جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اعلام میزان اعتبار صندوق رفاه دانشجویی

سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب: 378324
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعتبار صندوق رفاه دانشجویی برای امسال را ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ دکترمجتبی صدیقی با اشاره به اینکه ۱۵ نوع تسهیلات دانشجویی از سوی صندوق رفاه دانشجویی ازجمله مسکن، متاهلی، تحصیلی، تک نوبتی ارائه می‌شود گفت: تسهیلات دانشجویی سالانه از رشد ۱۰ تا ۲۰ درصدی برخوردار است.

وی با بیان اینکه می‌خواهیم دانشجویان در فضای باز و محیطی که از آموزش عالی انتظار می‌رود فعالیت‌های اجتماعی و فوق برنامه خود را داشته باشند افزود: در تمام دانشگاه های کشور درکنار توسعه علمی به دنبال فضای سالم و بانشاط دانشجویی با تفاهم قشرهایی مانند استادان، کارکنان و دانشجویان هستیم.

صدیقی گفت: در سال‌های گذشته توسعه آموزش عالی در استان ها بیشتر بر اساس افزایش جمعیت دانشجویی بنا شده است که نتیجه آن خالی بودن برخی ظرفیت‌هاست، در طرح آمایش آموزش عالی در وزارت علوم، توسعه آموزش عالی و جمعیت دانشجویی هر استان متناسب با مزیت‌های همان استان هدف‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه در دانشگاه‌های دولتی هنوز ظرفیت خالی وجود ندارد و برای هر صندلی در دانشگاه‌های دولتی بویژه در تحصیلات تکمیلی رقابت هست افزود: تنها در مقطع کارشناسی برخی دانشگاه های غیردولتی صندلی و ظرفیت خالی در کشور داریم.

صدیقی با اشاره به ظرفیت ۱۲ هزار نفری دوره دکتری دانشگاه‌های دولتی کشور در سال جاری که رشد چند درصدی داشته است گفت: در دوره دکتری دانشگاه‌های دولتی به ازای هر صندلی ۲۰ نفر در آزمون‌ها به رقابت می‌پردازند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *