شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
رحمانی‌فضلی در جلسه شورای اداری استان چهارمحال

دولت له یا علیه کسی وارد انتخابات نشود

جمعه ۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۵۰
کد مطلب: 441125
وزیر کشور با بیان اینکه ورود دولت به انتخابات، سلامت و قانونی‌بودن انتخابات را خدشه‌دار می‌سازد، گفت: دستگاه‌های دولتی و دولت نباید له یا علیه کسی وارد انتخابات شوند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور دولت یازدهم در جلسه شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری که عصر امروز برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت، توافق هسته‌ای را حاصل لطف خداوند، استقامت مردم، حمایت رهبری، تدبیر رئیس جمهور و تلاش تیم مذاکره‌کننده دانست و تصریح کرد: اکنون وارد مقطع حساسی می‌شویم. «برجام» یک مسئله است، اما فرجام آن نیز مسئله‌ای است که باید تلاش کنیم تا این «برجام» خوش‌فرجام باشد.

وی عمده‌ترین علل پیروزی در توافق هسته‌ای را اقتدار ملت ایران خواند و اظهار داشت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران ناشی از سه عنصر اعتقادات دینی مردم، وجود رهبری عظیم‌الشأن و مردم است که اقتدار را برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده است.

وزیر کشور با بیان اینکه اعتقادات دینی مردم همیشه اصل است، تصریح کرد: نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم آن است که در جهت تقویت اعتقادات مردم باید تلاش کنیم؛ چراکه تقویت دین خدا موجب انگیزه، نشاط، پویایی، سرمایه اجتماعی و قدرت مقاومت و استقامت مردم می‌شود.

وی ادامه داد: مسئله دوم ولایت فقیه است که در سال‌های پس از انقلاب و در عرصه‌های مختلف تاریخی پس از انقلاب شاهد اقدامات، تصمیمات و اراده مقام معظم رهبری بوده‌ام که باید گفت که ناخدای این کشتی توانسته است در سهمگین‌ترین امواج این کشتی را به ساحل برساند و آخرین آن این موافقت بود که انجام شد.

وزیر کشور با بیان اینکه مردم را نباید سطحی و ظاهری نگاه کنیم، تصریح کرد: ما به‌عنوان مسئولان وظایفی را برعهده داریم که یکی از آنان پاسخگویی در برابر مردم است و نباید مردم را تنها در صحنه رأی دادن و جنگ ببینیم.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: وحدت و انسجام ملی نقش عمده‌ای در موفقیت کشورمان دارد و اگر آمریکا حرکت‌های تنش‌آلود، نارضایتی، اعتراض و بحران و فشار را می‌دید، فشار خود را بیش‌تر می‌کرد. بنابراین باید انسجام و وحدت ملی خود را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: از طرفی باید به تقویت قدرت اقتصادی خود بپردازیم چراکه این امر موجب رضایتمندی مردم می‌شود و مسئله معیشت و اشتغال مردم امری است که باید به آن توجه داشته باشیم.

رحمانی‌فضلی با اشاره به ضرورت اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: باید تلاش خود را در جهت اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند به کار ببریم.

وزیر کشور در ادامه سخنان خود به دو انتخابات پیش روی کشورمان اشاره و تصریح کرد: در انتخابات امسال بخشی از طراحی‌ ما باید در جهت تقویت اقتدار ملی و داخلی باشد و ما باید مانور قدرت ملی را در ذیل انتخابات بدهیم؛ چراکه مشارکت، شکوه، سلامت و قانونی بودن انتخابات از جمله مسائلی است که باید برای آن تلاش کنیم.

وزیر کشور تأکید کرد: ما به‌عنوان دولت وظیفه داریم بعد اجرایی انتخابات را به اجرا برسانیم و شورای نگهبان وظیفه دارد در بعد نظارتی عمل کند که هر کدام از وظایف و مسئولیت‌های خود را به خوبی انجام دهیم و نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم آن است که دستگاه‌های دولتی و دولت نباید له و علیه کسی وارد انتخابات شود.

وی ادامه داد:‌اصلاً ارزش ندارد که دولت بخواهد در انتخابات وزنه‌کشی کند؛ چراکه ما مجری انتخابات هستیم و تضمین سلامت انتخابات با ماست و اگر خدای ناکرده در وزنه‌کشی انتخابات له یا علیه کسی، فردی، حزبی، گروهی، جناحی وارد شویم، یقین بدانید این به سلامت و قانونی بودن انتخابات خدشه وارد می‌کند.

رحمانی‌فضلی در ادامه خاطرنشان کرد: استاندار باید نظارت دقیقی را انجام دهد تا هیچ امکانات، وسایل، منابع و فردی در حوزه دولتی و از جایگاه مسئولیت خود وارد انتخابات شود.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: همان طوری که بخشی از انتخابات بعد حقوقی است، باید به بعد خصوصی آن نیز توجه کنیم و باید امانتدار آبروی نامزدهای انتخاباتی و مدافع حضور آنان در عرصه سیاسی باشیم.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: در بخش حقوق عمومی نیز باید مدافع حقوق مردم و ملت باشیم، بنابراین در هر دو عرصه تکالیف مشخص است و ما به‌عنوان مجری باید با هیأت‌های نظارت هماهنگی‌های لازم را داشته باشیم که از زمانی که موضوع انتخابات را شروع کردیم گام به گام با شورای نگهبان جلو رفتیم و تاکنون مشکلی نداشته و بعد از آن هم نخواهیم داشت؛ چراکه وظایف مشخص است.

وی در پایان با اشاره به ضرورت از دعوت از همه مردم و شرکت در انتخابات تصریح کرد: امیدوارم انتخاباتی با حضور و مشارکت حداکثری مردم داشته باشیم و این انتخباات بتواند منافع ملت را تأمین کند.

لازم به ذکر است وزیر کشور در پایان جلسه شورای اداری از ۳ خانواده شهید استان چهارمحال و بختیاری تجلیل کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *