شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

چرا لیبرال‌ها مجلس را به توپ بسته‌اند؟

دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب: 392922
این طیف سیاسی برای بازسازی سیاسی اجتماعی خود به انتخابات آینده مجلس و صندلی‌های سبز آن بسیار امید بسته است اما ساختار مجلس فعلی را مانع راه خود می‌داند، از همین روست که جاده صاف‌کن‌های لیبرال به کار افتاده تا مجلس را به هر صورت ممکن تخریب کنند.
به گزارش جهان به نقل از فردا، ماجرای معرفی وزای پیشنهادی علوم به مجلس و عدم اعتماد مجلس به آنان سبب شده تا جریان لیبرال دست به کار شده و هجمه رسانه‌ای شدیدی را علیه مجلس طراحی و آغاز کند. حملات تند رسانه‌ای که در آن یک هدف طولانی مدت و یک هدف کوتاه مدت مستتر است. رسانه‌های زنجیره‌ای لیبرال که استاد اصطلاح‌سازی برای تخریب رقیب هستند در این میان مدیریت مخالفت مجلس با وزرای پیشنهادی را در اختیار گروه کوچکی قلمداد کرده‌اند که عنوان حلقه «نه‌» را به آن داده‌اند. در این میان یکی از روزنامه‌ها پیش از این با تیتر یک «‌ آتش تهیه گروه نه علیه وزیر پیشنهادی» به استقبال جلسه رای اعتماد مجلس به چهارمین وزیر پیشنهادی رفت که البته با توجه به پیش‌بینی‌هایی که می شد وی نیز نتوانست نظر مجلس را به خود جلب کند.

لیبرال‌ها سعی می‌کنند مجلس را تحت سیطره اقلیتی تندرو معرفی و فضای سیاسی را به یک دوقطبی اعتدال و افراط تقسیم کنند؛ دوقطبی کاذبی که با توجه به شعار اعتدال دولت نه به صلاح فضای سیاسی کشور است و نه واقعیت دارد؛ چراکه در همه طیف‌های سیاسی افراد مختلفی هستند که گرچه زیر یک چتر قرار گرفته‌اند اما نظرات و آرای خاص خودشان را دارند. موضوع جالب توجه در این گزارشات تغییر کاربری سیاسی دولت و مجلس است؛ این درحالی است که مجلس در طول تاریخ به عنوان نماینده اراده عمومی و دولت به عنوان مجری اراده مردم قلمداد می‌شده و می شود. اما لیبرال‌ها در گزارش‌های خود سعی دارند اینگونه القا کنند که انتخاب وزیر پیشنهادی که البته مورد حمایت آنهاست اراده مردم است و عدم حمایت و رای اعتماد مجلس به این وزرا خارج از اراده عموم است.

در این باب برنامه‌ای که تئورسین‌های جنگ روانی لیبرال آغاز کرده‌اند، تخریب ادامه دار نمایندگان مجلس تا رسیدن به انتخابات آتی است. مجلس در این پروژه تخریب می‌شود تا ذهن اذهان عموم نسبت به نمایندگان مشوش شود. در این باب تاکید رسانه‌های این طیف سیاسی به ایجاد حلقه ضد دولت و تندرو در مجلس است که سکان هدایت خانه ملت را در دست گرفته‌ است، حکایت از همین سیاست دارد.

پیرو همین سیاست تخریبی یکی از روزنامه‌های این طیف سیاسی در گزارشی معنا دار نوشت:‌«اعضاي «حلقه نه» براي گزينه پيشنهادي وزارت علوم برنامه ريزي جديدی را آغاز کرده‌اند و جلسه شبانه‌ای در این باب در خیابان هشت بهشت برگزار شده است.» ‌ادبیاتی که بیشتر به مخاطب القا می‌کند توطئه‌‌ای در پشت پرده در حال شکل گیری است تا ذهن مخاطب را از واقعیت‌ها دور سازد.

در این باب موضوع قابل توجه برنامه ریزی لیبرال‌ها برای وزارت علوم است. وزارتخانه‌ای که لیبرال‌ها آن را سهم خود می‌دانند و این موضوع هدف کوتاه مدت لیبرال‌هاست. در این پروژه موضع نمایندگان در زمینه اتفاقات سال ۸۸ نیز از جمله مباحث دیگری است که توسط ماشین تخریب رسانه‌ای لیبرال‌ها هدف قرار گرفته است. لوث کردن و بی اهمیت جلوه دادن وقایع و دغدغه‌‌ای که نمایندگان در این زمینه دارند به طرق مختلف از سوی پروپاگاندای رسانه‌ای لیبرال‌ها اعمال می‌شود. این درحالی است که خواسته نمایندگان در این خصوص بسیار آشکار است و آنان پیش از این نسبت به معرفی وزیری که در این زمینه نمرات منفی کسب کرده است، هشدار داده بودند و پیش بینی می‌شد که وزرای پیشنهادی از این حیث نتوانند نظر مساعد مجلس را به خود جلب کنند.

واقعیت این است که این طیف سیاسی برای بازسازی سیاسی اجتماعی خود به انتخابات آینده مجلس و صندلی‌های سبز آن بسیار امید بسته است اما ساختار مجلس فعلی را مانع راه خود می‌دانند، از همین روست که جاده صاف‌کن‌های لیبرال به کار افتاده‌اند تا مجلس را به هر صورت ممکن تخریب کنند.

از همین رو اصلاح طلبان این روزها به شدت تلاش می کنند تا ماجرای استیضاح وزرا و عدم رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم را پررنگ کرده و اقدامات نمایندگان مجلس در زمینه مقابله با تندروی های احتمالی را به عنوان سنگ اندازی مجلس مقابل پای دولت نشان دهند تا بدین وسیله تخریب چهره مجلس اصولگرای نهم را رقم زده باشند. پررنگ کردن مخالفت‌های مجلس با وزرای پیشنهادی و قرار دادن آن در چارچوب دشمنی سیاسی و نه وظیفه و دغدغه نمایندگی و مدیریت مجلس از سوی یک گروه تندرو که البته به رئیس جمهور پیشین متصل است از جمله راهکارهای سیاسی لیبرال‌ها برای آماده سازی فضا جهت ورود عناصر آنان به انتخابات آتی مجلس است و از همین روست که توپخانه رسانه‌های لیبرال علیه مجلس فعال شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *