جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دارویی جدید برای MS کشف شد

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب: 375732
سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) از تایید داروی جدید برای درمان بیماری ام.اس خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، آمار نشان می‌دهد که حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در جهان به بیماری ام.اس مبتلا هستند. ام.اس بیماری تحلیل‌برنده اعصاب است که با حمله به سیستم عصبی بدن موجب می‌شود توانایی فرد در راه رفتن، صحبت کردن و انجام کارهای روزمره از دست برود.

اکنون سازمان غذا و داروی آمریکا شیوه درمانی جدیدی با عنوان «plegridy» را برای این بیماری تایید کرده که به باور شرکت تولیدکننده آن، این محصول می‌تواند گامی به جلو در کاهش خطرات ناشی از بیماری ام.اس و جلوگیری از پیشرفت آن باشد.

«تونی کینگسلی» از مسئولان شرکت تولیدکننده داروی جدید گفت: معتقدیم این دارو قابلیت آن را دارد که به مرحله توزیع انبوه برسد و وارد بازار شود.

به گزارش ساینس‌ورلدریپورت، دستورالعمل مصرف داروی جدید هر دو هفته یک بار و برخلاف داروهای مشابه همچون «آوونکس» است که به صورت هفتگی مصرف می‌شوند. نوع تزریق آن نیز با داروهای قبلی متفاوت است به جای تزریق وریدی با سوزن‌های بزرگ داروی جدید را می‌توان به صورت زیرپوستی یا هر نقطه از پوست و با سوزن باریک‌تر تزریق کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *