پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۶
۳۶
لیگ جهانی والیبال 2015

چرا تیم ملی والیبال به لهستان باخت؟

دوشنبه ۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب: 430631
مسلما مقصر این باخت در درجه اول کواچ سرمربی تیم ملی والیبال است که در تغییر تاکتیک تیمی ناموفق عمل کرد ، ولی در مقابل آنتیگا، سرمربی لهستان ...
چرا تیم ملی والیبال به لهستان باخت؟
سرویس ورزشی جهان_مسعود پاشنا: تیم ملی والیبال ایران در دومین دیداری که مقابل لهستان میزبان بود با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد تا صعودش به مرحله بعدی رقابت‌ها به اما و اگر کشیده شود.

این در حالی است که تیم ملی کشورمان ست اول بازی را برده بود اما در گیم های بعدی ناهماهنگ ظاهر شد و تلاش پر شور هواداران خونگرم هم سودی نداشت و سه گیم بعدی را پشت سر هم شکست خورد تا بهترین فرصت ایران برای صعود به دور بعد کمرنگ شود .

مسلما مقصر این باخت در درجه اول کواچ سرمربی تیم ملی والیبال است که در تغییر تاکتیک تیمی ناموفق عمل کرد ، ولی در مقابل آنتیگا، سرمربی لهستان هوش و ذکاوت خود را به نمایش گذاشت و با بازی خوانی درست روند بازی را به سوی تیمش تغییر داد و مزد هوش و بازی خوانی خود را گرفت .

باید پذیرفت تیم ملی لهستان در سرویس، اسپک و دفاع خیلی بهتر از تیم ما بود و با شناختی که نسبت به فضای سالن پیدا کرده بودند، توانستند بازی با قدرت و کم خطایی را به نمایش بگذارند. به نظر می رسید تیم ما در این دیدار کاملا از سوی تیم لهستان غافلگیر شده بود.

تیم ملی والیبال کشورمان که در دهمین بازی خود در لیگ جهانی والیبال در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی مقابل لهستان قرار گرفت در پایان با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد تا صعودش به مرحله بعدی رقابت‌ها به اما و اگر کشیده شود.
تیم ملی والیبال لهستان با این برد با کسب ۷ برد و ۲۰ امتیاز در رده دوم باقی ماند و ایران نیز با ۵ برد و ۱۵ امتیاز همچنان در رتبه سوم باقی ماند.

در ادامه این رقابتها تیم ملی ایران ۲ بازی با روسیه دارد و لهستان باید ۲ بار میزبان آمریکا باشد. صعود شاگردان کواچ در حالی رقم می‌خورد که شاگردان آنتیگا نتوانند مقابل آمریکا به پیروزی برسند. ضمن اینکه شکست همراه با امتیاز لهستانی ها هم می تواند منجر به عدم صعود ایران شود.

یکی از نکات اصلی این دیدار توپ گیری ضعیف بازیکن آزاد ایران بود که روز ناموفقی را پشت سر گذاشت تا جای خالی ظریف کاملا حس شود، در ضمن در همین روز در زدن سرویسها اشتباهات فراوان داشتیم .

البته نباید فراموش کرد که تیم لهستان سال گذشته قهرمان جهان شده است ولی درخشش سرو قامتان ایرانی موجب شد سطح توقع مردم از این تیم بالا برود و به چیزی غیر از برد فکر نمی کنند .

باور کنید اگر سالن آزادی ظرفیت ۱۰۰ هزار را هم داشت این سالن خالی نمی ماند کما این که بسیاری از افراد سرشناس هم برای رفتن به سالن بازی با مشکل مواجه شدند .

به هر روی شاگردان کواچ کار دشواری برای صعود پیش رو دارند چرا که علاوه بر کسب پیروزی در ۲ دیدار مقابل روسیه باید نیم‌نگاهی هم به لهستان داشته باشند تا این تیم در ۲ دیدار مقابل آمریکا نتواند پیروز شود و امتیازی کسب نکند، البته در صورت کسب یک امتیاز لهستانی‌ها و پیروزی ایران در هر ۲ دیدار (کسب ۶ امتیاز) مقابل روسیه، ۲ تیم در تعداد برد و امتیاز برابر می‌شوند که پس از آن کار به ست شماری می‌رسد.

در صورتی که لهستان نتواند از آمریکا امتیاز بگیرد و ایران هم مقابل روسیه هر ۶ امتیاز را از آن خود کند این ملی‌پوشان کشورمان هستند که به مرحله بعدی صعود خواهند کرد و اگر لهستان دو بازی را با نتیجه ۳-۲ واگذار کند و ۲ امتیاز بگیرد، صعودش قطعی خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امین
جای ظریف خالی بود و توی توپ گیری ضعیف بودیم
آرش
می تونستیم لهستان رو ببریم از آمریکا که قوی تر نبودن
علی
Iran, Islamic Republic of
لهستان از امریکا هم قویتر بود
مجیدی
عبادی پور روز خوبی نداشت همه سرویسها رو خراب کرد
Iran, Islamic Republic of
موقع برد نباید سرمستی بیش از حد داشت و موقع باخت هم نباید بیخود باخت رو گردن این و اون انداخت.

کار بچه ها خوب بود اگر چه میتونست بهتر هم باشه. مربی هم خوب بود و بهتر از ایشون و تیمش حمایت کنیم و بیخود برای تخریبش اسم امثال ظریف و ... نیاریم. نا دلمون برای ظریف نسوخت بلکه میخواهیم مربی رو تضعیف کنیم.
Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم چرا موقع باخت سرمربی و بازیکنان رو اینجوری به باد نقد می گیریم.
مگه این سرمربی ایران رو سال پیش چهارم لیگ جهانی نکرد ؟
بابا انصاف .انصاف. انصاف .
ما هنوز وارد المپیک نشدیم. اون وقت هم گروه های ما همشون قهرمانی المپیک و جهان شدند. چقدر توقعمون بالا رفته .
با بهترین تیم حال حاضر والیبال دنیا بازی کردیم. باختیم. فدای سرمون. باید از شکستامون نتیجه گیری کنیم. نه نق نق و غر بزنیم. لهستان اگر می باخت نمی تونست به مرحله بعد صعود کنه لذا با تمام قوا آمده بود. فکر کردین غیرت فقط واسه ایرانه ؟ نه عزیزان. تمام مردم دنیا رو کشورشون و رو موفق شدنشون غیرت دارند.
بازم میگم
انصاف . انصاف .
علی
باید انتقاد درست رو قبول کرد
کواچ ما پارسال تونست تيم رو 4 ام جهان کنه؛ قبول
اما بايد پيشرفت ميکرد نه پسرفت

وضع تعويضها ديشب خيلی افتضاح بود. بازيکنا حگخسته بودن؛ اما کواچ حاضر نبود تعويضشون کنه
محبت
دست مربی و همه بچه ها درد نکنه همه تلاششون و کردن
داریوش
خداوکیلی این موسوی اصلا ندیدم یه سرویسش درست باشه.14سرویس زد یکیش فقط درست بود.بعد میگن چرا ایران باخش.اقا یکی نیست بهش بگه سرویس قدرتی نزن.جهشی موجی بزن
احسنت. عبادی هم یک سرویس درست نزد وقتی نمیتونه چرا باید قدرتی بزنه که همش بخوره به تور. عدم تعویضش مشکوک بود
نازنین
چرا باختو میزارین گردن مربی.موسوی درجه اول بعد عبادی پور.موسوی یه سرویسش از تور رد نمیشه مربی چه تقصیری داره
مربی بايد از فرصت تعويضها استفاده ميکرد!
بايد بازيکنايي که دارن خراب ميکنن و خسته اند رو تعويض کنه؛ نه اينکه همچنان بذاره تو زمين باشن
محمودی موسوی و غبادی پور تو اوجشان نبودن؛ بايد سريعتر تعويض ميشدن تا خستگی بگيرن!
شما ببييد غفور رو کی آورد تو؟؟ زمانی که ديگه کار از کار گذشته و تيم داره ميبازه!
تو بازی ديشب به غفور هروقت توپ رسيد تونست امتياز بگيره! ولی بازم زود آوردش بيرون! مربی تعويضهاش خوب نبود و تايم اوتهاشم اصلا به موقع نبود

مربی مقصر است چون فقط از چتد بازيکن محدود استفاده ميکنه؛ و اصرار هم به بودنشون توی زمين داره! خب بازيکنها مسلما خسته ميشن!
زمان ولاسکو از همه بازيکنا ی جوری استفاده ميشد و همين باعث ميشد؛ بچه ها کمتر خسته بشن؛ و هم تاکتيکها متفاوت ميشد!
جمشید
چرا نباید انتقاد کرد ما آمریکا را 3 صفر بردیم پس لهستان رو میتونستیم ببریم
سعید
قیاس مع الفارق شنیدی تا حالا؟...برید واسه خودتون خوش یاشید...بازی های قبلتونم با بوق و ادا اصول بشکن و بنداز بالا برید که؟تو اون استادیوم اگر ملت ساکت بودنند و بی طرف حالتونو می پرسیدم؟والا،انگاری هنره تمرکز حریف و به هم زدن!!!!!!!!!!!!!!!!!
محمد
کواچ ضعیف عملکرد اما بیشتر از تفکرات کواچ گرفتار بازی بد اکثر ملی پوشامون بخصوص عبادی پور که خیلی امتیاز رو از دست داد بودیم
رضا
در اينكه كواچ مقصر اصلي است شك نبايد كرد در اين خصوص بايد گفت:بازي ضعيف عبادي پور سرويس هاي بدون دقت اكثر بازيكنان استفاده نكردن از بازيكنان با تجربه در وقت نياز نظيرزريني وغفوربه جاي بازيكنان بي تجربه كه از نظر روخي در وضعيت مناسبي نبودند مثل عبادي پور وميرزاجان پور دليل اصلي باخت ايران بود
Romania
ئیس فدراسیون بفکر کاندید شدن برای مجلس هست و نمیبیند بازیکنان حرف مربی را نمیخوانند و معروف و موسوی همه کاره تیم شده اند البته زمان ولاسکو وضع اینجوری نبود
رئيس فدراسيون خيلی هم کارش درسته
باز يک نفر که داره خوب کار ميکنه؛ بگين به فکر انتخاباته!!
چرا الکی از خودتون حرف درست ميکنيد!
ديشب بچه ها خسته بودن و مربی هم اشتباه داشت؛ ديگه اين باخت ربطی به رئيس فدراسيون نداره.
از خودتون حرف درست نکنيد
الناز
عبادی پور دیشب افتضاح بود....و جالب اینکه کواچ هم تعویضش نمی کرد
Romania
چرا باختیم؟ خوب چون لهستان قوی تر بود. همین
چرا ملت ایران جنبه باخت ندارن؟
مر..ندی،نخندی!..باعث باخت ما
الان این آقای ....چقدر مثلا کارشناسن این جوری صحبت میکنن؟! خوبه ظرفه دو سال هممون کارشناس والیبال شدیم ... !!!!
Germany
درسته که والیبالیست های ما فوق العاده عمل کردن،ولی باید انتظارات ما کنترل شده باشه،قرارنیست که همه بازی ها رو ببریم، ..فراموش نکنین که مایک زمانی آرزومون فقط گرفتن چندامتیاز از این قدرت هابودولی،الان میتونیم ببریمشون،درحالی که بچه های ما
باکمترین امکانات وواقعاباتلاش زیاد به اینجارسیدن .25ساله لیگ جهانی برگزار میشه واین تیمها بابالاترین استانداردها وامکانات چندین دوره است که دراین لیگ. حضور دارن،درحالی که بچه های ما3ساله. وارد لیگ شدن،وراه زیادی در پیش دارن،این بچه ها افتخارات ما هستن دلیل نمیشه تا میبازن همه بریزم رو سرشان که،
روسیه که قهرمان المپیکه بالاترازقهرمانی المپیک که دیگه نداریم،میاد وهمه بازیهاشومیبازه،فکرکنم اگه جای اونابودیم دیگه هیچی دیگه،به هرحال این بچه هاپتانسیل قهرمانی دارن ولی باید مسئولین به والیبال برسن،درضمن کسایی که اینطور انتقادکارشناسی میکنن،اگه میتونن،برن وجامعه ورزشی از بحران نجات بدن!!!
موافقم،اکثرامردم مادرهمه ی زمینه پزشکی،تعمیرخودرو،اقتصاد،ورزش،داوری.....کارشناسن.
لهستان با بالاترین استانداردها وامکانات درزمینه والیبال ازقطب های برتروالیبال محسوب میشه،میاندواز بچه های ماکه تازه واردلیگ شدن کمترین امکانات دارن میبازه،امابازی بعدباروحیه وانگیزه بالاتری میادوعالی هم بازی میکنه ومیبره،مشخصه که روشون کارشده حالابچه های ما که واقعاواقعا افتخارماهستن وتازه اول راهن،ببازن!همه میریزن سرشون وشروع میکنن به انتقاد!جوری هم انتقاد میکنن که انگاراگه الان برن جای مربی یا بازیکنایا انالیزورا
جوری انتقاد میکنن که اگه برن جای والیبالیست ها یا مربی یا حتی انالیزورهاخیلی بهتر کارمیکنن،خوب اگه میتونین واینرودرخودتون میبینین برین.
ببخشیداین مقدارش مونده بود!!دستم خورد قبلی ناتموم ارسال شد،،
یه جوری انتقادمیکنن که انگاراگه برن جای مربی،بازیکنا،انالیزوراخیلی موفق خواهندبود،خوب اگه واقعااینجوره،واینودرخودتون میبینین برین،واقعاورزش به شمانیازداره
ببخشید،یه مقدارش مونده بود،دستم خورد قبلی ناتموم ارسال شد
ياشار
لهستان بيني مارا به خاک ماليد آنهم درخانه ودرحضور١٢هزارتماشاگر!!!
لهستان خیلی خوب بود
بازی اولم با بوق زدن بردیم واقعا این نوع تشویق کردن در شان ملت ایران نیست تا کی میشه با این شیوه برنده شد ‌‌‌‌برد باید جوانمردانه باشه
حسین
آقا دعوا نکنین باخت ما همش تقصیر شیطان بزرگ و جهانخوار آمریکای جنایتکاره.
مرگ بر آمریکا
Iran, Islamic Republic of
یکی به این فکر کرد که چرا عبادی پور یهو بازیش بد شد؟یکی از اصول اولیه ی مربیگری اینه که قدرت و اقتدار مطلق باشه تا هیچ بازیکنی به خودش اجازه نده سر دیگری فریاد بزنه.
محمد
Iran, Islamic Republic of
کواچ باید بازی را با عصبی کردن تیم مقابل عوض کند
محمد علی
عمادی پور که همه رو خراب کرد . وگرنه میبردیم
داوا
علت دیگ که موجب بهم ریختگی تیمشد کلکل سعید معروف بود که بجای استفاده از نبوغ خود در برنامه ریزی مهاجمان روی تور مدام با کورکت مها جم لهستان ووری راه انداخته بود مثل همیشه متاسفانه با اینک بازیکن دبازی ساز بسیار خوب است ولی از زمان ولاسکو این کوری خونی در بازیهای مهم دامن گیر این بازیکن است
علی نایب
یه مرد بیاد این کواچ و بندازه بیرون . این بنده خدا روزی که بهش گفتن بیا ایران برا سرمربی گری . فکر می کرد می خواد سرمربی کاله بشه .
ییییییییم ملی ایران مگه میشه مگه داریم.

دمه همه ایرونیا گرم که دله این بنده خدا رو شاد کردید . دعای مادرش پشت و پناه همه ، که پسرش و سرمربی تیم ملی کردید .
ا
بیاید شرط ببندیم . این بنده خدا بعد ایران . اگه ببرنش تیم ملی بچرخونه تیم بانوان بهش میدن . اونم کشور درجه 3 .