جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

به دلت نگاه کن

سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۳۰
کد مطلب: 390339
اگر اهل طاعت خدا را دوست و اهل معصیت خدا را دشمن داشت در تو خیر است و خدا هم تو را دوست دارد ولی اگر اهل طاعت خدا را دشمن و اهل معصیت خدا را دوست داشت خیری در تو نیست و خدا هم با تو دشمن است و انسان با کسی است که دوستش دارد.
به گزارش جهان، محمد لطفی زاده در وبلاگ "منبر اینترنتی" نوشت:
 تولی و تبری موضوع مهمی است که نقش انسان را در عرصه عاشورا و کربلا مشخص می‌کند. دوستی و محبت اهل بیت علیهم السلام و دشمنی با دشمنان خداوند و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام معیاری است که خیر و شر انسان را معین می‎کند.
 
امام باقر علیه السلام به نقل از میزان الحکمه، ج 2، ص 452 فرمود : إذا أرَدتَ أنْ تَعلَمَ أنَّ فيكَ خَيرا فانْظُرْ إلى قَلبِكَ ؛ فإنْ كانَ يُحِبُّ أهلَ طاعةِ اللّه ِ و يُبْغِضُ أهلَ مَعصِيَتِهِ ففيكَ خَيرٌ ، و اللّه ُ يُحِبُّكَ . و إنْ كانَ يُبغِضُ أهلَ طاعةِ اللّه ِ و يُحِبُّ أهلَ مَعصيَتِهِ فليسَ فيكَ خَيرٌ ، و اللّه ُ يُبغِضُكَ ، و المَرءُ مَع مَن أحَبَّ.
 
هرگاه خواستی بدانی که در تو خیری هست به دلت نگاه کن. اگر اهل طاعت خدا را دوست و اهل معصیت خدا را دشمن داشت در تو خیر است و خدا هم تو را دوست دارد ولی اگر اهل طاعت خدا را دشمن و اهل معصیت خدا را دوست داشت خیری در تو نیست و خدا هم با تو دشمن است و انسان با کسی است که دوستش دارد.
 
این حدیث شریف نشانه آن است که اگر انسان بدحجابی و فساد در ماهواره و اینترنت را دوست داشت خداوند سبحان با او دشمن است و اگر اهل حجاب و عفاف و نماز و مذهب را دوست داشت خداوند رحیم هم او را دوست دارد.
 
نکته مهم در انتهای این حدیث آن است که انسان با هر که و هرچه دوست دارد محشور می‎شود و همراه خواهد بود. اگر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را دوست داشت با آنان محشور می‎شود ان شاء الله تعالی و اگر خدای ناکرده اهل معصیت و استکبار جهانی را دوست داشت با آنها همراه خواهد بود.
 
امیدواریم خداوند سبحان به ما توفیق دوست داشتن اهل مذهب و طاعت الهی و دشمن داشتن معصیت‌‎کاران را عنایت فرماید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *