جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۶۳
فریب پازل انگلیسی را نخورید؛

توصیه مهم به جریان ارزشی کشور درباره مهدی هاشمی

دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب: 246339
در شرایط کنونی وظیفه جریان ارزشی و انقلابی جامعه بویژه رسانه ها و فعالان دانشجویی در پیش گرفتن رویکردی "منطقی و آگاهانه" و پرهیز از اقدامات احساسی و نسنجیده درباره مهدی هاشمی است؛ در واقع حرکاتی که ایجاد انتظارات کاذب قضایی را درپی داشته باشد و باعث غیرشفاف شدن فضای سیاسی شود، درست بازی در پازل مذکور است.
توصیه مهم به جریان ارزشی کشور درباره مهدی هاشمی
سرویس سیاسی جهان نيوز -  خبر بازداشت فائزه هاشمی را بی بی سی انگلیس خیلی زودتر از رسانه های داخلی منتشر کرد. به نقل از کسانی که "منابع نزدیک به خانواده اکبر هاشمی رفسنجانی" نامید.

خبر بازگشت مهدی هاشمی را هم اول از همه بی بی سی فارسی رسانه ای ساخت. حتی خبرنگار این شبکه پیش از حضور آقازاده هاشمی در فرودگاه دوبی حاضر بود و با وی گفت و گویی کوتاه انجام داد. گویا بی بی سی در این مصاحبه کوتاه فقط می خواست یک پیام ویژه به داخل صادر کند؛ همان جمله ای که مهدی هاشمی با لحنی ظاهرا مطمئن و تهدیدگونه گفت و سریع رد شد: حرف هایم را در ایران می زنم.

فیلم
 
علت پیشگامی بی بی سی در اطلاع از اخبار مربوط به مهدی هاشمی و اطرافیانش برای ناظران سیاسی به موضوعی سوال برانگیز تبدیل شده اما شاید نیم نگاهی به محل اقامت پسر آقای هاشمی در 3 سال اخیر و اطلاعاتی که از سفرها و دیدارهای وی در لندن منتشر شده، برخی ابعاد این چند ضلعی غیرشفاف را روشن کند.

این موضوع زمانی اهمیت می یابد که در کنار "بازگشت ناگهانی" مهدی هاشمی به ایران و ارتباط آن با انتخابات ریاست جمهوری آینده دیده شود.

بی بی سی فارسی که به نمایندگی از دولت انگلیس وظیفه هدایت آشوب های سال 88 و تقویت فتنه را بر عهده داشت، در همین راستا امروز دوشنبه در گزارشی تحلیلی، سیاسیون را به 3 دسته تقسیم و ادعا کرد: "عده ای از بازگشت مهدی هاشمی به ایران خوشحال نیستند"، "عده ای برای بازگرداندن مهدی هاشمی خواهرش را گروگان گرفتند" و "برخی هم با حمایت از محاکمه مهدی هاشمی درصدد کاهش قدرت چانه زنی هاشمی رفسنجانی در انتخابات هستند."

این شبکه انگلیسی نگفت سران لندن جزو کدام دسته هستند اما در ادامه تلویحا نظر مثبت انگلیس را درباره بازگشت مهدی هاشمی افشا می کند. بی بی سی تمام تصمیم گیری ها درباره بازگشت و برخورد با مهدی هاشمی را به مقامات ارشد نظام نسبت و تحلیل خود را اینگونه پایان داده که برآیند رویدادها در هر صورت به سود مقامات ایران نیست. 
 
رسانه دولت انگلیس می نویسد‌: ورود پسر اکبر هاشمی رفسنجانی از دبی به تهران، می تواند دریای سیاست در جمهوری اسلامی ایران را بار دیگر متلاطم کند!


 
این رویدادها در کنار اخبار مختلفی که از رسانه های حامی جریان فتنه منتشر شده است،‌ یک واقعیت بسیار مهم را نمایان ساخته که بی توجهی به آن بی شک به مفهوم تکمیل پازل مورد نظر انگلیس و ‘تلاطم بی ثمر و تفرقه ساز’ در داخل کشور خواهد بود؛ پازلی که کامل شدن آن به معنی غبارآلود شدن فضای سیاسی کشور در آستانه انتخابات، سر برآوردن موج جدیدی از تفرقه و اختلاف، مهیا شدن راه فرار برای مجرمان واقعی و شاید بستر تولد فتنه ای جدید باشد.

در چنین شرایطی وظیفه جریان ارزشی و انقلابی جامعه بویژه رسانه ها و فعالان دانشجویی در پیش گرفتن رویکردی "منطقی و آگاهانه" و پرهیز از اقدامات احساسی و نسنجیده درباره پرونده مهدی هاشمی است؛ در واقع حرکاتی که خلاف تاکیدات علنی و مهم رهبر انقلاب باشد و باعث انتظارات کاذب قضایی شود، درست بازی در پازل مذکور است.  به عنوان نمونه، حرکت های اشتباهی از جنس تسخیر سفارت انگلیس در فضای کنونی می تواند حکم سمّ را داشته باشد.

البته دستگاه قضا با رسیدگی به پرونده فساد بزرگ بانکی و نیز بازداشت فائزه هاشمی نشان داده که عزم خود را برای حرکاتی امیداورکننده در جامعه جزم کرده و تلاش دارد در برابر آقازاده های متهم عقب نشینی نکند. انتظار کنونی از مقامات قوه قضائیه درباره مهدی هاشمی هم در پیش گرفتن همین رویکرد مثبت و پس زدن "مصلحت"هایی است که از سوی برخی محافل سیاسی خاص به فضای رسانه ای تزریق می شود.
 
در عین حال،‌ این موضوع به معنی چشم پوشی از مطالبه بحق عدالت و رسیدگی قانونی به پرونده مهدی هاشمی رفسنجانی نیست و انتظار افکار عمومی از فعالان دانشجویی و سیاسی پیگیری مجدانه و‌ آگاهانه اجرای عدالت درباره آقازادگان و مفسدان کلان و شکستن مصونیت آهنینی است که آنان برای خود فرض کرده اند.
 
این رویکرد قطعا پازل انگلیسی مورد اشاره را به هم خواهد ریخت و نتیجه ماموریت محافل و رسانه هایی همچون بی بی سی هم چیزی جز شکست نخواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
جریان ارزشی یعنی همون خودجوشا؟
احسنت به این تحلیل. بقیه تحلیلهایتان را هم اینگونه بنویسید. بهتر است که کار به کاردان سپرده شود و از بزرگ نمایی بیش از حد نیز پرهیز شود.
Iran, Islamic Republic of
فضای انتخاباتی سال اینده مهیج میشه و مهدی بار دیگر ماموریت ....اش رو به خوبی به پایان میرسونه. .... هم همچنان میخندد. مردم هم همچنان چوب فراموشکاری و بی تفاوتی خود را میخورند. ....
Germany
چقدر هم طفلک لاغر شده.اینجور که پیداست دوری از وطن به ایشون نساخته
حتماٌ ضرب المثل معروف را شنيده ايد كه اگر قرار است مست گيرند هر آنچه در شهر هست گيرند!
واقعا باعث تاسف است پرونده بيمه چه شد؟! پرونده زمين خواري شد؟! پرونده اختلاس چه شد؟! ...
United States
با ندانم کاری خود جوشا قافیه رو ........و دقیقا به نفع هاشمی تموم شد و دیگه کاریش .........
.......... آقایان در آمدن یا نیامدن مهدی هاشمی دقیقا به علت بالابردن ضریب احساساتی جامعه است که در این مقاله به خوبی بدان اشاره شده است. باید مراقب بود.
Iran, Islamic Republic of
باز هم صبر و استقامت هاشمی. این همه آزار و اذیت کردند این خانواده محترم را ولی دیدید که باز هم ایشان بود که فرزندنش را تحویل مقامات محترم داد تا به حسابشان برسند. اجر و پاداش این گذشت و فداکاری نزد ملت ایران محفوظ خواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
کلفتی گردن و باش!!!!
واقعا بايد با بصيرت عمل كرد تحليله درستيه
دانشجو ها فشار می آورند وقتی نتیجه داد محافظه کار هایی مثل ..........می کنید
این تحلیل از ذهن .....تحلیل گر است که کارکارانگلیسی هاست .شما اگر واقعا دنبال اجرای عدالت هستید چرا جلوی دزدی های ......و داررو دسته اش در بیمه ....را نمی گیرید؟ چرا درمورد ........سکوت کرده اید؟ چرا در مورد دست کاری عمدی ........در بازارارز که زندگی مردم را به هم ریخنه چیزی نمی گویید؟....اگر راست می گویید چرا پی گیر حادثه حمله به کوی دانشگاه نیستید؟ اگر راست می گویید چرا جلوی بی قانونی های دولتی که رسما و علنا اعلام می کند که قوانین مصوب مجلس را قبول ندارد ایستادگی نمی کنید؟ اگر راست می گویید چرا جلوی توهین های ......... در مجلس به قانون گزاران را در جریان ..........نمی گیرید؟ چرا جلوی خط فرمز ..... در مورد ........ ایستادگی نمی کنید؟
بدانید هاشمی سرد و گرم روزگار را زیاد چشیده است و این کارها در او سستی ایجاد نمی کند.
برای اولین بار از تحلیلتان خوشم آمد
امیدوارم قوه قضاییه هم بر همین عقیده باشد.فقظ باید قانون اجرا شود نه کمتر نه بیشتر
شما رو به خدا زیاد شلوغش نکنید بذارید کار طبق روال عادبش پیش بره فضا باز ملتهب بشه فقط به نفع دشمنه
Germany
درود بر هاشمی و فرزندانش که از جنس مردم هستن
......میشه خانواده شهدای فتنه دارن و هم فکراشون صحنه را می بینن پس طوری عمل کنیم بوی از .........نداشته باشه
United States
احسنت عالی بود
امیدوارم همه دلسوزان بابصیرت کار را به مجریان قانون بسپارند
به نظرم در این مرحله هدف مظلوم نمایی ............
بسیار بعید به نظر می آید این همه تحولِ یکباره!! و تنها گزینه ای که میماند ایجاد توطئه ای حساب شده برای تحت تاثیر قراردادن انتخابات سال آینده میباشد ، اما چیزی را که در این میان در نظر نگرفته اند قدرت و اراده خداست که "والله خیر الماکرین" است و تصمیم بر عزت این نظام گرفته است ؛چرا که خود فرموده: "حزب الله هم الغالبون".
متاسفم از اینکه نظرم را کامل انتشار ندادید ،مگر من توهین به کسی کردم ،من فقط تحلیلمو گفتم،خواهشا و لطفا به صورت کامل انتشار دهید
احسنت به این تحلیل
دلسوزان گوش شنوا داشته باشند
چطور میشه که آقای هاشمی بعد از اون همه طفره رفتن در پذیرش انجام تخلفی از سوی فرزندانش،حالا به دستگاه قضایی توصیه میکند که مثل بقیه مردم با فرزندانش رفتار کنند؟!
به نظرم دارند مظلوم نمایی میکنند تا بعدا از آن بهره برداری ای کنند.
Germany
عالی بود و منطقی
Iran, Islamic Republic of
خدای دلم سوخت بالاخره این خانواده محترم !!؟؟بعد از 34 سال ........ و...در نهایت قوه قضائیه یک گوشمالی .........
Germany
خدا احمد رضايي رو بيامرزه سن و سالي نداشت ولي اين پسرهاي ..........رو خوب شناخته بود ....
سلام ودرودخدا بر رهبرخردمندانقلاب حضرت آیت ا. . . خامنه ای که همیشه باهوشمندی نظام را ازتمام گردنه ها و طلاطمها به سلامت عبور میدهد. انشاالله این موضوع هم به بهترین وجه حل میشود ضمنا" فرزندان آقای هاشمی باید مواظب رفتارهاوعملکردهای خودشان باشند چون فرزندپدری هستندکه تمام عمر و زندگی خودشان راصرف اعتلای ایران واسلام وانقلاب کردند
حالا كه مهدي هاشمي بر گشته مسلماً خيلي ها از جمله شما ها از اين قضيه خوشحال نخواهيد شد چون ديگر مستمسكي براي اين موضوع نداريد ؟ اما سكوت شما كه قطع به يقين غير ممكن خواهد بود باعث خواهد شد مردم صره را از ناصره تشخيص دهند و....
United States
خود مردم حسابشو میذارن کف دستش اگه ...........
دوستان زود قضاوت نکنید بذارید بازجویی و بازپرسی بشه بعد بره دادگاه و حکم صادر بشه
قوه قضاییه خودش میدونه چیکار کنه
Iran, Islamic Republic of
درود بر هاشمی مظلوم که همچون شهید بهشتی راست قامت ایستاده است مهدی هم از این داستان سر بلند بیرون میاد
مواظب باشید.نزدیک انتخابات است و دوباره این یک سناریو است . چرا قبلا نیامد . چرا الان داره میاد .
Iran, Islamic Republic of
با سلام
اگر برای همه بی عدالتی ها و تبعیض ها این جور هیاهو شود وتجمعات خودجوش؟؟؟ دانشجویی راه انداخته شودخوب است مثل حکم ابقای ....... برای یک متهم برای ........ یا اعتراض به عدم پیگیری پرونده بیمه و.........
چرااين همه وحشت داريد؟ مگر نمي خواستيد اقا مهدي برگردد. قطعا افشاگري ايشان در دادگاه به نفع شما نيست
Iran, Islamic Republic of
احتمال یک جنگ در ماه‌های آینده بین ایران و آمریکا+اسرائیل ...... است آمدن این ...... برا تشنج در داخل کشور می‌تواند کمک بزرگی به جبهه .........کند
United States
كدوم تحليل؟ كشك چى برخى از خواننده ها ازتحليل جهان ذوق زده شدن!حالا چى شده جهان توصيه امنيتى ميكنه ولى نگرانيش قابل دركه چون متهم ناگفتنيهاى زيادى داره بهرحال ....
ماشااله ضخامت (کلفتی) گردن را ببنید دوبرابر شده!
Iran, Islamic Republic of
يه كاسه‌اي زير نيم كاسه هست!.............
حالا كه نزديك انتخابات رياست جمهوري شده اومدن.
.....
آن مرد آمد! آن مرد با کیف ..........آمد!
Iran, Islamic Republic of
هی گفتید نمی یاد برنمی گرده حالا که برگشت غمباد گرفتید
آره این کامنت گذاره راست میگه "هاشمی و فرزندانش همه ازجنس مردمند!!! مردیم از خنده!
آره اینا از جنس مردمند ،کجا مردم سه سال سه سال میرن انگلیس و دبی و ...
کجا مردم ازهمه .....استفاده میکنند،کجا این همه ......جمع کردند ، کجا مثل اینا تو شمال شهر تو خونه های آنچنانی میشینند ، کجا مثل اینا قانون رو.......میذارن ، کجا به فکر مردمند و همین این افراد ..........
من موندم این یارو این همه ...........را از کجا آورده ...فکر میکنند مردم ........
تنها یک احتمال داره و آن اینکه این کامنت گذار طرفدار و فامیل اینا باشه..
خدایا تمام خائنان به این نظام را نیست و نابودشان بگردن.
آمین
بسم الله الرحمن الرحیم
با درود به برادر عزیز سعید قاسمی همگی را به تحلیل ایشان در این خصوص ارجاع میدهم که حرف دل من و بسیاری را به زبان آورد جایی که بسیاری از افراد روشنگر زمانه مانند حاج حسین شریعتمداری از این اقدام ..........
اصلاً امثال این موضوعات مسئله امت حزب ا... نیست. این مسائل فرعی است. موضوعات مهم دیگه ای داریم که وقت نمیشه به این مسائل پیش پا افتاده فکر کنیم.
Iran, Islamic Republic of
مهدی هاشمی - محبوب مردمی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
دوستان نیاز به این همه سفسطه گویی نیست. با این وضع تحریمها و قیمت دلار و وضعیت ....اقتصادی و واحدهای تولیدی و خیل بیکاران و تورم سنگین کشور ............
Iran, Islamic Republic of
به امید خدا دستگاه قضا این........را هم به جزای اعمالش برساند
Netherlands
والله خیر الماکرین
بنظر این حقیر این طور نیست که دیکران کلک می زنند و ما هم ، و خداوند تبارک و تعالی کلک ما را موفق میکند ، بر عکس ما با شهادت خود صراط مستقیم را پذیرفته و باید بر آن استوار بایسیم چه بنفع ( البته در کوتاه مدت) باشد و چه بزیان
و اما در مورد مقاله ، با تمام مقاله موافقم بجز آنکه ""حرکت های اشتباهی از جنس تسخیر سفارت انگلیس"" که به اعتقاد من از جنس تسحیر لانه جاسوسی آمریکا بود ( شاید باید بهتر سازماندهی و رهبری میشد و در حد حساب شده اش باقی می ماند). این حقیر آقای بروجردی را مسئول می دانم که طرح اخراج انگل لیسی ها را ماها به تاخیر انداخت.
خداوند وعده پیروزی به کسانی داده که شک نکرده و استوار اند
حسین
Iran, Islamic Republic of
ببخشیدبرادر درود برخودت سوالی داشتم این جنس مردم که فرمودید یعنی چی؟هاشمی وخونوادش از جنس مردمن را عرض کردم!!!!یعنی ما هم یکروزی گردنمون .....
Iran, Islamic Republic of
قوه قضاییه قوه حزب اللهی
Russian Federation
به فضل الهی و با دعای دوستداران ایران و ایرانی ، آقا مهدی تمام راز های سر به مهر و مگو را فاش و .....
با آرزوی صحت و سلامت هاشمی و همه هاشمی های اصیل انقلاب اسلامی ایران.
Iran, Islamic Republic of
سلام
بنده جانباز هستم. از این که مهدی هاشمی به ایران بازگشت بسیار خوشحال هستم. از این که فائزه هاشمی مانند دیگر .......مانند تاجزاده در زندان است خوشحالم.

از این که احمدی نژاد و یاران با وفایش مملکت را به......می برند ......
کاش شما ارزشی ها در مورد .....های دولت مکتبی احمدی نژاد به خصوص جریان سه هزار میلیارد تومان، ...... به عنوان یک کار ارزشی مطلب می نوشتید.
.......
لعنت خدا بر متحجرین وانجمن حجتیه
درود خدا بر فرزندان واقعی خمینی بزرگ وانقلابیون واقعی نه ....
Iran, Islamic Republic of
العجل بقیه الله
چه خبر از ریش ........
بنام خدا
اينها فقط براي اين زود امده اند كه زمان داشته باشند تا زمان انتخابات بعدي .............
Iran, Islamic Republic of
نکنید این کارو با ما !
به خدا ما طاقت نداریم !
آخه مظلومیت تا کجا ؟
صبر و قناعت تا کجا ؟
ساده زیستی و ایثار تا کجا ؟
اختلاس 3000000 هزار میلیارد دلاری رو ول کردین چسبیدین به این خانواده که از فقیرترین ...........
چرا ...........میگی خبر بازداشت فائزه رو رجا دقیقا ساعت یازده و هشت دقیقه شب روی سایتش زد یعنی هشت دقیقه بعد از دستگیری ایشون
مهدی وفائزه هاشمی تاوان حمایت از .......... را شجاعانه دادند
United States
بالاخره این آقازاده .......پول تو جیبیش تموم شد برگشت خونه؟
زنده باد....
Iran, Islamic Republic of
جريان ارزشي؟ كجا هست اين جريان ارزشي ؟!
Iran, Islamic Republic of
اگر دادگاه علنی باشه خیلی خوب میشه!
یه مدته که سریال ها هم خیلی جذاب نیستند!
دادگاه کرباسچی که یادتون نرفته!
United States
درود بر آملی لاریجانی
Iran, Islamic Republic of
اینکه گفته میشود بازگشت هاشمی به توصیه .... صورت گرفته یعنی چه؟
Iran, Islamic Republic of
طارق الهاشمي كي مي ره ......