جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دعوت از «اشرف غنی» برای سفر به ایران

سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۲۳
کد مطلب: 383337
شریعتمداری با با بیان اینکه در این دیدارها بر گسترش روابط با افغانستان تاکید شد، تصریح کرد: در این سفر از آقایان کرزای، اشرف غنی و عبدالله برای سفر به ایران دعوت شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، معاون اجرایی رئیس جمهور، ضمن اعلام حمایت ایران از دولت وحدت ملی در افغانستان، در مورد سفرش به این کشور، گفت: در این سفر از آقایان کرزای، اشرف غنی و عبدالله برای سفر به ایران دعوت شد.

محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهور ضمن تشریح نتایج سفر به افغانستان گفت: در دیدارهایی که در کشور افغانستان داشتم علاوه بر انعکاس نظر جمهوری اسلامی ایران در حمایت از دولت وحدت ملی و ثبات و آرامش در این کشور دوست و برادر، در مورد پتانسیل های همکاری مشترک میان ایران و افغانستان نیز گفتگو به‌ عمل آمد.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: در این دیدارها مسئولان کشور افغانستان ضمن تقاضای ابلاغ سلام و تهیت به محضر رهبر معظم انقلاب و همچنین ریاست جمهوری، از نقش سازنده ایران در تحقق این شرایط و تفاهم سیاسی بدست آمده در افغانستان قدردانی کرده و همچنین از اینکه ایران طی سال های متمادی در دردها و رنج های ملت افغانستان همواره در کنارشان بوده است، تشکر کردند.

وی با با بیان اینکه در این دیدارها بر گسترش روابط با افغانستان تاکید شد، تصریح کرد: در این سفر از آقایان کرزای، اشرف غنی و عبدالله برای سفر به ایران دعوت شد. شریعتمداری اعلام آمادگی کشورمان برای مشارکت اقتصادی در افغانستان خصوصا انتقال تجربیات در حوزه های مختلف از طریق شرکت های خصوصی را از دیگر مسائل مطرح شده در دیدار با مقامات افغان برشمرد.

محمد شریعتمداری به نمایندگی از رئیس‌جمهور کشورمان روز گذشته در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید افغانستان شرکت کرد. وی در این سفر یک روزه دیدارهای جداگانه ای با حامد کرزای رئیس جمهور سابق این کشور، اشرف غنی احدزی رئیس جمهور جدید و عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *