جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳

ردپایی ازانسان یک میلیون ساله +عکس

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب: 371727
محققان معتقدند ردپاهای کشف شده در نیم قرن گذشته در غاری در رومانی، ممکن است متعلق به قدیمی‌ترین انسان‌های اروپایی باشد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان، محققان معتقدند ردپاهای کشف شده در نیم قرن گذشته در غاری در رومانی، ممکن است متعلق به قدیمی‌ترین انسان‌های اروپایی باشد. آنها حتی ممکن است قدیمی‌ترین انسان‌های جهان نیز باشند. اما هنوز تردید‌هایی در این زمینه وجود دارد.


در سال ۱۹۶۵ حدود ۴۰۰ رد پا در غار کیو ایزباک کشف شد. دانشمندان این رد پاها را متعلق به یک مرد، زن و کودک دانستند که حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار سال قبل زندگی می‌کردند.

دیوید وب از دانشگاه کوتزتون سیلویا و همکارانش گزارش داده‌اند که اندازه گیری‌های رادیو کربنی و مقایسه داده‌ها با داده‌های کسب شده از خرس‌های حوالی این غار، نشان می‌دهد سن این انسان ها به ۳۶هزار و ۵۰۰ سال قبل و عهد حجر باز می گردد.

متاسفانه در سال‌های اخیر، غار نوردان، تیم‌های اکتشافی و انسان‌های مدرن، آثار به جا مانده از سال‌های دور را از بین برده است و تنها ۵۱ رد پای باستانی باقی مانده است. تیم وب، در تلاشند تا این رد پاهای به جا مانده را تثبیت کنند تا لااقل رد پای ۶ یا ۷ انسان بالغ و یک کودک را بتوان به طور کامل بررسی کرد.

در حال حاضر کهن ترین رد پای کشف و ثبت شده مربوط به ۳۳ هزار سال پیش در رومانی است که این کشور را به عنوان کهن ترین کشور انسان زی معرفی کرده است.

در سال ۲۰۱۱ در کنفرانسی خبر از کشف رد پاهای کهن در تانزانیا داده شد. این آثار که در شرق آفریقا کشف شده بودند مربوط به ۱۲ هزار سال قبل می شدند.

آثار قدیمی‌تری نیز در سواحل بریتانیا کشف شده است که دانشمندان معتقدند این رد پاها از جای دیگری به اینجا آمدهاند. سن این رد پاها به نزدیکی ۱ میلیون سال می‌رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *