پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

منوی ویژه تقویت مٌخ

شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب: 458136
با خوراکی‌هایی که مثل سپر از مغزتان محافظت می‌کنند، آشنا شوید. تا حالا به این موضوع فکر کرده‌اید که در کنار این همه رژیم‌های لاغری و تناسب‌اندام یک رژیم غذایی ویژه هم برای مغزتان بگیرید؟
منوی ویژه تقویت مٌخ
به گزارش جهان به نقل از سیب سرخ، تا حالا به این موضوع فکر کرده‌اید که در کنار این همه رژیم‌های لاغری و تناسب‌اندام یک رژیم غذایی ویژه هم برای مغزتان بگیرید؟ برنامه غذایی که به فرمانده بدن‌تان کمک می‌کند بهتر کار کند و عملکرد بهتری در حافظه و یادگیری داشته باشد.

یک رژیم غذایی سالم می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابتی را کاهش دهد و با رساندن جریان خوب خون به مغز عملکرد مغز را بهبود بخشد.

البته در این رژیم خبری از لاغری و گرسنگی نیست و قرار نیست ماده مغذی از سفره‌تان حذف شود فقط با خواص یکسری از سبزیجات، آجیل و ادویه آشنا می‌شوید که همیشه ساده از کنارشان می‌گذشتید.

خواصی که می‌تواند از بیماری‌هایی مثل آلزایمر، عدم تمرکز، سکته مغزی و بی‌خوابی پیشگیری کند.

* آجیل

ویتامینE به جلوگیری از زوال شناختی، به‌ویژه در افراد مسن کمک می‌کند.

آجیل یک منبع بزرگ از ویتامینE است که می‌توانید در روز همراه با سبزیجاتی مثل کاهو، خیار و تخم‌مرغ و غلات یک سالاد خوشمزه برای خودتان درست کنید.

از آجیل به‌عنوان میان‌وعده هم می‌توانید استفاده کنید.

بهترین زمان برای مصرف آجیل وعده صبحانه و میان‌وعده بین صبحانه و ناهار است. بهتر است آجیل را به‌صورت خام و به اصطلاح بو نداده بخورید تا همه خواصش به بدن برسد.

از آجیل‌هایی که آغشته به نمک است، بهتر است دوری کنید.

منظور از آجیل یعنی همان بادام، گردو، فندق، بادام هندی و زمینی است.

لطفا حواس‌تان به آجیل‌هایی که به اسم هندی و ژاپنی فروخته می‌شود، باشد. این آجیل‌ها با رنگ‌های خوراکی و نمک بسیار زیاد ترکیب شده و به هیچ عنوان موردتایید متخصصان تغذیه نیست.

بادام حاوی مقادیر زیادی از یک نوع اسید آمینه موسوم به «آرجینین» است که به آرامش عروق خونی کمک کرده و گردش خون را بهتر می‌کند و خون بهتربه مغز می‌رسد.

* شکلات تلخ

بیشتر متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند به‌جای شکلات شیرین و پر از کالری از شکلات تلخ استفاده کنید.

متخصصان تغذیه در تحقیقاتی به این نتیجه رسیده‌اند که شکلات تلخ مانع از لخته شدن خون می‌شود، کلسترول خون را تنظیم می‌کندو به‌دلیل داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی از التهاب و نابودی سلول‌ها جلوگیری می‌کند.

شکلات تلخ یک ضدافسردگی طبیعی است.

این شکلات به تقویت روحیه هم کمک می‌کند.

منیزیم موجود در شکلات ماده معدنی است که اثرات آرامش‌بخش دارد و به ارسال تکانه‌های عصبی از طریق مغز کمک می‌کند.

همچنین مطالعات دانشمندان آمریکایی نشان می‌دهد، هر چه مردم کشوری شکلات بیشتری بخورند، آن کشور بیشتر جوایز علمی می‌گیرد.

شکلات تلخ که سرشار از فلاونوئید است باعث بهبود عملکرد ذهنی می‌شود.

این فلاونوئیدهای موجود در کاکائوی تلخ باعث افزایش انعطاف‌پذیری دیواره عروق می‌شوند و خطر افزایش فشارخون و سکته‌های قلبی و مغزی را کم‌می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *