يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۷
۲۳

طومار خانواده شهدا در محکومیت تحریف بیانات امام‌(ره) +تصویر

جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب: 320138
در پی انتشار مطلبی موهن از سوی نعیمه اشراقی در صفحه فیس‌بوک، جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران با امضا بیانیه‌ای اعتراض خود را اعلام کردند.
طومار خانواده شهدا در محکومیت تحریف بیانات امام‌(ره) +تصویر
به گزارش جهان به نقل از فارس، در پی انتشار مطلبی موهن از سوی نعیمه اشراقی در صفحه فیس‌بوک، جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران با امضا بیانیه‌ای اعتراض خود را اعلام کردند.

در این بیانیه آمده است:

امام خمینی(ره) در ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۶۵ خطاب به خانواده شهدا و ایثارگران فرمودند: «نور چشمان عزیزم، فرزندان محترم شهدا، جانبازان، اسرا و مفقودین من به شما سلام و درود می‌فرستم و به وجود شما مباهات و افتخار می‌کنم و چه افتخاری بالاتر از اینکه ما در تداوم انقلاب‌مان ذخیره‌های عظیمی همچون شما عزیزان را داریم».

متأسفانه این روزها خاطره‌سازی‌های دروغ و منسوب کردن آن به حضرت امام(ره) به اتفاقی عادی در عرصه سیاسی کشور تبدیل شده است و کسانی که مدعی قرابت و نزدیکی با امام امت هستند، نارواترین اظهارات و منویات درونی خود را به ساحت آن امام سفر کرده منسوب می‌کنند.

بعد از سخنان سراسر پرابهام و غیرواقعی هاشمی رفسنجانی درباره مخالفت حضرت امام(ره) با شعار مرگ بر امریکا و واکنش مردم و مسئولان به این خاطره‌سازی‌ها و سرانجام عقب‌نشینی وی از این گفتار گزاف، بار دیگر شاهدیم صدایی از بیت امام، علیه امام بلند شده است.

گفتار نسنجیده و خارج از چارچوب ادب نعیمه اشراقی (نوه دختری حضرت امام) و منسوب کردن این خاطره‌سازی‌ها به امام راحل، موجی از واکنش‌ها و موضع‌گیری‌های دلسوزان و خانواده‌های شهدا را برانگیخته است و خانواده شهیدان همت، رستگار، بروجردی، صنیع‌خانی، بذرپاش، کشوری، دستواره، مهدی باکری و بسیاری دیگر از خانواده معظم شهدا این اظهارات شنیع و ناپخته را محکوم کرده‌اند.

در این بین «بی‌موضع بودن» مؤسسه حفظ آثار امام(ره) از همه جالب‌تر است. این مؤسسه ترجیح داده که به جای موضع‌گیری درباره این داستان‌سرایی‌ها و نسبت دادن آن به امام روح‌الله، سکوت پیشه کند؛ یکی از اعضای مؤسسه حفظ آثار امام، درباره مطلب منتشر شده از سوی نعیمه اشراقی که در قالب خاطره‌ای از امام(ره) به خانواده شهدا توهین کرده است، گفته «من در این مورد اظهارنظری نمی‌کنم.» اتخاذ این رویکرد در حالی است مؤسسه حفظ آثار امام در قبال کوچک‌ترین برنامه‌ها و مستندها درباره حضرت امام(ره) واکنش نشان می‌دهد و شوربختانه درباره انتساب چنین موضوع خلاف واقعی تنها نظاره‌گر است.

ما خانواده شهدای هشت سال دفاع مقدس به دلیل برخوردهای غرض‌ورزانه و سیاسی مؤسسه حفظ آثار امام(ره) که این روزها سعی در دفن افکار و بیانات حضرت امام دارد، امیدی به موضع‌گیری و محکوم کردن این اظهارات از سوی این مؤسسه نداریم و از این رو از قوه قضائیه و مدعی‌العموم درخواست می‌کنیم که با کسانی که به ساحت امام راحل‌مان خدشه وارد می‌کنند، برخورد کند و راه را برای منسوب کردن خاطره‌های دروغ به ایشان ببندد؛ چه اینکه اگر از ابتدا و زمانی که برخی افراد، حضرت امام(ره) را مخالف شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران معرفی کردند، برخورد لازم صورت می‌گرفت، امروز شاهد چنین اظهارنظر سخیفی نبودیم.

والعاقبة للمتقین»

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ما هم خانواده شهيد هستيم چرا خانواده هارو درجه بندي كرديد سردار شهيد با يه شهيد گمنام چه فرقي داره ما كجا طومار امضا كرديم
احسنتم
محسن
Iran, Islamic Republic of
سلام
امام عزیز در پی موضع گیری مرحوم آقای منتظری در سال 67 چنان برآشفته شدند که ضمن هشدار صریح به ایشان و موضع گیری های صورت گرفته از خانواده شهدا عذرخواهی کردند امروزه مادران و پدران و همسران و فرزندان شهدا بر حق بودن راه امام و فرزندانشان شهادت می دهند. آیا غیر از این است؟ یقینا این دفاع از حق نه به خاطر فرزند یا همسر و پدر از دست دادن، بلکه حقیقت راهی است که اساس انقلاب بر آن استوار شده بنابر این تفاوتی بین فرمانده یا نیروی عادی نیست درجات شهدا نزد خداست اما بیان ما از لفظ فرمانده اعتباری است گرچه فراموش نمی کنیم فرماندهان جنگ پله پله راه ترقی را طی کردند و با پارتی بازی و فامیل بازی رئیس و فرمانده نشدند و لیاقت خودشان بود که پذیرای مسئولیت می شدند بنابر این اگر خطایی در مسیر انقلاب پیش آید وظیفه همه است که با آن انحراف برخورد کنند خواه طوماری باشد که امضا کنند خواه نباشد
یادمان باشد اصول انقلاب برای ما آسان به دست نیامده که راحت به سخره گرفته شود
وقایع اخیر دل همه خانواده های انقلاب به ویژه خانواده شهدا را به درد آورده برای التیام قلوب به خدا پناه می بریم و از شهدا ، امام طلب کمک می کنیم یقینا رهبر عزیز هم از این بی مهری دلشسته شده اند .
غفرالله لنا و لهم
یاسین
اگر امام الان بود همان دستوری را می‌داد که درباره پسر فرزندش حاج‌آقامصطفی صادر کرده بود:
"سيدحسين را تحت‌الحفظ بياوريد، دست به سلاح برد با تير بزنيد"
شماهم که از هاشمی واشراقی تبعیت کردین؟کدام اگر؟افراط تا به کی؟حیف اون اسم یاسین که برشماست
با سلام
شما که این مطلب را میزنید لطفا اشاره ای هم بکنید کدام مطلب را گفته اند. سه ساعت باید جستجو بکنی تا ببینی طرف چی گفته کی گفته. حتی تو عناوین مرتبط هم چیزی نمیشه پیدا کرد. مثلا تو این خبر اشاره میکردید خانم اشراقی چی گفتند. اکثر خبرهاتون هم که میزنید همچین رویه ای دارد بهتر است اشاره ای هم به خبر اصلی بکنید. با تشکر
ارام
Iran, Islamic Republic of
تورو خدا ابروی خانواده شهدا را نبرید. خانم اشراقی به شدت این دروغ در دنیای مجازی را تکذیب کردند.لطفا لااقل این پیام را بگذارید.
آفرین این ها... هستند
باد صبا
Iran, Islamic Republic of
خانم عزیز من یک خواهر شهیدم. شما لطفا در دفاع از افرادی که نظام و انقلاب را نشانه رفته اند و همسو با افکار سیاسی ات هستند سخن مگو. اشراقی تا زمانیکه پسر شهید همت چنین واکنش تندی را نشان نداده بود اعلام هک شدن صفحه را نکرده بود بعد یکهو همه چیز حک شد.
مرحبا بر شما خانواده های معظم شهدا . ثابت کردید که خون عزیزانتان به ناحق ریخته نشده است . دردو خدا بر روان حضرت امام خمینی (ره) و سلام و درود بر شهیدان هشت سال دفاع مقدس .لعنت و نفرین خدا و ملایکه بر دشمنان خدا و کسانی که به دروغ سخنانی را به پیر انقلاب نسبت میدهند . اینگونه افراد عقده چندین و چند ساله دارند و احساس حقارت میکند و میخواهند حقارت خود را اینگونه بروز دهند . از انسان نادان و بی ظرفیت بیشتر از این توقع نیست .
Iran, Islamic Republic of
بخاطر امام و شهدا ادامه ندهید.
ستاره
اتفاقاً به خاطر امام و شهدا باید ادامه داد. امروز از یک توهین ساده شروع میشه و با یک تکذیب ساده هم تمام میشه اما ایت سرآغازی برای دیگران است که قبح این مسئله براشون ریخته و به خودشان اجازه میدن به حریم مقدس شهدا هر توهینی را نسبت بدن. من نسبتی با شهدا ندارم اما با تک تک ذرات وجودم خود را مدیون آنها میدونم. جوانی در آرامش امروز من ثمره فدا شدن هزاران جوانیه که هر کدام بندگان تکرار نشدنی خدا بودند.
Iran, Islamic Republic of
دخترك نادان ولوس و وقيح و سرگشته در شبكه اينترنت ، نشسته بر سفره نام امام روح الله!!!!!
Iran, Islamic Republic of
بهتر است خانواده شهدای اصفهان از پذیرفتن نعیمه اشراقی خودداری نمایند تا تبنیهی باشد برای بقیه کسانی که خود را از وابستگان نزدیک امام راحل می دادند و هر حرف زشت و ناپسند و یا طرفداری از کسانی که در زمان رژیم منحوس پهلوی از قماربازان و شرابخواران بودند حمایت شدید می کنند باشد.
بصیر
مرگ بر امریکای جهانخوار شیطان بزرگ...............
ناصر
به جای عنوان بنیاد حفظ آثار امام باید این عنوان با مسمی را برای آن به کار برد: بنیاد دفن آثار امام. البته این را باید گفت که آثار امام بر قلب هاست و قلبها را نمی توان دفن نمود.
سیب کال
Iran, Islamic Republic of
نه بنیاد تلاش برای حذف آثار امام
وای به حالتان اگر بخواهید خون عزیزانمان را با این جوسازی ها پایمال کنید آن وقت است که کربلای دیگری برپا خواهیم کرد. وچرا دولت تدبیر وامید توضیح نمی دهد که جسارت این افراد درزمان کنونی چه توجیهی دارد.
یکی از خانواده شهدای 8 سال دفاع مقدس
Iran, Islamic Republic of
خطاب خدا در قرآن به حضرت نوح و اوليا خدا كه فرزندان ومنسوبين نااهل ومنحرف دارند: انه ليس من اهلك انه عمل غير صالح ( هود 46 )
Iran, Islamic Republic of
تاريخ پر است از بغض وكينه وانتقام فرزندان ومنسوبين منحرف وهوس باز به پدران صالح.
خطاب خدا در قرآن به حضرت نوح و اوليا خدا كه فرزندان ومنسوبين نااهل ومنحرف دارند: انه ليس من اهلك انه عمل غير صالح ( هود 46 )
علی
Iran, Islamic Republic of
اگر این خانم مدعی نوه امام ذره ای ایمان و آرمان های امام در وجودش بود این غلط ها را نمیکرد و از همه بدتر دختر این خانم در خارج در فیس بوک عکس بد حجابش را روتوش کرده تا بیش از این مایه تنفر نشوند. این افراد قطره هم نیستند...
Iran, Islamic Republic of
درود و سلام بر خانواده های محترم شهیدان.
لعن و نفرین بر دشمنان نظام...
Iran, Islamic Republic of
رئیس موسسه حفظ و نشر آثار امام را باید رهبر انقلاب معلوم کند
این یک موضوع موروثی نیست و امثال سید حسن هیچگونه حقی نسبت به آثار امام ندارند و همه این آثار متعلق به همه مردم است