پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۱
۳

درختی که نفت تولید می‌کند+عکس

چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۲
کد مطلب: 416132
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نیکشهر در این زمینه گفت: افوربیا تیروکالی یا درخت مداد به شکل کاکتوس ولی بدون خار است که ارتفاع آن معمولا به سه تا پنج متر می‌رسد، تکثیر آن بسیار راحت و از طریق قلمه زدن صورت می‎گیرد.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، سیدرضا صمیمی افزود: قبل از خشکسالی‎های دو دهه اخیر در استان از این درخت برای دفع آفات و حشرات و حصاری برای جلوگیری از ورود حیوانات به مزارع کشاورزی استفاده شده است که نقش بسزایی در جلوگیری از قطع سایر درختان داشته است.


وی تاکید کرد: این گیاه در حال حاضر در منطقه نکهچ و روستای هیچان وجود دارد که به علت سمی بودن شیره آن هیچ حیوان و حشره‎ای به آن نزدیک نخواهد شد. رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نیکشهر گفت: سالانه تعداد زیادی از درختان شورگز و چگرد برای استفاده در حصارهای باغات و اراضی کشاورزی قطع می‌شود که احیا و تکثیر این درخت و توزیع آن بین کشاورزان می‌تواند ناجی درختان شورگز و چگرد تلقی شود.




این مسئول بیان کرد: این درخت به علت نیاز پائین آب علاوه بر ساخت حصار زنده می‌تواند به عنوان یک کود غنی و آفت کش مورد استفاده کشاورزان قرار گیرد. رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نیکشهر افزود: در کشورهای مختلف از این درخت برای تولید چسب و لاستیک استفاده می‌شود.
برچسب ها: درخت ، تولید ، نفت ، منطقه نکهچ
ایمیل مستقیم: info@fardanews.com
شماره پیامک: ۳۰۰۰۷۰۸۷
Bookmark and Share
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Russian Federation
الان چه ربطی به نفت داشت!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حیدر دهقان
Iran, Islamic Republic of
خواهشمند است اطلاعات بیشتری راجع به درخحت مداد برایم بفرستید، شرایط اقلیمی، رطوبت هوا و... برایم خیلی مهم است. با تشکر . تحقیقات هواشناسی شیراز
حیدر دهقان
Iran, Islamic Republic of
کدام سایت می تواند اطلاعت کامل درخت مداد را به من بدهد متشکرم