جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
رشته والیبال یک رشته خانوادگی است

احتشام زاده رکورددار 26 ساله تنیس ایران

سه شنبه ۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۲
کد مطلب: 430938
پسر مجيد احتشام زاده نيز در رشته موروثي و خانوادگي خود قهرمان تنیس روی میز جوانان ایران شده است و سال ۸۲ قهرمان بزرگسالان اسنوکر کشور شد. در ضمن دختر وی نیز قهرمان دانشجویان ایران است.
  به گزارش جهان به نقل از سایت ورزش بانوان ؛ مجيد احتشام زاده پسر اميرحسين احتشام زاده ، با وجود علاقه بيش از حد به فوتبال و فقط تحت تاثير خانواده به اين رشته روي تنیس روی میز روی آورد. جالب این که وی بالاترين ركورد بازي در تنيس روي ميز را دارد يعني مدت ۲۶ سال عضو تیم ملی بوده است و پدرش ۲۵ سال رکورددار بعدی است!

وی طرفدار دو آتشه والیبال است هر چند هنوز هم علاقه مند به فوتبال است و حتي در سالهايي از زندگي قهرماني و حرفه اي خود در تنيس روي ميز، فوتبال باشگاهي را هم پي گرفته است. پسر مجيد احتشام زاده نيز در رشته موروثي و خانوادگي خود قهرمان تنیس روی میز جوانان ایران شده است و سال ۸۲ قهرمان بزرگسالان اسنوکر کشور شد. در ضمن دختر وی نیز قهرمان دانشجویان ایران است. با هم گفته هاي او را می خوانیم:



نظرتان در مورد برای حضور بانوان به استادیوم ها چیست؟

به نظرم برای حضور بانوان به استادیوم ها باید راهکاری اتخاذ شود ، به اعتقاد بنده رشته والیبال یک رشته خانوادگی است که دیدن بازی جذاب ملی پوشان با خانواده لذت دیگری دارد ، با حضور بانوان در سالن ها بی حرمتی ها کم می شود چون مردم ما مردمی با غیرت هستند .



چگونه به رشته تنيس روي ميز روي آورديد و فضاي ورزشي شما آن زمان چطور بود؟

از سن ۱۳ سالگي وارد رشته تنيس روي ميز شدم. پدرم قهرمان آسيا و برادرم قهرمان ملي در اين رشته بودند. البته من ابتدا فوتبال بازي مي كردم و برايم دوست داشتني بود اما به هر حال تحت تاثير فضاي خانوادگي به رشته تنيس روي ميز گرايش پيدا كردم و در سن ۱۷ سالگي به تيم ملي راه يافتم.



داستان خرید باشگاه پرسپولیس از سوی شما چه بود ؟

راستش یکی از دوستانم که در کار وسایل کشاورزی است و پشتوانه مالی خوبی هم دارد از من کمک خواست تا در خرید باشگاه پرسپولیس وی را یاری کنم

به همبن جهت خریدار پرسپولیس شدم که البته به دلیل نداشتن اهلیت دوستم این امر منتفی شد .



کمی از افتخارات خود بگویید ؟

حدود ۲۶ سال عضو تیم ملی تنیس روی میز بودم و از این حیث رکورددارم ، ۵ دوره قهرمان قهرمان قهرمان تورنمنت فجر شدم ، سال ۷۹ قهرمان آسیا شدم و با توجه به قهرمانی ام در سال ۸۰ در غرب آسیا مجوز حضور در المپیک سینی را گرفتم ، در ضمن ۵ بار در مسابقات جهانی و ۱۰ دوره در بازیهای آسیایی حضور داشتم .



در تيم ملي مقام قهرمان آسيا در سال ۱۳۷۸ در استراليا را به دست آوردم. قهرمان غرب آسيا در سال ۱۳۸۰ شدم كه با همين قهرماني به المپيك سيدني راه يافتم و فقط يك نفر قادر بود از غرب آسيا به آن راه يابد. همچنين در پنج دوره مسابقات بين المللي دهه فجر قهرمان شدم يعني در سالهاي ۱۳۶۸ ، ۱۳۷۰ ، ۱۳۷۲ ، ۱۳۷۳ و ۱۳۷۵ به عنوان قهرمان انفرادي تنيس روي ميز در مسابقات بين المللي در اين بازيها چيني ها را شكست دادم. چين مقام نخست را در جهان دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *