پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اعلام منابع و ضرایب امتحانی آزمون قضاوت

شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 442638
مواد و ضرایب امتحانی برای داوطلبان دانشگاهی و حوزوی شرکت کننده در آزمون قضاوت امسال اعلام شد.
به گزارش جهان به نقل از میزان، قوه قضاییه به استناد«آیین نامه نحوه جذب،گزینش و کارآموزی داوطلبان تصدی امر قضا و استخدام قضات»، مصوب ۹۲.۰۲.۲۶ رییس قوه قضاییه و با عنایت به اصل انتخاب اصلح و لزوم شایسته سالاری در تصدی منصب خطیر قضا، از اشخاص واجد شرایط از طریق برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه علمی با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور ثبت نام به عمل می‌آورد.

مواد و ضرایب امتحانی ویژه داوطلبان دانشگاهی و حوزوی و همچنین نحوه پذیرش در حوزه‌های قضایی به شرح زیر است:

۱-داوطلبان دانشگاهی:

حقوق اساسی(ضریب۱)، حقوق مدنی(ضریب ۳)، حقوق تجارت (ضریب۲)،آیین دادرسی و اجرای احکام مدنی(ضریب ۲)، آیین دادرسی و اجرای احکام کیفری(ضریب ۲)، حقوق جزای عمومی(ضریب ۲)، حقوق جزای اختصاصی(ضریب۲)، فقه:از ابتدای کتاب قضاء تا پایان شرح لمعه(ضریب ۲)، اصول فقه،اصول استنباط علامه حیدری(ره)(ضریب۱)

۲-داوطلبان حوزوی:

حقوق اساسی(ضریب۱)، حقوق مدنی (ضریب۳)، حقوق جزای عمومی(ضریب۱)، حقوق جزای اختصاصی(ضریب۲)، فقه: بیع مکاسب(ضریب۴)، فقه:شرح لمعه،از ابتدای کتاب قضاء تا پایان شرح لمعه(ضریب۳)، اصول فقه: رسائل و جلد یک کفایه (ضریب۴)

نحوه پذیرش در حوزه‌های قضایی:

۱-داوطلبان در مرحله ثبت نام باید استان‌های محل خدمت را به ترتیب اولویت انتخاب کنند. بدیهی است که این انتخاب قطعی است و در مراحل بعدی به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد.

۲-بر اساس قانون الحاق ماده(۷) و تبصره آن به قانون نقل و انتقال دوره ای قضاوت مصوب ۱۳۷۹.۱۲.۱۰ بانوان می‌توانند محل اقامت دائمی همسر با پدر (در خصوص بانون مجرد)خود را در اولویت انتخاب کنند.

۳-به استناد ماده(۵) آیین نامه نحوه جذب،گزینش و کارآموزی داوطلبان تصدی امر قضاء و استخدام قضات مصوب ۱۳۹۳.۰۲.۲۶ داوطلبانی که معدل کل آنان در آزمون بیش از ۵۰درصد باشد، بر اساس اولویت های اعلامی و چند برابر ظرفیت نهایی به مصاحبه علمی دعوت خواهند شد.

۴-داوطلبانی که موفق به قبولی در مصاحبه علمی می‌شوند، به اداره کل گزینش معرفی و در صورت قبولی در تمامی مراحل گزینش، براساس اولویتی که در آن قبول شده اند،به خدمت گرفته خواهند شد.

داوطلبان شرکت کننده در این آزمون می‌توانند برای اطلاع از شرایط، هزینه ثبت نام و همچنین مدارک مورد نیاز به اینجا مراجعه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *