پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲۲
۷۰
پرسش شریعتمداری از روحانی

سلامت انتخابات آینده موردتردیدرئیس‌جمهور است؟/ توصیه رهبرانقلاب نصیحت نیست دستورالعمل است

دستپخت مشاوران روحانی برای پوشاندن ناکامی ها
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 425330
متاسفانه، برخی از مواضع ایشان با آنچه از یک سیاستمدار برجسته و مخصوصا در کسوت شریف روحانیت انتظار می‌رود فاصله زیادی دارد و به این نگرانی دامن می‌زند که شاید رئیس‌جمهور محترم کشورمان را شماری از مشاوران ناهمدل و ناهمراه احاطه کرده باشند و مواضع مورد اشاره دستپخت همین مشاوران ناهمدل- و یا دستکم نابلد- باشد.
سلامت انتخابات آینده موردتردیدرئیس‌جمهور است؟/ توصیه رهبرانقلاب نصیحت نیست دستورالعمل است
به گزارش جهان، حسین شریعتمداری در سرمقاله روزنامه کیهان نوشت:
آقای دکتر روحانی را با سابقه ۳۷ ساله از حضور نزدیک در عرصه سیاسی پرفراز و نشیب جمهوری اسلامی ایران، می‌توان و باید یک سیاستمدار کارکشته و سرد و گرم چشیده تلقی کرد ولی متاسفانه، برخی از مواضع ایشان با آنچه از یک سیاستمدار برجسته و مخصوصا در کسوت شریف روحانیت انتظار می‌رود فاصله زیادی دارد و به این نگرانی دامن می‌زند که شاید رئیس‌جمهور محترم کشورمان را شماری از مشاوران ناهمدل و ناهمراه احاطه کرده باشند و مواضع مورد اشاره دستپخت همین مشاوران ناهمدل- و یا دستکم نابلد- باشد. دراین‌باره اگرچه گفتنی بسیار است ولی اظهارات دیروز آقای دکتر روحانی در «همایش‌سراسری‌فرمانداران» موضوع یادداشت پیش‌روی است که به مواردی از آن اشاره می‌شود.

۱- آقای دکتر روحانی در سخنان دیروز خود باز هم به روال همیشگی و برای چندمین بار به منتقدان دولت حمله کرد و البته این بار از عباراتی نظیر «بروید به جهنم»!، «بی‌سواد»! «کسانی که از مراکز خاص پول می‌گیرند»!، «کاسب تحریم»! و ... استفاده نکرد. حملات پی در پی آقای رئیس‌جمهور به منتقدان، این تلقی را در عرصه سیاسی کشور پدید آورده است که ایشان هرگاه در برنامه‌های دولت با نارسایی و ناکامی روبرو می‌شود و یا نشانه‌‌هایی از شکست و بن‌بست را احساس می‌کند به جای توضیح علت برای مردم که می‌تواند جلب حمایت و همدلی آنان را در پی داشته باشد، منتقدان دولت
امروز هرگاه رئیس‌جمهور زبان به ملامت منتقدان می‌گشاید، بسیاری از مردم و مخاطبان به گونه‌ای «شرطی» نارسایی‌ها و ناکامی‌هایی را جستجو می‌کنند که دولت محترم در همان ایام با آن روبرو بوده است!
را که در مواردی «فرضی»! نیز هستند، به باد انتقاد و عتاب می‌گیرد.

این روال تا آنجا پیش رفته است که امروز هرگاه رئیس‌جمهور زبان به ملامت منتقدان می‌گشاید، بسیاری از مردم و مخاطبان به گونه‌ای «شرطی» نارسایی‌ها و ناکامی‌هایی را جستجو می‌کنند که دولت محترم در همان ایام با آن روبرو بوده است! و حمله آقای دکتر روحانی به منتقدان را -‌با‌عرض‌پوزش- برای پوشاندن این ناکامی‌ها و نارسایی‌ها ارزیابی می‌کنند!

کاش آقای رئیس‌جمهور افرادی را بدون تابلوی نهاد ریاست‌جمهوری به میان مردم می‌فرستاد و بازتاب سخنان دیروز خود را از زبان آنها می‌شنید و چنانچه ملاحظه می‌کرد بسیاری از آنان، برخی از نارسایی‌های این روزها نظیر ناهماهنگی در افزایش قیمت بنزین، بی‌تدبیری در افزایش بهای گاز مصرفی، اظهارات چندگانه و متضاد مسئولان دولتی درباره باقی ماندن یا حذف سهمیه بنزین، بخشنامه معاون اول که تا پایان سال هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت و... را علت حمله اخیر وی به منتقدان می‌دانند و بر این باورند که توضیح رئیس‌جمهور درباره چرایی این معضلات و بی‌تدبیری‌ها ضروری‌تر از سخنان دیروز ایشان است.

۲- آقای رئیس‌جمهور در بخشی از سخنان دیروز خود می‌گوید: «اسرار کشور باید محفوظ باشد، مگر کسی در این شک دارد؟ حالا یک نصیحتی رهبر معظم انقلاب فرمودند و چون رهبر هستند باید نصیحت کنند. حالا عده‌ای راه می‌افتند و می‌گویند؛ دولت! اگر تشنه شدی باید آب بخوری یا دولت! تو به اکسیژن نیاز داری. خودمان هم می‌دانیم. افرادی که امروز مسئولیت مذاکرات را دارند از لحاظ سیاسی و عمومی و در حد فنی در سطح بالایی هستند»! درباره این بخش از سخنان ایشان گفتنی است؛

الف: ظاهرا آقای رئیس‌جمهور در این بخش از اظهارات دیروز خود دچار «سهواللسان» و خطای الفاظ شده است، چرا که ایشان به خوبی می‌دانند توصیه رهبر معظم انقلاب به دولت درباره شنیدن
توصیه رهبر معظم انقلاب به دولت درباره شنیدن نظر منتقدان، فقط یک «نصیحت» نیست، بلکه توصیه حضرت ایشان یک «دستورالعمل» است که دولت و شخص رئیس‌جمهور هم به لحاظ قانونی و هم به لحاظ شرعی موظف به اجرای آن هستند
نظر منتقدان، فقط یک «نصیحت» نیست، بلکه توصیه حضرت ایشان یک «دستورالعمل» است که دولت و شخص رئیس‌جمهور هم به لحاظ قانونی و هم به لحاظ شرعی موظف به اجرای آن هستند. از این روی خواسته عده‌ای که به تعبیر رئیس‌جمهور «راه‌ افتاده‌اند»! و درباره روند مذاکرات و داده‌ها و ستانده‌ها توضیح می‌خواهند، یک اقدام کاملا قانونی است و فرافکنی‌ آقای دکتر روحانی، نه وجاهت قانونی دارد و نه وجاهت شرعی. اگرچه با توجه به شخصیت رئیس‌جمهور محترم می‌توان اظهارات یاد شده را به حساب خطای بیان ایشان نوشت و شاید هم به حساب عصبانیت غیرقابل توجیه وی از ناکامی در مذاکرات هسته‌ای و فاصله فراوانی که میان وعده‌های اولیه ایشان با نقطه‌ای که امروزه در آن هستند پدید آمده است...

ب: حتی اگر توصیه رهبرمعظم انقلاب را فقط یک «نصیحت» تلقی کنیم، باز هم آقای رئیس‌جمهور و دولت ایشان ملزم و مکلف به اجرای بی‌کم‌و‌کاست آن بوده و هستند و اساسا مقبولیت و مشروعیت همه دولتمردان و مسئولان در پیروی از منویات رهبرمعظم انقلاب - چه‌دستورالعمل و چه نصیحت- قابل تعریف است.

ج: حالا به توصیه حضرت آقا خطاب به رئیس‌جمهور و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که موضوع بند یاد شده است، توجه کنید؛

«همدلی لازم است، همدلی را باید به وجود آورد، همدلی را باید رشد داد. این توصیه من به همه است. الان فرصت خوبی است برای همدلی؛ یک عده‌ای مخالفند، یک عده‌ای اعتراض دارند؛ خیلی خب، مسئولین ما که مردمان صادقی هستند، مردمان علاقمند به منافع ملی‌اند، بسیار خب، یک جمعی از مخالفان را - از آن افرادی که شاخصند- دعوت کنند، حرفهای آنها را بشنوند، ای بسا در حرفهای آنها یک نکته‌ای باشد که این نکته را اگر رعایت کنند، کارشان بهتر پیش برود؛ اگر چنانچه نکته‌ای هم نبود، آنها را قانع کنند؛ این می‌شود همدلی؛ این می‌شود یکسان‌سازی دل‌ها و احساس‌ها».

آیا هیچ عقل سلیمی می‌تواند در خیرخواهی
عزیزان مذاکره‌کننده می‌گویند آنچه آمریکایی‌ها در تفسیر خود از توافق لوزان ـ فکت شیت- منتشر کرده‌اند قابل اعتماد نیست. خب! تفسیر شما از توافق یاد شده چیست؟
حکیمانه این توصیه حضرت آقا برای رئیس‌جمهور و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کمترین تردیدی روا بدارد؟ آیا همدلی با مردم و از جمله منتقدان نیاز مبرم و حیاتی دولت محترم نیست؟ و یا شنیدن نقد و نظر منتقدان به قول رهبر معظم انقلاب «پیشرفت بهتر کارها» را به دنبال ندارد؟

این توصیه حکیمانه کجا و تعبیر آقای روحانی که «حالا عده‌ای راه می‌افتند و می‌گویند «دولت! اگر تشنه شدی باید آب بخوری، دولت! تو به اکسیژن نیاز داری»؟! آیا انتقاد منتقدان هسته‌ای این است که چرا دولت وقتی تشنه است آب نمی‌خورد؟ و یا، چرا توجه ندارد که به اکسیژن نیاز دارد؟! آقای روحانی پیش از این هم در واکنش منتقدان به اقدام نابجای پیاده‌روی ‌آقای ظریف با جان‌کری صورت مسئله را تغییر داده و گفته بود «این که بگوئیم یک دیپلمات تند راه رفت یا کتش کج بود، عینکش چطور بود که حرف نشد»! و توضیح نداده بود که کدام منتقدی به کت و عینک آقای ظریف انتقاد کرده‌ بود؟! خدا بر درجات امام راحل ما(ره) بیفزاید که نه فقط انتقاد، بلکه تخطئه را نیز هدیه الهی می‌دانستند.

۳- آقای رئیس‌جمهور در توجیه خودداری از توضیح درباره جزئیات مذاکرات هسته‌ای و باخبر کردن مردم از آنچه داده‌ایم و آنچه گرفته‌ایم می‌گوید «اسرار کشور باید محفوظ باشد» و با تأکید می‌پرسد «مگر کسی در این شک دارد»؟! درباره این بخش از اظهارات دیروز آقای رئیس‌جمهور باید گفت؛

الف: بی‌تردید این سخن آقای روحانی قابل قبول و منطقی است که «اسرار کشور باید محفوظ باشد» ولی آنچه درخواست مکرر دلسوزان بوده و هست، افشای اسرار کشور نبوده و نیست، بلکه منتقدان خواستار توضیح درباره «توافق لوزان» هستند زیرا آنچه از متن توافق یاد شده - و یا به قول دولتمردان بیانیه لوزان!- برمی‌آید، از «داده‌های نقد» ما در مقابل «وعده‌های
دیروز بلافاصله بعد از اظهارات آقای روحانی، این بخش از سخنان ایشان که «انتخابات غیرآزاد معنی ندارد» به تیتر اول خبرگزاری‌های خارجی نظیر «دویچه وله»، «بی‌بی‌سی»، «رادیو آمریکا» و... تبدیل شد
نسیه» حریف حکایت می‌کند. آنهم وعده‌های نسیه‌ای که بهتر است هرگز تحقق پیدا نکند! چرا که ماهیت این وعده‌های نسیه نیز واگذاری امتیازات بیشتر به طرف مقابل است و به عقیده نگارنده که دلایل آن هم به وضوح ارائه شده است؛ «در توافق لوزان اسب زین شده را داده‌ایم و افسار پاره تحویل گرفته‌ایم». خواسته بارها اعلام شده منتقدان، توضیح این «داده‌ها و گرفته‌ها» است.

آیا توضیح و خبررسانی دولت محترم درباره متن و محتوای توافق لوزان که در مقیاس بین‌المللی منتشر شده است، «اسرار محرمانه» تلقی می‌شود؟! عزیزان مذاکره‌کننده می‌گویند آنچه آمریکایی‌ها در تفسیر خود از توافق لوزان ـ فکت شیت- منتشر کرده‌اند قابل اعتماد نیست. خب! تفسیر شما از توافق یاد شده چیست؟ اینکه دیگر محرمانه نیست، هست؟! به قول حافظ؛

سرّ خدا که عارف سالک به کس نگفت
در حیرتم که باده‌فروش از کجا شنید؟!

۴- رئیس‌جمهور محترم در سخنان دیروز خود به انتخابات اشاره کرده و تاکید می‌کند؛ «انتخابات غیر‌آزاد معنی ندارد... اگر انتخابات به معنی واقعی بود می‌توانیم همه در آن رقابت سالم داشته باشیم».

ممکن است بفرمایند مگر غیر از این است که باید انتخابات آزاد داشته باشیم که باید گفت؛ حضرتعالی یک روحانی سیاستمدار و حقوقدان هستید و به یقین می‌دانید که «اصرار بر یک امر بدیهی به مفهوم و معنای تردید در آن است». جناب روحانی آیا اگر گفته شود «آراء انتخاباتی رئیس‌جمهور یازدهم باید به دقت شمرده شود» این اظهارنظر به مفهوم آن نیست که صحت شمارش آراء جنابعالی مورد تردید است؟!

دیروز بلافاصله بعد از اظهارات آقای روحانی، این بخش از سخنان ایشان که «انتخابات غیرآزاد معنی ندارد» به تیتر اول خبرگزاری‌های خارجی نظیر «دویچه وله»، «بی‌بی‌سی»، «رادیو آمریکا» و... تبدیل شد و این تفسیر را در پی داشت که سلامت انتخابات پیش‌روی در ایران مورد تردید رئیس‌جمهور این کشور است!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مصطفی
Iran, Islamic Republic of
دولت در پی ناکامی های خود فرار رو به جلو را در پیش گرفته است
عادل
United States
ایول حاج حسین.........
سلامتی همه دلسوزان نظام و نابودی دشمنان اسلام و کشور عزیزمان ایران صلوات بفرس
Iran, Islamic Republic of
واقعا كه عجب خطي ميدهند مشاوران؟؟؟ شريعتمداري بزرگوار جناب رئيس جمهور فكرشان همين هست وعقيده شان ،،طاقت مخالفت ونصيحت را ندارند، مگر فراموشمان شده نوع مصاحبه هاي دوران انتخابات را؟؟؟ مردم بايدتحمل داشته باشند.
Iran, Islamic Republic of
این ... خود بزرگ بینی دولت عاقبت کار دستمون میده
محمود
Iran, Islamic Republic of
خب وقتی افراد را به بهانه های مختلف ....
اگه رییس جمهور با انتخابات شک داره پس باید ملت با انتخاب او هم شک کنند.
آقای روحانی! انتخابات آینده را کدام دولت برگزار خواهد کرد؟ مگر نه این است که وزارت کشور خودتان برگزار کننده انتخابات است؟ آیا این حرفهای شما، خودزنی نیست؟ انتخابات 92 که شما در آن رئیس جمهور شدید را دولت دهم برگزار کرد و جنابعالی و پیر مرادتان آقای هاشمی رفسنجانی، آن موقع فرمودید که این انتخابات، یکی از آزادترین انتخاباتهای دنیا بود. اکنون قرار است که دولت شما، برگزار کننده انتخابات مجلس و خبرگان رهبری باشد؛ با این حال دلواپسید که انتخابات، آزاد نباشد؟؟؟!!! خوب اگر آزاد نباشد که خود شما مسئولید!!! فقط یک چیز باقی می ماند که تجربه انتخاباتهای چند سال اخیر، آن را ثابت کرده است و آن این که مجموعه جریان کارگزاران و مشارکت و فتنه و امثال آن، در سالهای اخیر، فقط انتخاباتی را آزاد و سالم می دانند، که خودشان در آن برنده شوند. نگرانی شما، از ضعف و ناکارآمدی بسیاری از بخشهای دولت است که مردم را شدیدا از دولت تدبیر و امید!!!!! ناامید کرده و همه قرائن نشان می دهد که جریان سیاسی شما و اقارب و نزدیکان شما، شکست سنگینی را در انتخابات پیش رو، رقم خواهند زد. جناب روحانی!!! دبه در نیاورید. رقبای شما باید نگران عدم سلامت انتخابات باشند، شما که خود مجری انتخاباتید، چگونه از غیر آزاد بودن انتخابات، ابراز نگرانی می کنید؟ اگر این اتفاق بیفتد که این یک ذره آبروی شما و دوستانتان هم بر باد خواهد رفت!
صادق
متاسفانه هروقت آقای رئیس جمهور صحبت میکند خوراک تبلیغاتی برای دشمن درست میکند.
عمار
Iran, Islamic Republic of
آقای رییس جمهور چنان صحبت میکنند انگار خود در رقابت انتخاباتی هستند وبنبال رای جمع کردن!لطفا به ایشان بگویید نمایندگان مجلس باید رقابت کنند وازرای گیری شما 2سال گذشته .!
ضمنا باحرفهای خود انتخاب خود وسیستم وزرات کشور تحت امر خودرا زیر سئوال میبرند چرا؟
حقگو
Iran, Islamic Republic of
علت اينگونه خطابه هاي رييس جمهور محترم اين مي باشد كه از نظر وي فقط ايشان مي فهمند و بقيه بي سوادند وبس.
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
اگر آقایان نخواهند آب بخورند یا اکسیژن تنفس کنند تا بمیرند هم به مردم ما ربطی ندارد و ما قول می دهیم هیچ اعتراضی نکنیم بلکه مردم ما میخواهند منافع ملی و عزت و شرف آنها که مال خودشان است برباد نرود.
نيكتا
استخوان در گلو و خار چشم نشسته ايم و نظاره گر اعمال دولت هستيم.
م
اگر (جناح دولت) پیروز نشوند می گویند دست برخی ها داخل بود.
Iran, Islamic Republic of
گل گفتی حاج حسین خداوندبه شماعمرباعزت عنایت فرماید
Iran, Islamic Republic of
خدا هدایت کنه ....
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین دمت گرم
مثل همیشه حال کردم وقتی مقالت رو خوندم
اما رییس جمهور محترم ما ..........
Iran, Islamic Republic of
آفرین
این پیغامی است در دوران روحانی مچکریم
ای داد از افشاگری
جناب آقاي سر دبير كيهان تشکر
تتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
Iran, Islamic Republic of
گربه ای اگه یه جا گیر بیفته (به بن بست برسه)و راهی برای فرار نداشته باشه به هر دری میزنند تا فرار کنند ...
محسن
Romania
....تمام فرمایشات رهبری یک حجت شرعی و قانونی است.
اقای شریعتمداری قلمت توانا
...صد من یک غاز تحویل ملت نمی داد
غلامرضاقهرمانی
به قول مرحوم عسگراولادی : احسنت بر شما، سردار قلم.
اگر دولت از همان ابتدا، به پیش بینی حضرت آقا در مورد نتیجه مذاکرات هسته ای توجه میکرد، الان مجبور نبود که از شدت عصبانیت از نا اهلی 5+1، بعضا به نخبگان و مردم عزیز خود درشتی کند. این درشتی شایسته اعمال بر دشمنان نظام است.
Iran, Islamic Republic of
وقتي خداوند بخواهد درونيات كسي را براي اهل بصيرت آشكار كند
به زبان خود او كاري مي كند كه مردم بفهمند كه اندازه اش چيست و در درونش چه مي گذرد !!!

بنابر اين بايد خدا را شكر گفت كه به اين سادگي . ما را به وضعيت طرف مربوط . راهنمايي مي كند !!!
الحق و انصاف که سخنان اقای رئیس جمهور مورد تائید است .....
درود بر حاج حسین شریعتمداری سردار قلم .
بالاخره مشکل مشکل مشاور........
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین از تو هم مثل روحانی مچکریم
محمد
آقای روحانی طوری حرف می زند که انگار در این کشور نبوده وخودش در همین انتخابات نماینده مجلس ونماینده خبرگان ورئیس جمهور نشده
البته متاسفم که ایشان از روند انتخابات اطلاع کافی ندارند مثلا نمی داند صندوق اخذ آرا شفاف است ولابد نمی داند که سر یک صندوق چند ناظر از شوای نگهبان وچند ناظر از طرف وزارت کشور وچه تعداد از طرف معتمدین محلی حضور دارند
خدا عاقبتمون رو ختم به خیر کنه
United States
.... نچای داداش
128
به نظر می رسد جناب روحانی به سه دلیل این سخنان را بیان می کند:
1- ضعف شخصیت که زود عصبانی می شود که در مناظره های انتخاباتی هم نشان داد
2- ناتوانی در انجام امور مرتبط به مردم بخصوص اقتصادی
3- نگران از آینده انتخاباتی خود
صددرصد موافقم..
زنده باد سردار قلم
مثل همیشه کاملا منطقی و محترمانه بحث کرده اید حاج حسین امیدواریم چه دولت و چه رسانه های هم سو با دولت در همین چهار چوب اقدام به پاسخگویی کنند.  
ملیکا
....
کلا اصلاح طلبان تو این مملکت همیشه دبه در می یارن چون بلد نیستن کار کنند
Iran, Islamic Republic of
با این استدلال...
Iran, Islamic Republic of
جالبه که آقای رئیس جمهور به مسئولین خودش اعتماد نداره و نگران سلامت انتخاباته . این یعنی تقلب تو خون اصلاح طلبان است
حسین
نه، این دفعه یه طوری دیگه میخواهند فتنه بازی دربیاورند. از همین الان مثل روز روشن است که سر مسئله تأیید صلاحیت ها میخان قشقرق راه بیندازند و به پروپای شورای نگهبان بپیچند
Iran, Islamic Republic of
....آمین یا رب العالمین...
Iran, Islamic Republic of
قربانت... بوس بوس...
حسینی
درود و صد درود بر اقای شریعتمداری صاحب امتیاز بلامنازع کشور و ملت ایران که شده همه کاره این مرز و بوم
Latvia
البته به کوری چشم حسودان
سیاح
Iran, Islamic Republic of
رهبر عزیز: ۰۰۰مخالفان را دعوت کنند حرف شان را بشنوند۰۰۰
روحانی: حالا عده ای راه می افتند می گویند دولت تشنه! شدی آب بخور!
ج س همدانی
Iran, Islamic Republic of
انتخابات واقعی !!? یعنی تا حالا واقعی نبوده !
پس طبق منطق خودش ، رییس جمهور هم از راه غیر واقعی رییس جمهور شده! و رییس جمهور غیر واقعی است
... زبونت بسته بود
United States
