جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

پسر احمدی نژاد: آيا پدرم دست رهبر را بوسيد؟

يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 60423
سایت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گزارشی با عنوان "مراسم تنفيذ به روايتی ديگر" نوشت:
از ابتدا نيزمعلوم بود مراسم تنفيذ دهمين رئيس جمهور دارای نكات پر اهميتی خواهد بود. همچنان كه پيش از اين مراسم، پيش بينی می شد حتی برای هر نكته حاشيه ای آن تحليل های زيادی گذاشته شود و مشخص بود تحليل محتوای حكم و بيانات "آقا" مهمترين بخش آغاز رسمی پرونده دولت دهم محسوب می شود. بحث های شروع شده در پايان جلسه درباره كليدواژه های مطرح شده توسط "آقا" نشان دهنده درستی اين پيش بينی ها بود.

حاضران و غايبان مراسم

در جلسه تنفيذ آنقدر چهره های روحانی و دانشگاهی، فرهنگی و هنری، سياسی و ورزشی و لشگری و كشوری حضور داشتند كه جای خالی چندانی برای غايبان نمانده بود. (البته آن ها كه دعوت شده بودند و نه آن ها كه معلوم نيست دعوت شده و يا دعوت نشده بودند ولی گفته بودند كه نمی آيند.) از اين ميان نبود هاشمی رفسنجانی چندان غيرمنتظره نبود و البته غيرقابل توجيه بود. غيرمنتظره نبود همچنان كه وی در عيد سعيد مبعث هم كه جمعی از مسئولان و مردم با "آقا" ديدار داشتند غايب بود. دلخوری و ناراحتی هاشمی رفسنجانی و احمدی نژاد نسبت به يكديگر اگر به گذشته خيلی دور برگردانده نشود در طول 4سال گذشته دولت نهم نمودهای عينی داشت.


محمود احمدی نژاد در بسياری از جلسات مجمع تشخيص مصلحت شركت نمی كرد و هاشمی رفسنجانی هم در بعضی از جلساتی كه احمدی نژاد به نمايندگی از جمع سخن می گفت شركت نمی كرد كه يكی از مهمترين اين جلسات، كه در سال گذشته و قبل از انتخابات اخير برگزار شد ديدار مهم هرساله كارگزاران نظام با آقا بود كه هاشمی رفسنجانی در آن شركت نكرد.....

اعتبار تمام تنفيذها تا جائيكه...
بعد از اتفاقات اخير همه منتظر بودند ببينند در حكم چه ميزان از آقای احمدی نژاد تعريف می شود. آيا اصولا تمجيدی صورت می گيرد، آيا وجه تعريفی آن همانند گذشته پررنگ است يا....
برای من كه قبل از جلسه احكام پنج دوره تنفيذ روسای جمهور فعلی، سابق اسبق را مرور كرده بودم طبيعی بود كه طبق روال احكام تنفيذ همه منتخبان، "آقا" واژه هايی مثبت درباره منتخب ملت به كار خواهند برد.
هرچند انتخاب واژه های تعريفی از هر رئيس جمهور نسبت به دوره قبل همان رييس جمهور و ديگر روسای جمهور جای بررسی و دقت نظر دارد.
اما فراز آخر حكم به گونه ای بود كه در نگاه اول، در نزد برخی از حاضران، اثر واژه های مثبت به كاربرده شده در حكم را كمتر می كرد. چرا كه در فراز آخر، تصريح شده بود "رای مردم و تنفيذ رهبری تا هنگامی است كه آقای احمدی نژاد بر اين صراط قويم(گفتمان انقلاب و...) پايدارباشند." دليل اين برداشت نيز پيش زمينه های ذهنی برخی مخاطبان بود. در حاليكه با مرور احكام تنفيذ قبلی، بازهم به روشنی روشن می شد كه اين فراز همواره و در تمام موارد به شكلی مشابه در ديگر حكم های تنفيذ روسای جمهور پيشين نيز بوده است و به نوعی شرط تنفيذ روسای جمهور می باشد.
احمدی نژاد شانه "آقا" را بوسيد
بودند كسانی كه چند روز پيش از مراسم تنفيذ با توجه به تجربه سوء استفاده رسانه های بيگانه از دست بوسی احمدی نژاد، معتقد بودند بهتر است او، اين بار دست "آقا" را نبوسد. اما اتفاقات هفته اخير باعث شد زمانی كه آقای احمدی نژاد هنگام گرفتن حكم به بوسيدن شانه "آقا" بسنده كند، برخی زيرلب به شكلی انتقادی آنگونه كه كناردستی شان بشنود به اين موضوع اشاره كنند. يكی از فرزندان محمود احمدی نژاد نيز كه در جلسه حضور داشت اما زاويه ديد مناسبی نداشت از كناردستی اش پرسيد: آيا دست رهبر را بوسيد؟ و البته اين مسئله در پايان جلسه نيز از حاشيه های برخی از گفتگوهای ايستاده و چند نفره بود. هر چند، خبرهای منتشره در برخی سايت ها بيانگر آن بود كه ملاقات هفته گذشته رييس جمهور با آقا به دليل سرماخوردگی احمدی نژاد انجام نشده بود در دست داشتن دستمال پارچه ای از ابتدا تا انتهای مراسم توسط احمدی نژاد و سرفه های گاه و بيگاه او به هنگام سخن گفتن، گواهی بر عدم بهبودی كامل وی در اين جلسه محسوب می شد. در اين چند روز، اين مريضی به گونه ای بوده است كه وی هنگام همكلامی اش با "آقا" سعی كرده است چند متری از ايشان فاصله بگيرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *