پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

پرواز جنگنده‌های عراق به سوی «الرمادی»

دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 386839
جنگ با تکفیری‌های داعش همچنان در عراق ادامه دارد و به رغم خسارات مالی و جانی زیادی که به تروریست‌ها وارد شده، آنها همچنان در حال انتقام‌جوئی در مناطق مختلف این کشور هستند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محاصره ۷۰۰ خانواده ایزدی در کوه سنجار، درگیری مسلحانه در مرکز بغداد و ...ازجدیدترین تحولات امنیتی عراق است.

پاکسازی کامل جاده استراتژیک میان «جرف الصخر» و «عامریه»

«صادق السلطانی» استاندار بابل امروز دوشنبه از آزادی کامل جاده صحرایی رابط میان منطقه «جرف الصخر» بابل و «عامریة» «فلوجه» در استان «الانبار» خبر داد و گفت که این جاده یکی از مهمترین جاده‌های تغذیه مهماتی تکفیری‌های داعش در جرف الصخر به شمار می‌رفت که اکنون کاملا تحت کنترل ارتش عراق است.

وی پاکسازی این جاده استراتژیک را مرهون همکاری نیروهای داوطلب مردمی با بخش‌های مختلف نیروهای امنیتی دانست و گفت که به زودی جرف‌الصخر که مدتهاست از درگیری با داعش رنج می‌برد، آزاد خواهد شد.

اعزام جنگنده‌های ارتش به الرمادی

«غازی النمراوی» عضو پارلمان عراق از استان «الانبار» اعلام کرد که امروز (دوشنبه) جنگنده‌های ارتش عراق با سرعت به منظور حمایت نظامی از مبارزان عشیره «البونمر» که از زمان سیطره تکفیری‌های داعش بر منطق «هیت» در غرب شهر «الرمادی» محاصره شده‌اند، عازم این منطقه شدند. به ویژه مواد غذایی و بهداشتی این افراد محاصره شده در حال اتمام است.

وی اظهار داشت: صدها نفر از مبارزان عشیره من در مقابل تروریست‌هایی که قصد داشتند به منطقه فرات حمله کنند، ایستادگی کرده‌اند و اکنون از هر طرف تحت محاصره‌ تروریست‌ها هستند و امکان باز کردن منافذی برای امدادرسانی به آنها وجود ندارد و تنها راه موجود استفاده از جنگنده‌های ارتش برای امدادرسانی است.

محاصره ۷۰۰ خانواده ایزدی در کوه «سنجار»

شبکه خبری العربیة در خبری فوری اعلام کرد که تکفیری‌های داعش ۷۰۰ خانواده ایزدی را در کوه «سنجار» محاصره کرده‌اند.

خبرگزاری عراقی واخ نیز اعلام کرد که تکفیری‌ها در کوه سنجار پیشروی کرده‌اند و چندصد خانواده ایزدی را محاصره کرده‌اند و مردم این منطقه به شدت به کمک و پشتیبانی نیروی هوایی ارتش عراق نیاز دارند.

درگیری مسلحانه در وسط بغداد

درگیری مسلحانه در مرکز بغداد به کشته شدن یک پلیس منجر و ۳ پلیس دیگر زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، نیروهای پلیس فدرال در نیمه‌های شب گذشته با یک گروه مسلح در منطقه «المسبح» در مرکز بغداد درگیر شدند که به گشته شدن یک نیروی پلیس منجر شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *