جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۷
۳۷

توجیه جدید برای دفن ۱۷۰۰ تن سیب‌زمینی

جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 457939
عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ایران گفت: یک‌هزار و ۷۰۰ تن سیب‌زمینی به دلیل مصرف بالای کودشیمیایی سرطان‌زا و غیر قابل مصرف بود.
توجیه جدید برای دفن ۱۷۰۰ تن سیب‌زمینی
به گزارش جهان، جواد خضرابراهیمی در گفت‌وگو با فارس درباره معدوم شدن یک‌هزار و ۷۰۰ تن سیب‌زمینی، اظهار کرد: زمانی که کشاورزی توجیه اقتصادی و علمی ندارد نتیجه‌ همین می‌شود.

وی با بیان اینکه معدوم شدن یک‌هزار و ۷۰۰ تن سیب‌زمینی به دلیل استفاده از کود شیمیایی بالا سرطان‌زا بودند، تصریح کرد: سیب‌زمینی‌ها باید امحا می‌شد زیرا مصرف بیش از حد کود شیمیایی در زمان تولید آن، سیب‌زمینی‌ها را دچار بیماری کرده و غیر قابل مصرف کرده بود.

دبیر اجرایی خانه کشاورز گیلان با اشاره به اینکه سیب‌زمینی‌های معدوم شده غیر قابل مصرف عموم و حتی دام بود، خاطرنشان کرد: سیب‌زمینی‌های معدوم شده تولید بهاره بود و کشت بهاره سیب‌زمینی خاصیت انبار کردن را ندارد.

وی با تاکید بر اینکه کشت بهاره سیب‌زمینی دارای مصرف کود شیمیایی بسیار بالاست، یادآور شد: مصرف کود درصد نیترات را افزایش می‌دهد بنابراین سیب‌زمینی‌ها قابل مصرف انسان و دام نبودند.

خضرابراهیمی سیب‌زمینی کشت پاییزه را مناسب مصرف دانست و گفت: برای تشخیص سیب‌زمینی پاییزه از بهاره، باید به پوست آن توجه کرد که پوست نازکی دارد.

به گزارش جهان، این در حالی است که چندی پیش مدیر تعاون روستایی فارس با تشریح عملکرد تعاون روستایی فارس در ۶ ماه گذشته به بهترین اقدام این سازمان اشاره کرد و گفت:‌ در این مدت سازمان تعاون روستایی در حوزه بازرگانی به منظور تنظیم بازار سیب زمینی اقدام به خرید و امحای بیش از ۱۷۰۰ تن سیب زمینی در فارس کرده است.

بهجت حقیقی افزود: در این اقدام سازمان تعاون روستایی سیب زمینی‌های برداشت شده از شهرهای فسا و داراب را که دارای پایین‌ترین حد کیفیت بودند را از کشاورزان به قرار هر کیلو ۳۶۰ تومان خریداری کرده و مجموع آن‌ها را معدوم که در این اقدام ۶۲۰ میلیون تومان پول بیت‌المال به منظور تنظیم بازار سیب زمینی از دست رفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دروغ شده نقل و نبات
خجالت نمیکشید توی مملکت اسلامی به این راحتی دروغ میگید ...
گناه رو با گناه میخوان ماست مالی کنن
یاد ینزین های داخلی افتادم که با چنین دروغی قربانی دلالان شد
مجید
United States
اگه این سیب زمینی ها سرطان زا بودن پس چرا 5درصد شو به کمیته امداد دادید؟
امید
برادر 15درصد دادن به کمیته امداد.

یعنی میخوان با سیب زمینی سرطان زا، فقرای مارو بکشن!!!!
احسنت علیه خودشون شد دروغشون. یعنی با سرطان به جنگ فقرا رفتند؟! خجالت نمی کشند؟
یه سوال از شما برادران دارم
اگه دولت همین سیب زمینی را پخش میکرد آیا نمیگفتید که دارد کار انتخاباتی میکند و رای مردم را با سیب زمینی میخرد؟
هر کاری بکنن بهانه ای میگیرید
این بهانه شمابودبرای دولت قبل که حالابایدفهمیده باشید که تبلیغاتی نبوده ویک کار انسانی واسلامی بوده ولی حالا شیوه غیراخلاقی انتخاب شده
مگه ما مثل شماییم که از پخش سیب زمینی به رایگان ناراحت باشیم کسیم تو این مملکت بخاطر سیب زمینی رای نداده و نمیده
امید
با یه عذرخواهی و یا گفتن حقیقت میشد مساله رو ختم بخیر کرد، نه اینکه کفران نعمت بکنند.
محمد
نه مگه ما مثل فتنه گران و شبه فتنه گران، مریضی خود توهمی داریم که کمک دولت به محرومین رو تعبیر به کار انتخاباتی کنیم؟! این تخصص شما ضد احمدی نژادیا بود که حاصلش شد دولت فعلی.
در ثانی، شما حامیان دولت مگه دستگاه نیت خوان دارید که نیت آدما رو تشخیص می دید؟! ظاهر عمل که می تونست کمک باشه. باطنش هم برای خدای متعال، آشکار هست نه ما بندگان خدا.
وانگهی، چه کار تبلیغاتی بهتر از کمک به مردم و محرومین. کاش همه کارای تبلیغاتی همه مسئولین، مک به مردم بود. مردم هم صد بار رأی می دادند بهشون. چه اشکالی داشت؟!
اول میگن برای تنظیم بازار؟! اگه حرف اولتون درست بود، قطعاً سیب زمینی ها خراب نبود. چون سیب زمینی خراب مشکلی برای بازار نداره که بخواد برای بار دوم خارب تر بشه! پس الان دروغ میگید.
اگه حرف الانتون درسته و سیب زمینی ها خراب بودن، پس حرف الوتون دروغ بوده.
بنابراین با جماعت دروغگویی مواجهیم که حرف خودش را هم قبول ندارد.
ادمین بچاپ که حقیقته...
ابوذر
اون رو که فتنه گران گفته بودند
یعنی از ترس انتقاد رقیب هر کار اشتباهی رو اتجام میدید؟ خدا به اخرتتون رحم کنه
ناشناس
اگر فرض بر خراب بودن سیب زمینی ها بوده پس چرا از پول بیت المال برای امحا ان استفاده کردید.

شما باید با استنادات علمی به دادگاه شکایت میکردید و مانع از توزیع این سیب زمنی ها میشدید. مانند بقیه کار هایی که میکنید!

نه اینکه اول بخرید و بعد بگید خراب بود امحا میکنیم!

این توجیه شما غیر قابل باور است.
ابوذر
برنامه ریزی برای تولید بر عهده دولت وسازمانهای مربوطه است و باید کشاورز را راهنمایی کنند.نه اینکه منابع را نابود کنند
می دانید توافق ژنو یعنی چه؟!
یعنی 110 هزار خودروی آفتاب و بارون خورده قالب کردن به مردم.
Iran, Islamic Republic of
شما از کجا میفهمی ؟؟؟؟ که دروغ گفته شگردتو بما هم یاد بده ای کیووووووووو.
Iran, Islamic Republic of
جون هرچی سیبیله راستشو بگو گناهه؟؟ . تهمت و افترا چی ؟؟
مهدی
Romania
باشه شما راست میگی؟؟؟؟؟!!!!!
Romania
افکار چنین آدم نماهایی که هر چیزی را دستاویز توجیه کار غلطشان می کنند عین سرطان است.
علیرضا
تدبیر و امید در وزارت جهاد کشاورزی موج می زند! اگر این وزارتخانه برنامه مشخصی داشت این طور نمی شد که 1700 تن سیب زمینی را امحا کند. من مطمئنم دو روز دیگر یک علت جدید برای امحا سیب زمینی می گویند.
علوی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه بعضیها اصرار دارند که دروغ بگند و رزقشان فقط از دروغگوئی تامین میشه و آنقدر دروغ گفتند که قبحش برا خودشون از بین رفته البته اینگونه افراد از منفورین جامعه می باشند
آن مرد که به او تهمت دروغگویی می زدیم رفته است!
الان راحت باشید که روزنامه های چپی با ما هستن!
سارا توانگر
مرد حسابی
یک هفته از خبر و اعتراض ها میگذره
تازه یادت افتاده که سرطان زا بوده؟!!!!!!
توجیه بهبتری پیدا نکردی؟
potato
سلام
واقعیت امر :
قیمت فروش سیب زمینی به زیر کیلویی 200 تومان رسید (بهای تمام شده تولید هر کیلو سیب زمینی 500 الی 700 تومان است ). دولت مجبور به خرید با قیمت تضمینی کیلویی 360 تومان از کشاورز شد . قیمت در بازار به کیلویی400 - 500 تومان رسید ( کف قیمت تولید) اگر سیب زمینی وارد بازار میشد و یا بین مردم چه فقیر وچه غنی توزیع میشد قیمت به زیر 200 تومان برمی گشت . از طرفی سیب زمینی فاسد شده بود چون فضای انباری مناسب در کشور وجود ندارد. ( تولید سیب زمینی کشور 5 ملیون تن و سیب زمینی امحا شده 1700 تن یعنی 0.03 درصد . ) یعنی هیچ را در بوق و کرنا کردن . /
مردم فقیر که توان خرید نداشته باشن، جزء بازار نیستن که مشکلی برای قیمت ها به وجود بیاد آی کیوی اقتتصاددان!
در ثانی قیمت در اقتصاد بالا بره بده، نه پایین. همه جای دنیا تلاش میکنن قیمت ها بالا نره، اینجا اقتصاددانانی سرمایه داری میخوان قیمت ها پایین نیاد. بهش میگن تنظیم بازار!
یاشار
برادران عزیز جهان نیوز : در دولت نهم و دهم نیز این کار دوبار اتفاق افتاده یک بار در سال 1384 و یک بار در سال78 و در سال 88 نیز برای انتخابات این کار را انجام دادند آنموقع شماها سکوت را بر اعتراض ترجیح میدادید!!!!
علی
78و 84 دولت نهم و دهم !!! واقعا هر روز اصلاح طلبا یه چیز تازه به ادم یاد می دن
محمد
اگه این راست می گه ، پس خدا به داد کمیته امدادی هایی برسه که گفتن قسمتی از سیب زمینی ها رو به اونا دادن.
محمد
واقعا بعضی سیاست ها چقدر کثیف اند!!
Romania
اولی گفت برای تنظیم بازار بوده فکر کرده به عنوان نابغه اقتصاد بهش مدال میدن! دیدن گندش دراومد دومی اومد کمکش و گفت سرطانزا بودن امحا شدن! ولی یادش نبود که قبلاً بخشی از اونا رو به کمیته امداد دادن! فردا که گند اینم دربیاد سومی میاد وسط و حدس بزنین چی میخواد بگه!
تو این بی آبی نمی توانستید قبل از این که انقدر آب به خورد سیب زمینی ها برود و آنها رشد کنند مانع کشت آنها یا حد اقل رشد آنها می شدید

اگر هم سیب زمینی ها مشکلی نداشتند و فقط برای تنظیم بازار آنها را معدوم کردید حد اقل به یمنی های گرسنه می دادید.
United States
راست میگه دیگه تازه فکر میکنید چرا دلار گران شده برای اینه که برای سلامتییون مضره و دلارها سرطان زا هستند دیگه چرا درک نمیکنید شاید ایدز هم بگیرید دیگه حواستونو جمع کنید
امیر
خدایا مملکتم را از دروغ ،جنگ و خشکسالی دور بدار.
همین؟ گناه از همه بدتر است. گناه ریشه بدبختی است.
United States
کی می خواهید متوجه بشوید که مکر نابود است نزد خدا و امتش
Iran, Islamic Republic of
اگه موضوع مصرف كود شيميايي اضافه باشه اكثر محصولات كشاورزي ما مصرف بيش ازحد كود وسم دارند وبايستي همه محصولات توليدي درايران معدوم شوند. وزير بي لياقت جهاد كشاورزي با مردم صادق باشد بهتره.