پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۱

رتبه خرید خودروی ایرانی‌ها در جهان

جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب: 411128
سازمان بین المللی تولیدکنندگان وسائل نقلیه موتوری در جدیدترین آمار خود اعلام کرد که ایران در سال ۲۰۱۴ با فروش یک میلیون و ۲۸۷ هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو، سیزدهمین مرکز بزرگ خرید خودرو در جهان شناخته است که این رقم نسبت به سال قبل خود ۳۷.۵ درصد رشد نشان می‌دهد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سازمان بین المللی تولیدکنندگان وسائل نقلیه موتوری در جدیدترین برآورد خود از فروش خودرو در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد، در این سال، ۸۸ میلیون و ۱۶۴ هزار و ۶۴۲ دستگاه خودرو در سراسر جهان به فروش رسیده است.

بر این اساس، میزان فروش خودرو در جهان طی سال گذشته میلادی با رشد ۳.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۳ مواجه شده است. در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۸۵ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۸۱۷ دستگاه خودرو در جهان به فروش رفته بود.

این نهاد تخصصی، کل فروش خودرو در ایران طی سال ۲۰۱۴ را یک میلیون و ۲۸۷ هزار و ۶۰۰ دستگاه اعلام کرده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن ۳۷.۵ درصد رشد داشته است. در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۸۰۴ هزار و ۷۵۰ دستگاه خودرو در ایران به فروش رسیده بود.

بر اساس این گزارش، ایرانی ها سیزدهمین خریدار بزرگ خودرو در جهان در سال ۲۰۱۴ شناخته شده اند. فروش خودرو در ایران طی سال های ۲۰۱۲و ۲۰۱۳ کاهش داشته است، اما در سال ۲۰۱۴ با رشد همراه شده است.

بر اساس برآوردهای این سازمان بین المللی، چینی ها با خرید ۲۳ میلیون و ۴۹۱ هزار و۸۹۳ خودرو جایگاه نخست جهان را به خود اختصاص داده اند. آمریکایی ها با خرید ۱۶ میلیون و ۸۴۱ هزار و ۹۷۳ دستگاه خودرو در رتبه دوم و ژاپنی ها با خرید ۵ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۸۸۷ دستگاه خودرو در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته اند.

برزیل با فروش ۳.۴۹۸، آلمان با ۳.۳۵۶، هند با ۳.۱۷۶، انگلیس با ۲.۸۴۳، روسیه با ۲.۵۴۵، فرانسه با ۲.۲۱۰، کانادا با ۱.۸۸۹، کره جنوبی با ۱.۷۳۰، ایتالیا با ۱.۴۹۲ و ایران با ۱.۲۸۷ میلیون دستگاه خودرو در رتبه های چهارم تا سیزدهمین قرار دارند.

کمترین میزان فروش خودرو در سال ۲۰۱۴ به کشورهای آفریقایی بروندی و لیبریا و کشور آمریکای مرکزی بلیز با ۴۰۰ دستگاه خودرو اختصاص یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
لطفا پراید و تیبا را خودرو حساب نکنید به شخصه ارابه رو ترجیح میدم