ن والقلم. . . حسین کیهان متشکریم .
مسعود دیپلمات
اینکه بگوئیم : "افرادی که امروز مسئولیت مذاکرات را دارند از لحاظ سیاسی و عمومی و در حد فنی در سطح بالایی هستند" دلیل موجه بودن آنها نیست . زیرا مشک آنست که خود ببوید ، نه آنکه دیگری بگوید. اما در حال حاضر که بوی خوبی به مشام نمی رسد...
ما مردم از دروغ گویی و فرافکنی ها خسته ایم
هادی
Iran, Islamic Republic of
احست
Iran, Islamic Republic of
روحانی مچکریم
جمشید
Iran, Islamic Republic of
روحانی با این ادبیات اولین رییس جمهور ۴ ساله خواهد بود
البته چهار سال توام با تحمل حقارتهای متعدد ملت از جمله صف های حقارت آمیز، توهینهای پی درپی به کسانی که در مقابل بی تدبیریهای متعددشان دلسوزانه انتقاد کردند، احساس حقارت دولتیها در مقابل غرب(کدخدا) و به تبع آن عقب نشینیهای پی در پی و پنهانی از جمله در امور هسته ای و ....
اراکی
Latvia
خداوند یک عقل سلیمی به بعضی از مسئولین ما عطا کنه که خیلی راحت خوراک تبلیغاتی واسه دشمن درست نکنند .
سید
ظاهراً میز سیاست انسانها را تغییر میدهد صحبتهای این چنینی با سابقه و وقار آقای روحانی فاصله زیادی دارد امید است بخود آییم
کدام وقار؟؟
سید حسین
Iran, Islamic Republic of
عالی بود.
... این حسین شریعتمداری به مراتب از خیلی جهات بالاتر از شخص آقای روحانی هستند...
Romania
احسنت حاج حسین بازم زدی به هدف
درود حاج حسین
هادی
Iran, Islamic Republic of
چرا آقای شریعتمداری نقد های زیادی را که به خود ایشان می شود را در روزنامه کیهان چاپ نمی کنند ؟ واقعا چرا
جمشید
Iran, Islamic Republic of
هادی مگر تو نقد بلدی ! حالا نقد نقد راه انداختی?!!
کلییید
Iran, Islamic Republic of
تو کلید را نقد کن ، تو همین صفحه چاپ میشه
یاسا
United States
یاد احمدی نژاد بخیر. به اینا نمیشه گفت بالا چشتون ابروهه. اعصابشون خرابه
جوان
حاج حسين لطفا فردا هم جواب دكتر لاريجانيو بده. ايشونم تابلو اوت زدند( البته حساب شده)
majid
Iran, Islamic Republic of
ما به فرمان رهبری که خدا ایشان را حفظ کند تا زمان ظهور حجت عج پای آرمانها و خون شهدای یمان ایستادهایم و به شیطان بزرگ امید نداریم و مطمئن هستیم که این مذاکرات به نتیجه مطلوب ملت منتج نمی شود مگر اینکه تحصیل کرده های غربی .....؟؟؟؟!!!!
اي كاش مسئولين مملكتي براي رضاي خدا حالا ديگر اينقدر بدنبال كوبيدن هم نبودنند و با اتحاد بدنبال حل مشكلات مردمك بودنند
سرد و گرم چشیده ، زمستون جلوی شومینه وتابستون جلوی کولر و استخر آب
حسین
خداوند عقلی به ...
United States
من که حرفی ندارم