جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۳۱

تایید نقش مشایی در برکناری متکی

دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 154331
دادنا: منوچهر متکی شنبه شب در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین حاضر شد و پس از سخنرانی به سوالات حضار پاسخ داد. وی در این جلسه بر اظهارات پیشین خود صحه گذاشت و ادعاهای مسئولان دولت مبنی بر اطلاع از موضوع برکناری خود را مجددا تکذیب کرد.

موضوع سخنرانی وزیر برکنار شده پیرامون مسائل روز و بیشتر تمرکز آن بر روی سیاست خارجی بوده است. بیشتر حجم سوالات حاضران نیز به نحوه برکناری متکی و مناقشات پیرامونی آن اختصاص داشت.

بنابر شنیده‌های خبرنگار دادنا در پایان سخنرانی و بعد از جمع آوری سوالات کتبی حضار، باهنر خطاب به متکی گفت که سوال اصلی مشخص است و لطفا به همان سوال پاسخ بدهید! پس از این مزاحِ باهنر، متکی ضمن تاکید بر اظهارات سابق خود و تکذیب گفته‌های مقامات دولت، جزییات برکناری خود را تشریح کرد.

به گفته متکی از یک ماه قبل از هر سفر رسمی، جزئیات و تمام برنامه های آن سفر مشخص می شود و رئیس جمهور در جریان تمامی مسائل قرار می گیرد، لذا احمدی نژاد در هنگام ابلاغ حکم برکناری قطعا می دانسته که وزیر خارجه‌اش در سفر و در حال انجام ماموریت دیپلماتیک است.

وزیر امور خارجه سابق کشور، در ادامه تاکید کرد که اگر موضوع برکناری خود را می دانست، هیچ دلیلی نداشت که به سفر سنگال برود. وی افزود: حتی بعد از سنگال نیز بنا بر این بود که به کشور دیگری نیز سفر کنم و در آن کشور نیز برنامه ها هماهنگ شده بودند.

متکی در این نشست به موضوع کهنه ای که اصلی ترین دلیل اختلافات او و رئیس جمهور بوده نیز اشاره و خاطرنشان کرد: یک ماه قبل از صدور احکام نمایندگان ویژه با من صحبت شد و من مخالفت کردم.

بنابر شنیده‌های موثق خبرنگار دادنا از نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین، متکی در این نشست اختلاف خود با مشایی و نقش او در برکناری خود را به صراحت تایید کرده است.

متکی در حین سخنرانی و پاسخ به سوالات به دفعات تاکید کرد که به عنوان یک شهروند با اعضای جامعه اسلامی مهندسین سخن می گوید.

گفتنی است عدم حضور خبرنگار در نشست مذکور تصمیم تشکیلاتی جامعه مهندسین نبوده اما در انتهای نشست، به دلیل مسائل مطروحه، این مسئله از طرف سخنران و مستمعین به فال نیک گرفته شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقاي متكي درست است كه بركنار شده اي و برايت اين برخورد سخت است ولي مواظب باش به دام فتنه ها نيفتي كه هر روز از روز قبل خود رنگارنگتر است.
Iran, Islamic Republic of
اين هم از ولايت پذيري آقاي متكي!
مگر آقا به ايشان پيغام نداده بودند كه اين روش را ادامه ندهيد؟
متاسفانه برخي‌ها ولايت‌فقيه را تا جايي قبول دارند كه مطابق با منافع خودشان باشد.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه آقاي متكي مي‌خواهد عملكرد ضعيف خود در وزارتخارجه را با ربط دادن آن به مشايي توجيه كند.
پشت پرده اين تغيير هركس كه مي‌خواهد باشد، اما آيا عملكرد متكي در وزارت خارجه قابل دفاع است؟ هنوز انتقادات صريح رهبري از وزارت خارجه در دولت نهم را يادمان نرفته آقاي متكي!
در جواب دوستان عرض کنم که
1- اقا به عملکرد انتقاد کردن
2- بنده فکر نکنم رهبری با این گونه اقداماتی سطحی که خلاف شرع ( ابروبردن از اقای متکی است موفق باشن)
3- دولت می توانست براحتی یا قبل از سفر و یا بعد از سفر ایشان را برکنار می کرد و با آبروی کشور بازی نمیکرد از عزیزان تقاضا دارم از بیانات رهبری مصادره به مطلوب نشود هرچیزی جایی دارد و هرنکته مکانی.
Iran, Islamic Republic of
هرکسی با مشایی مخالف باشه این مشکل واسش پیش میاد حالا میخواد مصلحی باشه یا متکی فرقی نداره که بالاخره برکنار میشه حالا عده ایی سینه چاک احمدی نژاد نمی خوان قبول کنن
Iran, Islamic Republic of
آقاياني كه به طرفداري كور كورانه از آقاي م به كلِّ عملكرد آقاي متكي ايراد مي گيرند ... كمي منصف باشند نظر حضرت آقا در مورد آقاي م رو همه ميدونند
إتقوا الله حقَّ تُقاتِه
ای بابا بازم حرف این یارو رو اوردین زدین!
دنبال کلیک بالا هستن یا مشهور کردن این یارو؟!
یادتون رفت رهبر غیرمستقیم گفت اینقدر به موضوع اصلی تبدیلش نکنین!!!(مشایی رو میگم)
Iran, Islamic Republic of
اگر آقای مشایی تا این حد که رییس جمهور را به این ورطه بیندازد ، در دولت نفوذ داشته باشد، که ظاهراً چنین است، بنابراین نباید از نقش محوری او در جایگزینی آقای دکتر صالحی در این پست و عواقب آن غافل بود. این عواقب را میتوان از سابقه دکتر صالحی در دولت اصلاحات و روحیات باصطلاح میانه روانه او و ... پیش بینی کرد.
سلام علیکم
این آدم ظاهرا در برکناری خیلی از افراد مهم و پشت صحنه که به نفع این نظام بودند دخالت و نقش اساسی داشته...
Iran, Islamic Republic of
معلومه كسي كه بركنار شده حالا از همه ضعفهاي خودش چشم پوشي مي كنه و ميگه: فلاني تو بركناري من نقش داشت.
حرفش هيچ اعتباري نداره
Iran, Islamic Republic of
بر هیچ کس پوشیده نیست که آقای مشایی افكار خاصي در سر دارد و هر شخصی که مانعی بر سر راه او باشد به اشکال مختلف ولو با آبروریزی باید برکنار شود .
متکی بهترین یاور رهبری است
United States
با سلام

بعضی ها طوری حرف میزنند که انگار دکتر احمدی نژاد از خود اختیاری ندارد و همه تصمیم ها را آقای مشائی میگیرد. این عده بفرمایند ببینیم قبل از مشائی چه کسی فرمانده دکتر احمدی نژاد بوده ...
"بنابر شنیده‌های موثق خبرنگار دادنا از نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین، متکی در این نشست اختلاف خود با مشایی و نقش او در برکناری خود را به صراحت تایید کرده است"

منبع این شنیده ها کیست؟
Iran, Islamic Republic of
به نام نامی دوست
فرعی بودن مسئله مشائی به معنای چشم پوشی و ندیدن و ان شاءا... گربه است خلاصه نمی شود اخوی! فرعی بودن مسئله ای ،آن مسئله را حذف نمی کند بلکه اولویت می دهد و اولویت هم بنا به زمان،مکان و سایر شرایط از جمله آمادگی ذهنی تعیین می شود. بلا تشبیه ان شاءالله .
نقل است پس از تسخیر لانه جاسوسی دانشجویان به زحمت توانستند مدارکی را بازسازی کنند که یکی از آن ها مربوط به ارتباط "بنی صدر" با سازمان "سیا" بود(آن زمان اوج اختلافات یاران انقلاب با بنی صدر بوده است)، آن را محضر امام می برند! امام هم با کمال خونسردی آن مدرک را به زیر تشکچه شان می گذارن و می فرمایند: "باشد به وقتش!!!!" و بعدها شد آن چه باید می شد!
آن روز مسئله قوام و ثبات یک نظام نوپا مطرح بود و امروز مسئله برباد نرفتن آمال و آرزوی احیای مجدد گفتمان "خمینی همیشه عزیز"...
آقای احمدی نژاد تابع مشایی نبوده و برای تمامی تصمیماتش از سال 84 تا بحال دلایل متقن و مستدل داشته و هیچگاه اغراض شخصی را دخالت نداده بلکه برای مصلحت نظام دست به تغییرات می زند . من به صداقت رئیس جمهور محترم کاملا اطمینان دار م .
Canada
من یک شهروند عادی هستم و از مدتها پیش از عزل ایشون مطلع بودم. من تعجب میکنم وقتی جناب متکی اظهار بی اطلاعی میکنند. وقتی رئیس جمهور چندتا نماینده فرستادند به چند نقطه دنیا، مفهومش این بود که از عملکرد آقای متکی راضی نیستند ولی چون ایشون حاضر به ترک پستشون نبودند رئیس جمهور مجبور شد اینکار را انجام بدهد. در همون زمان آقای متکی در رسانه ها به رئیس جمهور اعتراض کردند در مورد اعزام این نماینده ها و عکسی از ایشون در رسانه ها منتشر شد که با حالت قهر آمیز در کنار رئیس جمهور نشسته بودند و با عصبانیت به جلو نگاه میکردند. برادر عزیز آقای متکی اگر شما تا این حد با دولت اختلاف داشتید و دولت هم شما را نمیخواست، چرا می خواستید به زور خودتون رو به دولت تحمیل کنید؟ شما وزیر دولت هستید یا وزیر مجلس یا وزیر مجمع؟ وزارت خارجه آیا محل خدمت به کشور هست یا محلی برای رسیدن به قدرت و منافع و مطامع شخصی؟... میدونید چرا زمانی که در سفر تشریف داشتید عزل شدید؟ چون به نظر من دولت نمیخواست این فرصت را به شما بدهد که با برخی از دوستانتون در مجلس شور و مشورت کنید و با استفاده از رسانه های زرد زنجیره ای مثل ... یک فتنه دیگه درست کنید. همین الان که دولت غافلگیرتون کرده دارید دولت را به نوشتن خاطرات تهدید میکنید! برادر عزیز آقای متکی شواهد و قرائن نشون میده که شما از ماه ها قبل از ناراضی بودن رئیس جمهور در مورد عملکردتون اطلاع داشتید و این فرصت را داشتید که محترمانه استعفاء بدهید ولی خودتون نتونستید از پست و مقامتون دل بکنید، بنابراین چیزی که عوض داره، گلّه نداره. الانم به جای تهدید کردن سعی کنید با خدمت به کشور اشتباهات گذشتون را جبران کنید.
Iran, Islamic Republic of
بر کناری یک وزیر آن هم به این شکل، غیر اخلاقی ترین کاری بود که از آقای ریس جمهور سر زد
Kuwait
شما چرا همه كاراي به ظاهر بدو ميندازين گردن مشايي كاراي خوبوگردن احمدي نژاد؟
بابا اين دو نفر ... يه روحن در دو بدن. واسه كاربرايي كه دم ازدينداري ميزنن وديگرانو با لفظ يارو خطاب ميكنن متاسفم بحالشون نميدونم كدوم دينو قبول دارن؟
Iran, Islamic Republic of
آقاي متكي يعني اينقدر مقام و منزلت برايت مهم بوده؟!!!
Iran, Islamic Republic of
عزیزم اصلا موضوع برکناری یا ضعف های آقای متکی نیست بلکه مسئله نحوه برکناری بدین صورت است که در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد . مسئله تاثیر گذاشتن افرادی مانند اقای مشایی روی رییس جمهور یک کشور است و تصمیمات عجولانه است که با آبروی کشور ما بازی می کند وگر نه برکناری وزیران حق مسلم رییس جمهور و در صورت استیضاح حق مسلم مجلس شورای اسلامی می باشد و کسی به آن اعتراضی ندارد. در ضمن اگر متکی خوب کار نمی کرد چرا سال گذشته برای گرفتن رای اعتماد توسط رییس جمهور به مجلس معرفی شد و رای اعتماد هم گرفت . پس نقش آقای مشایی در برکناری آقای متکی قطعا برای مردم و مسئولان مشخص و مانند روز روشن است .
Iran, Islamic Republic of
عجب تیتری زدید!!
چون خود متکی گفته مشایی در برکناریش نقش داشته پس باید "تایید" کرد؟؟!
Switzerland
موضوع نحوه برکناری جناب آقای متکی است اگر احمدی نژاد با رعایت اصول قانونی و عرفی نامبرده را برکنار میکرد کسی چیزی نمیگفت ولی احمدی نژاد آبروی ایران را نزد کشورهای دنیا برد (در این مورد بخصوص عرض میکنم)
Iran, Islamic Republic of
از مشکلات وزارت خانه زیر نظر متکی چه باید گفت جناب متکی عزل شما در سفر سنگال آبرو ریزی نیست بلکه پناهنده شدن مکرر سفرا و دیپلمات های وزارت شما خجالت اور بود بلکه حضور بیش از 200 فتنه گر انگلیسی در زمان فتنه و فرار انها از ایران آن هم با ویزاهای وزارت شما اشکال است برای سفر به هر کشور اروپایی باید در فرم مربوطه از اسراییل اعلام رضایت کنی تا بتوانی بروی آن وقت ده ها جاسوس از انگلستان می آیند و بعد هم می روند اینها درد است شما در زمان وزارت چقدر با کشور های همسایه ایجاد ارتباط کرده اید چند بار به دو منطقه استراتژیک افغانستان و عراق رفته اید چرا در زمان شما باید به یک باره رفتار روسیه با ما عوض شود
Iran, Islamic Republic of
متكي در قلب مردم و در تاريخ ايران ماندگار است ولي همه ميدانن اين كارهاي غير متعارف و غير معقول كار رئيس جمهور نيست
Iran, Islamic Republic of
به نظر من آقاي متكي براي فرار از بركناري براي خودش سفر خارجي درست مي كرد رئيس جمهور هم كه دستش را خونده بود تو مسافرت بر كنارش كرد تا كسي از اين خيالات به سرش نزنه!
Iran, Islamic Republic of
"... در همون زمان آقای متکی در رسانه ها به رئیس جمهور اعتراض کردند در مورد اعزام این نماینده ها و عکسی از ایشون در رسانه ها منتشر شد که با حالت قهر آمیز در کنار رئیس جمهور نشسته بودند و با عصبانیت به جلو نگاه میکردند ..."

بعضی دوستان انتشار عکسی از آقای متکی زمان اعتراض ایشون به نمایندگان ویژه رییس جمهور در وزارت خارجه رو حمل بر حمله متکی به رییس جمهور می دونن فارغ از بحث سر اصل ماجرالازم دونستم بگم که این عکس ها طبق سلیقه رسانه ها انتخاب می شن نه اینکه صرفا اون عکس برای اون مطلببوده باشه
مثلا موقع صدور بیانیه عزا عکس محزون و صدور بیانه شادی عکس خندوناز مسئولین پخش میشه و از روی هکس نمیشه قضاوت کرد تازهدر نشست ها ممکنه در یک حالتی سریع عکس گرفتهبشه که حمل بر اخم یا ناراحتی بشه کهمطابقبا واقع نباشه پس از روی عکس خالی قضاوت نکنیم
Iran, Islamic Republic of
"به نظر من آقاي متكي براي فرار از بركناري براي خودش سفر خارجي درست مي كرد رئيس جمهور هم كه دستش را خونده بود تو مسافرت بر كنارش كرد تا كسي از اين خيالات به سرش نزنه!"
نظر جالبی است ...
آقای متکی مگر از 3ماه قبل رییس جمهور نگفت که استعفا بدهی ! و چرا بدون هماهنگی 3 روز در اردن اقامت کردید ؟؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
چرا این همه خدمت آقای احمدی نژاد رو نمی بینید و همش هی روی این مشایی زوم میکنید
این همه مساله توی کشور وجود داره چرا به اونها نمی پردازید؟
Iran, Islamic Republic of
سلام
به گفته يكي از مقامات تا حدودي بلند پايه حوزه سخنگوي وزارت خارجه جناب متكي از موضوع با اطلاع بودند لكن وقوع در اين زمان را نمي‌دانستند.
در روز عزل هم از دفتر رئيس جمهور با دفتر وزير در سفر تماس گرفته مي‌شود و از در سفر بودن ايشان اطمينان حاصل مي‌گردد.
حال اين حركت از روي شيطنت بوده يا درايت جاي سؤال دارد كه شايد اين موضوع زودتر از موقع اعلام و رسانه‌اي شده
لكن اصل موضوع را مطلع بوده‌اند و زمان را خير
خوش به حال همشون
فکر نمیکنم با این تفکر جامعه ما درست بشه