شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۴
۱

واردات توربین‌های دست دوم با راندمان ۱۹%!

سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب: 435537
مدیرعامل مپنا با بیان اینکه پدیده زشت واردات تجهیزات نیروگاهی به کشور ادامه دارد گفت:برخی از واردکننده‌ها اقدام به واردات توربین های دست دوم با ۱۹ درصد راندمان می کنند.
به گزارش جهان، عباس علی‌آبادی در گفت و گو با فارس در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود جوّی در کشور حاکم شده و بعد از توافق نیز شدت گرفته این است که برخی از شرکت‌ها و اشخاص در حال وارد کردن تجهیزات نیروگاهی دست دوم و بی‌کیفیّت چینی به کشور هستند، گفت: متأسفانه این پدیده زشت واردات در کشور بوده و هست و ورود تجهیزات نیروگاهی دست دوم نیز از این قاعده مستثنی نیست.

* توربین‌های دست دوم و با راندمان بسیار پایین ۱۹ درصد وارد کشور می‌شود

وی ادامه داد: ایران توانایی تولید توربین نیروگاهی دارد، اما متأسفانه توربین‌های دست دوم و با راندمان بسیار پایین ۱۹ درصد وارد کشور می‌شود و برخی‌ نیز با بهانه تحریم‌ها اقدام به واردات تجهیزات نیروگاهی کرده و می‌کنند.

مدیر عامل مپنا با اشاره به اینکه با وجود تحریم، تولید توربین در کشور انجام گرفته و نیروگاه احداث شده است ادامه داد: در این دوران تحریم، مپنا توربین‌های با راندمان ۷۰ درصد بالاتر از توربین‌های وارداتی تولید می‌کند.

علی‌آبادی تصریح کرد: این واردات بعضاً هم دور از چشم مقامات مسئول و دستگاه‌های دولتی انجام می‌شود و برخی هم با روش‌های ناصواب انجام می‌شود، اما به هر حال سیاست دولت این نبوده و نیست و به‌طور قاطع می‌گویم که سیاست دولت حمایت از ساخت داخل است.

مدیرعامل مپنا ادامه داد: در زمینه توربین‌های بزرگ نیز حمایت دولت از سازنده‌های داخلی انجام می‌شودو با روش‌هایی که درحال حاضر انجام می‌شود تلاش شده تا بتوانیم خواسته بازار را تأمین و توربین‌های مورد نیاز بازار را بسازیم و این نیاز را تأمین کنیم.

وی تأکید کرد: مپنا اعلام کرده است که همکاری خود را با شرکت‌های برتر دنیا به‌صورت ۱۰۰ درصد ساخت داخل انجام می‌دهد و خوشبختانه این امکان فراهم است.

* با واردکننده ها نمی توانیم بجنگیم

علی‌آبادی در پاسخ به این سؤال که آیا مپنا برای جلوگیری از واردات تجهیزات نیروگاهی به کشور اقدامی از طریق وزارت نیرو انجام داده است یا خیر، گفت: مپنا که نمی‌تواند با این واردکننده‌ها بجنگد، بنابراین اقدامی که مپنا برای مقابله با این واردات کرده است، اعلام آمادگی برای تأمین تجهیزات است که از همین امروز زیر قیمت بین‌المللی و با قیمتی رقابتی و کیفیتی رقابتی این تجهیزات را وارد بازار می‌کند.

مدیر عامل مپنا در پاسخ به این سؤال که هفته گذشته هیات بلندپایه آلمانی وارد ایران شدند آیا مپنا از ورود شرکت‌های بزرگ ساخت نیروگاه مثل زیمنس به ایران حمایت می‌کند، تصریح کرد: زیمنس همکار مپنا است و سال‌ها با مپنا همکاری داشته است و به نظر بنده ورود این گونه از شرکت‌های بزرگ به کشور هیچ تهدیدی برای کشور محسوب نمی‌شود.

وی ادامه داد: اما اگر در داخل کشور مدیریت صورت نگیرد، همه چیز می‌تواند تهدید باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
اگر بگی از رقابت میترسی قبول میکنم.... چون تا بحال در بازار رقابتی کار نکردید.....