برنامه‌های چند روز گذشته "ماه عسل" که به موضوع "قصاص" اختصاص داشت در حالی نحوه قتل فرزند یکی از حاضران در برنامه تشریح شد که بسیاری از بینندگان برنامه از این اقدام فجیع قاتل، متاثر و احساسات جریحه دار این بینندگان به شکل قابل توجهی در شبکه های اجتماعی نمایان گردید.


ادعای پدر مقتول چه بود؟

ماجرا از این قرار بود که پدر مقتول در برنامه "ماه عسل" مدعی شد که فرزند بسیجی‌اش توسط تعدادی از جوان‌های محل، پس از ۱۷روز پیغام فرستادن، به شکل فجیعی با ضربه قاچو به جمجه‌اش به قتل می‌رسد و قاتل به همراه دوستانش ابتدا و انتهای کوچه را می‌بندند تا کسی نتواند مضروب را به بیمارستان برساند. مجری برنامه نیز لابه‌لای حرف‌های پدر مقتول سعی داشت تا وی را راضی کند تا رضایت بدهد. وی حتی در بخشی از برنامه با زیر سؤال بردن ضمنی حکم قصاص گفت: "حالا مگه اینایی که به خاطر «آدم‌کشی با چاقو» قصاص شدند چه تاثیری روی بقیه چاقوکش‌ها داشت..."

به دنبال پخش این برنامه از ماه عسل، برخی از رسانه‌ها از جمله "جهان نيوز" و حتی شبکه های اجتماعی نسبت به عملکرد مجری برنامه و محتوای برنامه که بدون در نظر گرفتن قانون الهی (قصاص) سعی در تلقین "بخشش" داشت معترض شدند. اما امروز ماجرا به شکل دیگری رقم خورد.

ادعای مادر قاتل چیست؟

در پی تماس تلفنی مادر قاتل و وکیل وی با تحریریه "جهان نيوز"، ادعای دیگری بر خلاف آنچه در ماه عسل پخش شده بود، مطرح شد! مادر قاتل ضمن تاکید بر اینکه ما خواستار حضور در برنامه "ماه عسل " هستیم و ماجرا آن‌گونه که پدر "مقتول" می گوید، نبوده است. وی درگیری و نزاع پیش آمده را اینگونه تشریح می کند: "مقتول در این نزاع تنها نبوده و با دوستانش به این درگیری آمده و شمشیر در اختیار داشته است. ضمن اینکه پسر من ضربه ای با قمه به وی نزده بلکه بدلیل هل دادن مقتول و برخورد سر وی با زمین توسط قاتل، مقتول کشته شده است؛ نه ضربه قمه به سر مقتول. همچنین وکیل قاتل مدعی شد این نکته که پدر مقتول گفته است دو سر کوچه با موتور بسته شده است که مقتول را به بیمارستان نرسانند صحت ندارد چون کوچه محل نزاع بن بست بوده و درگیری تعداد زیادی جوان با یکدیگر و رعب و وحشت مردم باعث شده کسی جرات نکند نزدیک بیاید."

ادعای وکیل قاتل چیست؟

وکیل قاتل نیز در تماس با جهان‌نیوز گفت: برنامه ماه عسل با روایت یک طرفه و با اشتباه خود، وضع خانواده قاتل را به جایی رسانده که آنها به جای آنکه از قصاص فرزندان‌شان ناراحت باشند، از آبرویی که به ناحق از آنها ریخته شده نارحت هستند.

وی اقدام پدر مقتول در معرفی کردن پسرش به عنوان یک فرد بسیجی را خلاف واقع دانست و گفت: این کار در راستای پروژه مظلوم نمایی خانواده مقتول انجام شده؛ همچنان که باقی ماجرای مطرح شده در ماه عسل داستان‌سرایی محض بود!

وی با اشاره به اینکه تاکنون چند تن از بزرگان ورزش کشور به خانه مقتول رفتند تا وی را به بخشش راضی کنند، گفت: انشای حکم، صورت گرفته اما هنوز حکم اعدام تایید و ابلاغ نشده است."

مقصر اصلی کدام است: قاتل، مقتول یا ماه عسل؟

ورای آنکه آیا ادعای خانواده مقتول صحیح است یا قاتل ـ که رسانه در مقام و جایگاه چنین قضاوتی نیست و باید به صورت دقیق در قوه قضاییه بررسی شود ـ چند نکته حائز اهمیت است.

وقتی خواسته یا ناخواسته، "ماه عسل" به مهم‌ترین و جریان‌سازترین برنامه رسانه ملی در یکی از مهمترین‌ ماه های سال تبدیل می‌شود، باید حرکات و سکنات دست اندرکاران امر بیش از پیش حساب شده و سنجیده باشد.

انتظار می‌رود "ماه عسل" که میلیون‌ها بیننده دارد، قبل از دعوت از هر مهمانی به برنامه، با بررسی دقیق و موشکافانه از همه ابعاد ماجرا مطمئن شود تا این چنین احساسات مردم به بازی گرفته نشده و از اعتماد به صداوسیما کاسته نشود.

آیا بازی با احساسات مردم بخشودنی است؟

به نظر می‌رسد بازی با احساسات مردم به هر دلیل سهوا یا عمدا برای دست اندرکاران "ماه عسل" بخشودنی نیست و لازم است علاوه بر مدیران سیما، سازندگان برنامه نیز نسبت به تردیدهای پیش آمده برای مردم پاسخگو باشند.

با مشخص شدن تناقض بزرگ برنامه ماه عسل درباره "قصاص" ماجرا فراتر از فقدان اطلاعات دینی کافی از سوی مجری و نبود یک مجری-کارشناس در برنامه رفت؛ چرا که تجربه اخیر نشان داد گویا برنامه پرمخاطب "ماه عسل" از فقر محقق برای پردازش سوژه‌ها و "دعوت از میهمان‌ها" نیز رنج می‌برد!

مشکل کدام است: قصاص یا ایجاد ابهام از سوی رسانه ملی؟

در پایان باید گفت به هر حال قتلی اتفاق افتاده است و قاتل بر اساس دستورات الهی به سزای خود باید برسد و تردیدی در این زمینه نیست که بخشش نیز امر پسندیده ای است اما مسأله این است که رسانه ملی به عنوان "دانشگاه بزرگ جامعه" نباید این چنین ابهاماتی در دعوت از مهمانان برنامه داشته باشد و مخاطبان خود را دچار تردید کند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این که گفته می شه مقتول شمشیر داشته و قاتل با هل دادن اونو کشته به نظر مضحک میاد
میلاد
نظر منم همینه آقای اسدی درست می گه
خدا فرزندشو رحمت کنه
منم موافقم... اتفاقا به نظر منم این خانواده قاتل هستند که می خوان از این قضیه پیش آمده بهره برداری کرده و مظلوم نمایی بکنند! ولی دیگه این روش ها فایده نداره دوستان... هر طور که بوده بالاخره فرزند جوان اون بنده خدا الان سینه قبرستونه! شما زمانی که باید فرزندتون رو درست تربیت می کردید خواب بودید حالا دیگه خیلی دیر شده!
آقای علیخانی عزیز وقتی می گیم از این سوژه ها تو برنامت دعوت نکن واسه همین حاشیه هاست برادر من! حیفه برنامه خوبتو با این سوژه های پرحاشیه و بی نتیجه خراب نکن...
لطفا فیلم دفاعیات احسان علیخانی رو هم اگه بوده بزارید، من که ندیدیم...
Germany
ادعای اینها در مقابل حکمی است که به انشاء رسیده یعنی دلایلشون اگر محکمه پسند بود ماجرای پرونده علی القائده به این جا نمی رسید
چرا نمی رسید؟
شمشیر یا قمه؟
Germany
خود خانواده قاتل اصل قتل قاتل رو قبول و اقرار دارند تنها در کیفیت قتل اختلاف است
خدا نگذره از مجریش حاضره هر کاری بکنه برنامه ش مطرح بشه . بخشش زوری اونم این جنایت فجیع رو
Iran, Islamic Republic of
گربه سیاه
محسن
"این که گفته می شه مقتول شمشیر داشته و قاتل با هل دادن اونو کشته به نظر مضحک میاد " اون هم بعد از هفده روزی که دنبال مقتول میگشته به نظر نمی یاد فقط هلش داده باشه! یا بدون قهمه بیاد سراغش! بالاخره کسی که به خودش جرات داده با این وضعیت قتل انجام داده اون هم با اون وضعیت و اون هم در هجده سالگی خوب معلوم میشه نقش خانوادش چی بوده دیگه. حالا از این خانواده چه انتظاری دارید!
اصلا فرض کنیم شمشیر داشته بالاخره قاتل به قصد دعوا یا هرچی رفته در خونه مقتول یا نه؟ اینو که دیگه نمیشه انکار کرد.
میخاد بیاد تو ماه عسل بگه اینجوری نکشتیم اونجوری کشتیم؟ مقتول بسیجی نبوده سوسول بوده!
حالا چه فرقی میکنه چه جوری کشته؟ به هرحال پسر شما قاتل است و اون پدر حق قصاص داره.
برنامه ماه عسل هم میخواست به جوان ها بگه حواستون را جمع کنید هستن یه عده ای که نمیبخشن.
مجید مجد
United States
اگر اونجوری کشته بود مردم بریزن تو خیابونااا
میثاق مرادی زنده رودی
نه اگر اینجوری کشته شد همه باهم دیگه ساندویچی نریم!
اکبر
احسنت
فدایییی داری بابت این نظر
زهیر
مجید جون یادت رفت بگی این نقل قول از خانم مرعشیه
ایول
احسنت
چرا همیشه پای بسیج و آمران امر به معروف می رسه حتما باید ببخشن سال 78 مگه یکی چاقو نزد به آمر به معروف که گفت تو ماه رمضون سیگار نکش حالا جدای از اینکه مثلا تو قانون ما سیگار کشیدن تو فضای عمومی ممنوع (هرچند که قانونی که اصلا اجرا نمیشه) دیگه اون طلبه روحانی (شهید علی خلیلی) که همین چند وقت پیش فوت کرد بنده خدا سکته مغزی کرد انقدر ضربه ای که بهش زدن شدید بود دیگه اون آمر به معروفی که یه چشمش رو از دست داد چرا همیشه باید از اینور ببخشن اون طرفیها یکبار شد ببخشن
Iran, Islamic Republic of
حکک قابل مشخص است. اگر اینها رو ول کنی لابد می خواهند بگویند مقتول آمده دم در خانه قاتل!!!
خوبه شماهم دنبال سوژه مي گرديد.
خب پ ن پ دنبال چی بپردن؟
مقتول بد یا خوب به هرحال الان اون پدر حق قصاص داره. بخشش هم که زوری نمیشه
در ضمن به نظر من آدم وقتی میبخشه باید از ته دل ببخشه و از خدا هدایت فرد بخشیده شده را بخاد. در حالیکه اون پدری که قاتل را بخشیده بود میگفت اگر اعدام میکردم خودم بده میشدم قاتل آدم خوبه یعنی نگران حرف مردم بوده! و گفته شد اگه قاتل زنده بمونه بیشتر عذاب میکشه..
وقتی کسی را میبخشی از ته دل ببخش. اگه به قصد عذاب بیشتر میبخشی احتمالا خدا هم فردا شما را اینجوری میبخشه. یه جور میبخشه که بیشر عذاب بکشی
کو گوش شنوا و چشم بینا؟
Germany
این نشان از نادرستی اصرارهای بیجا برای عفو است که طرف رو ناچار به عفو تصنعی می کنه
محمدمهدی
روزگار عجیبی است.مدائفان مظلوم غزه تروریست شناخته میشوند وقصابان صهیونیست مدافع. پدر مظلوم جوانی که مظلومانه کشته شد دررسانه ملی محاکمه میشودو رسانه ملی بنفع قاتل شرور پول بیت المال راهدرمیدهدومجری ژست انساندوستی میگیرد وقصاص راکه خدا آنرا حیات جامعه میداند کم اهمیت جلوه میدهد.بس کنیداین ژستهای تهی از معرفت انساندوستی واقعی رااگرقرارباشد دلسوز باشیم ازمظلوم حمایت کنیم نه ظالم.
واقعا عجیبه
محمدمهدی
اصلاح میشود(مدافعان)
Iran, Islamic Republic of
درسی که من از اون برنامه ماه عسل گرفتم اینه که زود قضاوت نکنیم و یکطرفه به قاضی نرویم
brt
متاسفانه آنقدر هواخواه اعدامی ها دارند از فردوسی پور گرفته تا علیخانی و ...که به نظر می آید باید برای برادارن محکوم به قصاص کم کم ردیف بودجه نیز در نظر گرفت .آدم می کشند بعد خدا را چه دیدی یه ابلهی پیدا می شود و وساطت می کند و .......
من فکر میکنم این قاتل خیلی برش داره!....
عفت الله مرعشی
اگه قصاص شد مردم بریزن تو خیالبون ها....
ههههههههههههههههههه
احمدی ن
عکس و مدراکش هم موجود است . بگم بگم بگم
حسینی
United States
این جور برناوه ها کپی برنامه های تلویزیونی آمریکاست که همچون سم بخورد مردم می دهند و پس از مدتی روند هزار انحراف و آسیب فرهنگی را به خود می گیردکه به آسیبهای سیاسی و امنیتی در کشورمان منجر میشود. متاسفانه این بر طبق یک برنامه بسیار دقیق برای تخریب درونی مملکت مان در حال پیاده شدن است. یا حسین
Germany
به اسم عفو ، رحمت ، مهربانی و...
آنا
وکیل قاتل فکر می کنه خیلی حالیشه و مردم را بی سواد گیر آورده
فاطمه
اصلا من موندم در قانونی که برای قتل عمد در ملا عام وکیل قرار میدن
در مورد وکیلی که از عمدی بودن قتل خبر داره (منظورم تمام پرونده های قتل عمده ) چه میشه گفت آیا وکلا فکر میکنن خدا رو هم میشه لابلای قوانین نادرست بشری پیچوند و توجیه کرد اصلا در مورد پولی که میگیرن مطمءن هستن آیا این قانون وکیل برای قاتلِ عامد بر طبق قوانین اسلامه """ یعنی ابن ملجم هم وکیل داشته """"
بهتره برای روشن شدن ماجرا یه نفر از طرف قوه قضائیه بیاد و نظر بده
ولی در هر صورت باید این وضعیت جمع شود و با کسانی که قمه و قمه کشی می کنند به شدید ترین شکل ممکن برخورد شود تا این قضیه حل شود
این نمی شود که این طوری دار و دسته کشی راه بیفته.
بعد عمری تو تلوزیون یه برنامه درست و حسابی ساخته شد که از کلیشه ها فرار کرده. حالا شما هی چوب لای چرخش بذارید.
کم مردم رفتن سمت من و تو ، صدا و سیمای ما هم که اوج خلاقیت! این برنامه ها رو هم تعطیل کنید خیالتون راحت بشه همون چند درصد هم دیگه نگاه نکنن...
Germany
صدا و سیما اگر مشکلات واقعی مردم از طریق دولت ، کارشناسان و خود مردم پی گیری حقیقی ، مستمر و همه جانبه می کرد شادی واقعی رو به جامعه می داد . می گویند پیامک ،تماس و ... اما ...
من
آقا بریزین تو خیابونا.
بهتره نیروی انتظامی اظهار نظر کنه تا معلوم بشه حق با کدوم طرفه. این طوری تهمت و غیبت بیشتر میشه حق هم معلوم نمیشه
ماه عسل دیگه چیه؟ کی تلویزیون میبینه اصلا! خوشحالیدا شمام
Iran, Islamic Republic of
آقای علیخانی خیلی بیجا میکنه یه همچین موضوعات حساسی رو مطرح می کنه. این برنامه ماه عسل واقعا دیگه گندش رو در آورده.
Iran, Islamic Republic of
تو دیگه از کجا پیدات شد.
با کی کار داری عمو
به نظر شما به به چی بپردازه خوبه؟
United States
ریشه خشونت را از طریق فرهنگ سازی باید خشکاند متاسفانه گاهی مواقع بعلت واهی دونفر درگیر وخشونت را به حد اعلا میرسانند رسانه ملی بجای تبلیغ پفک و... کمی برروی مقوله گذشت وتمرین خویشتنداری در بین جوانان وکنترل خشم برنامه بگذارد اگه وقت کرد!
اینا فقط دنبال کسب آمار بیشتر بیننده هستند
به هر قیمتی که شده
واقعا باید موضوع یا رسانه ای نمیشد یا حالا که شده برای مردم کاملا مشخص بشه. باا اعصاب و ذهن مردم بازی نکنند.
?..... مطابق گفته های پدر مقتول و من آرزوی دیدن اعدام چنین ......در ملا عام رو میکشم
بامید اون روز
ولکم فی القصاص حیات لاولی الالباب نه مجری ماه عسل!
محسن
جالب بود ضمن اینکه در برنامه قبل هم خانمی که در سرقت آثار باستانی ناموفق بوده و در حین عزیمت برای دزدی در چاه افتاده و چند روز گرسنگی کشیده بود در دو برنامه متوالی بعنوان فردی که مورد عنایت حضرت علی اصغر (ع) واقع شده نشان دادند غافل از اینکه عنایت این بزرگواران مثل رحمت خداوند شامل همه حتی گناهکاران هست و این دلیل بر تبلیغ عمل آن خانم و مورد تأیید بودنش نبوده و نیست متاسفانه هر کس تریبونی بدست گرفته و در هر زمینه که دلش میخواهد اظهار فضل می کند سنگ مفت گنجشک مفت سیمای دولتی با بودجه دولتی !!
سید
سلام
اولش منتقد ماه عسل بودم
حالا می بینم نقد بی انصافانه شده
آقا اگر حکم قتل صادر شده و شخصی به عنوان قاتل معرفی شده این برنامه حق داره کسی را که پدر مقتول است را دعوت کند به هر حال معلومه که طرف قاتل زنگ می زنه دفاع می کنه اونم مادرش.
دانشجو
به نظر مسخره میاد یعنی پدر مقتول دروغ بگه به راحتی کسی هم چیزی نگه.یعنی نمیدونسته کوچه ای که خونه شون توشه بن بست اون وقت مادر قاتل میدونه!!!!!.
اخه پدر مقتول چه نیازی به دروغ گفتن داره.
به نظر من مهم اینه که پدر مقتول نمیخواد از حقش که قصاص بگذره.
مسلم
ای بابا چرا بدون اطلاع خودتون رو درگیر میکنین و نظر میدین خدا میدونه جریان واقعی چی بوده .... ماباید حواسمون باشه خدا تو قران میفرماید :
