پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

وزارت‌بهداشت: برای سیگار مجوز نمی‌دهیم

چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب: 380736
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: وزارت بهداشت برای سیگار هیچگونه مجوزی صادر نمی‌کند و به دنبال افزایش مالیات بر مواد دخانی است تا بتواند بخشی از درآمد آن را در راه کنترل بیماری‌های ناشی از مصرف مواد دخانی صرف کند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه نگاه وزارت بهداشت به تولید، توزیع و مصرف سیگار همواره منفی است، اظهارداشت: وزارت بهداشت برای سیگار هیچگونه مجوزی صادر نمی‌کند، و به دنبال افزایش مالیات بر مواد دخانی است تا بتواند بخشی از درآمد آن را در راه کنترل بیماری‌های ناشی از مصرف مواد دخانی صرف کند.

دیناروند، در برنامه «ره آورد» رادیو سلامت با بیان این که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور برای سیگار هیچ گونه مجوزی صادر نمی‌کند، افزود: سیگار یک فرآورده مضرری است که هیچ فایده ای هم مصرف کننده آن ندارد؛ و نظر مسئولان وزارت بهداشت درباره تولید، توزیع و مصرف سیگار همواره منفی بوده و خواهد بود.

رئیس سازمان غذا و دارو: ادامه داد: از این رو به دنبال افزایش مالیات بر مواد دخانی هستیم تا بتوانیم بخشی از درآمد آن را در راه کنترل بیماری‌های ناشی از مصرف مواد دخانی صرف کنیم.

دیناروند یادآور شد: فرآورده‌های غذایی که جزو فرآورده‌های آسیب رسان مطرح می‌شوند، سمی و خطرناک نیستند که وزارت بهداشت بخواهد جلوی تولید آنها را بگیرد؛ بلکه این فرآورده‌ها، فرآورده‌هایی هستند که اگر در عادات غذایی مردم به‌طور متمرکز و مستمر قرار بگیرد و آنها را به‌طور دائم مصرف کنند، برای سلامتی شان مفید نیست و به عبارتی افراد را دچار بیماری مانند مصرف بیش از اندازه چربی و ... می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد: از این رو باید عادات غذایی شهروندان اصلاح شود. اگر مردم ماست پُر چرب را یکبار مصرف کنند مشکلی پیش نمی‌آید؛ اما اگر به طور روزانه آن را در سبد غذایی خود قرار دهند، دچار بیماری‌هایی چون افزایش چربی خون و ... می‌شوند.

رئیس سازمان غذا و دارو در پایان با اشاره به برخورد جدی این سازمان با متخلفان و متقلبان شرکت‌های لبنی درباره استفاده از روغن پالم طی چند ماه اخیر خاطرنشان کرد: در حوزه لبنیات سازمان غذا و دارو همچون گذشته سختگیرانه عمل می‌کند و بازرسان این سازمان به صورت مداوم و با جدیت بیشتر، نظارت‌ها را انجام می‌دهند تا هیچگونه تخلف و تقلبی در شرکت های لبنی صورت نپذیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *