پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

دفاع‌میرزاده از افزایش شهریه دانشگاه‌آزاد

چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۴۶
کد مطلب: 380835
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دفاع از افزایش میانگین ۱۵ درصدی شهریه این دانشگاه در تمام مقاطع، تاکید کرد که این میزان شهریه کمتر از دانشگاههای غیردولتی و پردیسهای خودگردان، افزایش یافته است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حمید میرزاده در توضیح افزایش شهریه های دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه باید از روش های عوام فریبانه در بحث شهریه دانشجویان، پرهیز کنیم، اظهار داشت: افزایش صورت گرفته در شهریه دانشجویان موضوعی کاملا قانونی، حداقلی و لازمه توسعه دانشگاه است.

وی افزود: ۲۶۰۰ دانشگاه در ایران حتی واحدهای وابسته به دولت در پردیس های شبانه و خودگردان شهریه هایی تا دو برابر شهریه دانشگاه آزاد اسلامی از دانشجویان مطالبه کرده اند، اما تنها دانشگاه آزاد مورد هجمه تبلیغاتی صدا و سیما و سایت های همسو قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد، گفت: در شرایطی که قریب به نیمی از واحدهای دانشگاه آزاد در مرز ورشکستگی قرار گرفته و نرخ تورم چندین سال اخیر در همه وجوه زندگی فردی و اجتماعی تاثیر گذار بوده در نتیجه تصمیمات مدیریت قبلی و توقف در پروژه های عمرانی دانشگاه مانند فضاهای آموزشی، کارگاه ها، بیمارستان ها موجب شده بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان زیان به مجموعه دانشگاه آزاد و نزدیک ۱۱ هزار میلیارد ریال کسری بودجه وارد شود.

به گفته میرزاده، با این وجود هیات امنای دانشگاه آزاد به افزایش حداقلی ۱۵ درصد نرخ شهریه که بسیار کمتر از شهریه دانشگاه های غیردولتی، غیر انتفاعی و پردیس های خودگران دانشگاه های دولتی است، اکتفا کرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آقاي ميرزاده عقب موندي بجونب؟دركشوري كه فقط رقابت برسوي بالابردن هزينه هاست واي برمردمش؟