وَلاَ تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولـئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْؤُولاً (سوره : الاسراء آیه : 36)
و از چيزى كه بدان علم ندارى (در مرحله اعتقاد و گفتار و عمل) پيروى مكن، زيرا گوش و چشم و دل، هر يك مورد سؤال قرار خواهند گرفت
این برنامه کپی از موضوع قصاص است که در شبکه های ضد انقلاب پخش می شود. متاسفانه مسئولین ما خواب هستند. امثال این برنامه بدنبال حذف اختیار ولی دم هستند که حکم مسلم قرانی است
Germany
آفرین حقیقت
رضا
Iran, Islamic Republic of
تا آنجا كه ميدانم هنگام نزاع هردو زير هجده سال سن داشتند و ماجرا ميبايست در دادگاه كودكان دنبال ميشد و در دادگاه كودكان حكم اعدام وجود ندارد و بايد ديد چگونه اعمال نفوذ شده و پرونده در دادگاه جنايي رفته و حكم اعدام صادر شده!آيا هر كس به جايي وصل بشود بايد قوانين را بنفع خودش تغيير دهد!!!!!!!!!
فاطمه
اقا رضا از قتل سه سال گذشته !!!! دقت نمی کنی ها!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ميري 58
به نظر من ماه عسلمضخرفترين برنامه است و مجري برنامه هم با كمال بي ادبي و با جسارات تمام مهمانان برنامه را با ادبيات كوچه و بازاي مورد خطاب قرار مي دهد.
و افراد بدبخت جامعه را ميارن برنامه كه بگن بدبختر از شماها هم هست چرا افراد موفق را نميارن تا الگوي ديگران بشه.
مجري محترم برنامه حتما به كلاسهاي برقراي روابط حسنه با ارباب رجوع بروند تا بيش از اين حاشيه ساز و تحقير كننده ديگران نباشن.
یفال
بسیار موافقم
بسيار موافقم ادبيات احسان برنامه بينندگان تلويزيوني اصلا خوب نيست.
علی
احتمالا قاتل همان مقتول است!!
دمت گرم
مسعود
يكي به من غار نشين بگه توي جنگل كه من هستم يك حيوان توله اش توسط يك حيوان ديگر دريده ميشود مظلومانه نگاهش ميكند
چطور شما كه اسمتان آدم است انتظار داريد يك انسان از پاره پاره شدن جگر گوشه اش بگذرد و حيوان درنده را ببخشد
نه خداييش يكي به من بگه اين چه رويه ايست كه در قبال بخشش قاتلين راه افتاده است
اين گمراهان نفهميده اند يك مشت بهايي بي غيرت با شبكه هايشان تبليغ اين كار را ميكنند هدف اصليشان چيست
آنوقت اسم خودشان را هم گذاشته اند برنامه ساز حرفه اي
زرشك
اون جوون 16 ساله باید مورد عفو و بخشش قرار می گرفت.
اونا با هم مسابقه میدادن؛ نه دعوایی در کار بوده و نه حرفی؛ این جوون قربانی یه اتفاق دور از ذهن شده؛ من فکر می کنم جای عفو این جور جاهاست.
الآنم حکم به اعدام نمی کنم ولی تردید ندارم این رفتارها باید هر چه زودتر از سطح جامعه جمع بشه.
حمید
با عرض سلام اینجانب کاملا با نویسنده متن مذکور موافقم و عملکرد برنامه ماه عسل بسیار اشتباه بود قصاص یک قانون الهی و شرعی است که باید هم اجرا شود وگرنه مردم آسایش ندارند یک نفر با سلاح سرد مردم را تهدید کند و بعد بکشت آخرش هم یه سری هنر پیشه و ورزشکار برن رضایت بگیرن که چی بشه انسانها باید تاوان عمل خود رابدهند .
فاطمه
واقعا این هنرپیشه ها و ورزشکارها هم جو گرفتشون هر جا و هر کی ازشون میخواد بدو میرن، تو کاری که به اونها مربوط نیست دخالت میکنن! بابا این حقی ست که خدا برای خانواده مقتول قرار داده و اونقدر این موضوع جانسوز بوده که خود خدا هم تنها در حد یک جمله در ادامه آیه فرموده اگر گذشت کنید برایتان بهتر است فقط یک جمله !!!
موضوع تنها بین خدا و ولی دم هست کاری نکنید که فردا خدا بهتون بگه شما چه کاره بودین
تازه این موضوع تاثیرات اجتماعی هم داره الان که احتمال نبخشیدن هست اینقدر قتل اتفاق میافته و چاقو و قمه تو دست جوونها هست چه شود زمانیکه همین ترس هم وجود نداشته باشه تازه جوون مردم رو که میکشن و داغ روی جگر پدر و مادرش میزارن بعد هم آسایشونو ازشون میگیرن
از روی این مردم من موندم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
عباس
Iran, Islamic Republic of
قرآن می فرماید :در قصاص زندگی وحیات است نه در بخشش!!دقت کنید اونم برای عقلاء
اما عفو مرتبه بعدشه ولی نه برای هر کس وهر جور اتفاقی
علیخانی پدر نشده بدونه داغ فرزند چیه!شهادت علی اکبر ع کمر امام حسین رو خم میکنه اونوقت تو نباید اونجا بشینی از کیسه خلیفه ببخشی رفیق!اون پدره و بهتر میدونه چیکار کنه با قاتل بیرحم وسنگدلی که آیندش مثه گذشتشه
علی رحمانی
حالا اگه برنامه سمت خدا بود که تعطیلش کردند
این قاف را می داد کار به کجاها که نمی کشید
اون برنامه حرف حساب زده بود تعطیلش کردند
بذار کمی هم اینها جولان بدهند
Iran, Islamic Republic of
ادم باید یه تعریفی از هرج و مرج داشته باشه بعد بیاد ببینه قصاص کجای این داستان می تونه این قضیه رو کنترل کنه وقتی تو مملکتی هستیم که تا خرخره تو ازادی های الکی قلت می خوریم عاقبت کار ما میشه همین یکی و بکشن بعد حکم قصاص رو زیر سوال ببرن بعدش باید بکن اخی قاتل و ببخشید یه مدت دیگه هم میگن قوه قضائیه تو جمع کن برو ما مملکت رو خرکی جمع می کنیم شما خیال کردن این بنده خدا مقتول خانواده نداره خانوادشم نمی تونن غیر قانونی برن تلافی کنن اینکه میشه ته هرج و مرج
به نظر من بهترین رفت برای رفع و رجوع نسبی این جریان، دعوت از قاضی پرونده و شنیدن اصل ماجرا از زبان ایشان است.
علي
اين اقاي عليخاني با چه رويي مي‌تواند نماينده مدعي العموم باشد در صورتي كه جوان مردم با سنگدلي در جلوي درب منزل ذبح شده است ايشان پدر مقتول را سرزنش مي‌كند كه جرا از قصاص نمي‌گذري؟!!
جاي بسي تعجب است مسئولين در حال خواب صدا و سيما چگونه برنامه زنده را به اين مجري غير اسلامي واگذار كرده اند.
مگر حكم قصاص نص قرآن را ايشان نشنيده يا نديده است كه «لكم في القصاص حيات يا اولي الالباب».
به آقاي عليخاني پيشنهاد مي‌دهم خودشان را نماينده مردم نپندارند.
نیازی به اظهارات ضد و نقیض خانواده و وکیل قاتل و مقتول نیست. این موضوع در صلاحیت دادگاه است که بررسی شده و حکم به قصاص قاتل صادر شده است. حکمی که حکم شرع است و عادلانه است. بنابراین نیازی به داغ کردن تنور نیست. درخواست حضور خانواده قاتل در برنامه ماه عسل هم بسیار خنده دار و مسخره است.
United States
سلام
پاسخ سوال جهان نیوز این است:
مشکل ایجاد ابهام از سوی رسانه ای است که بدون نظارت و دقت تریبون آزاد را به جوان جویای نامی مثل احسان علیخانی میدهد که هم ابهام تولید میشود برای خانواده هایی و هم به دلیل ورود بی دلیل و عجیب به مسائل فقهی و قانونی در ذهن مخاطبین شبهه سنگینی ایجاد می کند.
درحالی که میتواند و میتوانست برخلاف این ماجرا رخ دهد یعنی نظارت دقیق و استفاده از مجریان مجرب تری که برای اشتهار به حاشیه هایی اینگونه سنگین دست نیازند، هم رغبت بخشش ایجاد میکند و هم نقش احکام اسلامی و قوانین مبتنی بر آن به دست یک جوان ناآگاه از رسانه ملی اینگونه دچار تحقیر و وهن نمیشود.
Germany
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
برنامه خوبیه ولی بعضی وقتا یه جوریش میشه علیخانی رو می گم
علی غصه خور
با سلام وای از دست این وکلای بی ایمان که نه به اون دنیا ایمان دارند و نه به دل سوخته ی دیگران پول که بدی فرقی نداره از هرکسی دفاع می کنند با این سوراخ های بزرگی که در قانون است و راههای که بلدنند تا حق را ناحق و یا برعکس کنند مهم پول است وکیلی که دفاع می کند اگر بچه ی خودش هم بود همین را می گفت چه آبروی اگر من بودم خانواده ی قاتل را هم آتش می زدم که اینگونه بچه ای را تربیت کرد
برنامه ماه عسل بسیارجالب است.شایداحساسات پدری ومادری،ازهردوطرف،باعث شده تا برداشت دیگری بکنندوگرنه هدف برنامه اشاعه فرهنگ گذشت بوده است!بماندکه عده ای زیرکانه دنبال جوسازی وبزرگنمایی باهدفی خاص هستند!افرادی دنبال ارزش دادن به کاری که دراین پرونده میکنند،هستندوکاملامعلوم است چه کسانی سعی درتحریک دوطرف دارند!
گاهی پذیرش اشتباه،راه رابرای بخشش بازمیکند،امااگربنابرقلدری ولجاجت باشد،راه قانون کاملا بازاست وقاضی هم دستش برای صدورحکم عادلانه باز!!به نظرمیزسد جریانی سعی درتغییرمسیرواقعی پرونده دارد!!!اما.....هیچ کس ازصداقت وراستگویی ضررنمیکند!ماه عسل هم دنبال فرهنگ زیبای عفوبود!قاضی نیست که حکم به نفع یاله بدهد!خوددانند!
Germany
عفو نابجا زیبا نیست
حسن
متاسفانه آنقدر هواخواه اعدامی ها دارند که از علیخانی گرفته تا ...که به نظر می آید باید برای برادارن محکوم به قصاص کم کم ردیف بودجه نیز در نظر گرفت .لایحه قصاص را به آقایان بدهیم بازنگری کرده وخانوادههای مقتولان را به شیوه علیخانی برخوردکنیم البته بهتر است مسئولان امر به موجی که علیه قصاص راه انداخته اند توحهی بکنند که نمونه بارز آن اخیرا دیده شد
آقا اصلا این مطلب و نظرات رو علیخانی و یا مسئولین صدا و سیما می خونن ...؟؟
خواننده
باور بفرمایید علیخانی آنقدر ناپختگی داره که ازتمام برنامه هاش یه جوری بی تجربگی موج می زنه این برنامه برنامه خوب وروشن کننده ای است ولی باید از یک مجری با تجربه تر و متین تر و استفتده کنه ممکنه جناب عیخانی در جای دیگه موفق باشه ولی در اینجا بسیار بی تجربه است من اصلا از نوع ادبیات ایشان در این برنامه راضی نیستم
فری
شما یکیو بهتر از اقای علیخانی میشناسی ایشون بسیار هم با تجربه هستن و به خوبی تونستن برنامه رو تا حالا پیش ببرن و نحوه ادبیاتشونم بسیار خوبه مثلا اقای ضیایی خوب بودن؟اون دوره ایی که بودن گند زدن تو برنامه
وقتي بي حساب و كتاب اختيار وقت مردم و بيت المال را به يك نفر واگذار ميكنند ، نتيجه اش بهتر از اين نميشود .البته در إيجاد فضاي غالب بخشش قاتلان اكثر رسانه ها مقصرند ، كافيست نگاهي به سايتهاي خبري بيندازيد و ملاحظه كنيد كه روزي نيست از فرار يك قاتل از چوبه دار بدليل رحمت خانواده مقتول خبري نباشد . جو طوري شده كه هر كسي دست به اقدام شرورانه اي ميزند ، تقريباً مطمئن است كه يك جوري تخفيف مجازات برايش قطعي است .مشكل ديگر ما عملكرد قوه قضاييه است كه مجازات جنبه عمومي جرمها را معمولاً مغفول ميگذارد( اگر هم رسيدگي ميكنند ، خبر رساني درست نميكنند) ماجراي مداحي كه خود و يا همراهش اتوبان را با تگزاس اشتباهي گرفت را بياد بياوريد ، انوقت خود قضاوت كنيد چگونه افراد اجتماع به سيستم قضائي نگاه ميكنند بخصوص اينكه طرف بدون هيچ خبري در رابطه با مجازات عملش هنوز بدون محدوديت به كار مداحي خودش ادامه داده و سايتهايي مشخص هر روز انها را توي بوق و كرنا ميكنند و بنحوي دهن كجي به حق عموم جامعه را باب كرده اند ، متاسفانه برخورد قوه قضاييه در مقابل جرائم مشابه يكبار شل است و بار ديگر سفت . يكبار حمل سلاح سرد و إيجاد رعب و وحشت عمومي حكم إعدام دارد و بار ديگر از كنار ان ظاهراً ميگذرند( در رسانه ها خبري درج نميشود حداقل) !! بي دليل نيست كه ميبينيم اينگونه حملات و قانون شكني ها دو باره باب شده است .
در اين بازار شلوغ ، مجري جوان و جوياي نام هم هر ساله به اين موضوع پرداخته و براي خودش جلب مشتري ميكند ، غافل از اينكه بدون پرداختن صحيح به مطلب و تحقيق پشت صحنه ، بيان الكن ايشان كل مطلب را پيچيده تر كرده و در نهايت ابتر رها ميكند.
بهتر است صدا و سيما استفاده از كارشناسان مجرب را براي اينگونه از برنامه ها كه وجدان جامعه و سلامت ان را هدف قرار ميدهند اجباري كرده و وقت ملت را بدون حساب و كتاب به مجريان جوان و جويندگان نام اينچنيني ندهد.
زهرا
Iran, Islamic Republic of
قاتل قاتل هست به هر شكلي كه مقتول رااز پاي دراورده باشد بايد طي حكم قرآن و درخواست خانواده مقتول حكم قصاصش اجرا شود بقيه اش ديگر توجيه است يك جوان بيگناه كشته شده سر هر مسئله اي كه باشد قاتل حكمش طي قانون قرآن ما قصاص هست وبس لطفا" با شلوغ كاري اذهان خانواده مقتول و قاتل را بهم نريزيد اين اولين و آخرين جوان بيگناهي نيست كه راهي سينه قبرستان شده بهتراست فكري بحال تربيت فرزندانما بكنيم وبس
فرناز
Iran, Islamic Republic of
منم با این قسمت از نقد بالا که گفتند برنامه رو بد تموم کردن کاملا موافقم چون احسان یه جوری برنامه رو تموم کرد که انگار پدر مقتول بیرحم و سنگدله!!!!!
احسان درست ازش خداحافظی نکرد و یه جوری از مقابل پدر مقتول بلند شد و جلوی دوربین رفت و خداحافظی کرد که یعنی برو پی کارت تو حرف حرف خودته!! درسته که همش میگفت قصاص حق قانونی و شرعی شماست ولی با اون سوالا و حرفاش عملا نشون داد که امثال پدر میلاد چقدر تحت فشارن ،داغ بچشون کم نیست حالا باید جواب خون قاتل رو هم بدن. با اون سوالش که از پدر میلاد پرسید( به نظرتون میتونم در مورد بودن یا نبودن یه عده ای نظر بدیم) واقعا نشون داد که حق پدر میلاد رو هنوز درک نکرده .آره اقا احسان ما وقتی پدر مقتول باشیم میتونیم در مورد بودن یا نبودن قاتل بچمون تصمیم بگیریم و این حق رو خدا به ما داده که با این سوالت که مطمئنم از روی نا اگاهی بود ذهن خیلیا رو نسبت به حکم خدا منحرف کردی.
همیشه که انتقاد از برنامه و خودش میشه فرداش تو برنامه بعدی اولین کاری که میکنه جواب انتقادای مردم رو میده . کسی که از یه انتقاد نمیتونه بگذره و بعضی وقتا اونقدر جوش میاره که جواب بعضیا رو هم با تندی میده و بخشش نداره چطور این حق رو به خودش میده که از پدر میلاد بخواد از خون پسرش در مقابل این قاتل بگذره؟؟
حتی یادمه تو یه اجرا که برای تحویل سال داشت یه جوری از یه بنده خدایی حرف زد که واقعا نشون داد چقدر ادم بی گذشتیه که حتی حاضر نیست موقع تحویل سال کینه ها رو دور بریزه ،البته شاید از اون زمان تا الان اونقدر تغییر کرده که حتی میتونه از حقوق قانونی و شرعی خودش هم بگذره…
ابی
مشکل کاملا مشخص هست.....
asiya
United States
سلام،خواهشن اينقدر اين برنامه را درگیر مشکلات خودتان نکنید این قانون اونم شما و اونم خانواده ی مقتول برسيد به حقتون این برنامه صرفا برای یک کلمه اینجاست برداشت آزاد چرا منتظريد فقط بچسبید به یقه کسي،ابرو برده اصلا حرفی از خانواده قاتل نبرده روایت يک داستان و احترام به هردو خانواده نه نظر دادن نه محکوم کردن،هرچند مردم شریف ما خودشان برنامه را دیدند و با این حرفا نمی توانید ذهنیت را تغییر دهید.مرسي
Germany
اشتباهی مثبت دادم
ستاره
من که اگه بودم میبخشیدم چون خیلی دلنازکم ولی اگه میتونه حقشو بگیره چون خداوند حلال کرده قصاص قاتل رو متاسفانه مسئله قتل رو دستکم میگیرن وقاتلین روز به روز وحشی تر میشن باید حقشو بگیره
Iran, Islamic Republic of
.....