پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

پلمبیوم؛ جدیدترین دستاورد هسته ای

سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 353736
امسال باید کدامیک از دستاوردهای دولت را جشن بگیریم؟
پلمبیوم؛ جدیدترین دستاورد هسته ای
به گزارش جهان، وبلاگ "قلمکده" نوشت:
 چندین سال بود که در چنین ایامی دانشمندان هسته ای خود را آماده می کردند که با ارائه ی  اخباری از جدیدترین دستاوردهای هسته ای، در روز 20 فروردین، سالروز ملی فناوری صلح آمیز هسته ای، روح شادی و امید را در کالبد جامعه پمپاژ می کردند. انگار عادت کرده بودیم در چنین روزهایی با پخش تیزر "خبرهای خوب در راه است" منتظر رونمایی از جدیدترین دستاوردهای دانشمندان هسته ای باشیم و بعد از آن از اینکه دشمنان را در منتها درجه ی تحقیرشان می دیدیم، کیف سالمان کوک می شد.
 
غنی سازی 3.5 درصد، 5 درصد  و 20  درصدی، تکمیل چرخه ی غنی سازی، ساخت سانتریفیوژهای نسل جدید، تولید انواع رادیو داروها و... از جمله ی این اخبار امیدبخش بود که غرور و افتخار را در وجود هر ایرانی زنده می کرد.
 
اما امسال باید کدامیک از دستاوردهای دولت را جشن بگیریم؟ پلمب نیروگاه ها، اخراج دانشمندان، توهین ها و تحقیرهای پیاپی دول اروپایی و آمریکایی. برای کدامین دستاورد دولتمان سرافرازانه سینه سپر کنیم؟ تا کی تحقیر دولت های بربرِ غربِ وحشی را بشنویم و چیزی جز اظهارات صد من یک غاز مسئولان سیاست خارجیمان که البته با لبخند و چشمک به طرف غربی تحویل می شود بشنویم؟  
 
تا کجا کوتاه بیاییم؟ تا کی استقلال کشورمان لگد کوب شود و ما (از ترس نان) چشمانمان را ببندیم و گلویمان را بفشاریم؟ کی تمام می شود این همه تحقیر؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مسلمان باید زیرک باشد . هر مشکلی چاره دارد .
حرف مشکل را حل نمیکند بلکه فکر و عمل .