پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

پیاده‌روی اربعین به نوعی جهاد است

سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 458820
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: زائرانی که در این شرایط سخت به واقع جهاد می‌کنند و با پای پیاده به زیارت امام حسین (ع) مشرف شوند، باید خوب بیاندیشند و فلسفه این زیارت را نیز دریابند.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام محمدحسن اختری، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در گفت‌وگو با فارس به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی عنوان کرد: ابتدا انتظار داریم همه زوار اباعبدالله (ع) از سوی علاقه‌مندان و عاشقان ایشان در هر جای دنیا، زیارت کنند و سلام ما را نیز به امام و شهدای کربلا عرضه دارند.

وی با ارائه پیامی برای زائران گفت: زواری که این اندازه تلاش می‌کنند، به واقع جهاد می‌کنند که در این شرایط سخت با پای پیاده به زیارت امام (ع) مشرف شوند، باید خوب بیاندیشند و فلسفه این زیارت را دریابند.

حجت‌الاسلام اختری درباره اینکه امام حسین(ع) در این زیارت چه چیز از افراد خواسته‌ است، گفت: یکی از خواسته‌های امام که باید در این زیارت محقق شود، آشنایی بهتر مردم با ائمه اطهار (ع) به ویژه امام حسین (ع) است،‌ دوم تشخیص اینکه هدف امام از جهاد چه بوده و چرا ایشان در میان همه انبیاء و اوصیاء خدا این جایگاه را کسب کردند که مردم دسته دسته به عشقشان به زیارت می‌روند.

وی علت ایستادگی امام حسین (ع) در راه حق را، مقابله با ظلم و ستمگری به شمار آورد و گفت: زوار باید متعهد باشند که به راه امام ملتزم می‌مانند و با ستمگران جهان مقابله می‌کنند. این عهدی است که در زیارت امام باید عرضه کنند. مردم به امام می‌گویند که گواهی می‌دهند امام برای نماز، زکات و امر به معروف و نهی از منکر شهید شد، پس آنها نیز به نماز، دین، زکات و امر به معروف و نهی از منکر پایبند می‌شوند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) اظهار داشت: زائر باید تلاش کند تا زمانی که از این زیارت بازگشت، با تعهد و پایبندی به معارفی که در زیارت امام کسب کرده، برگشته باشد.

وی در ادامه صحبت‌هایش اظهار داشت: امروز ما نه تنها در جامعه جهانی بلکه در جامعه خودمان نیز بیش از هر زمانی احساس نیاز به وحدت داریم، امت اسلامی به ویژه با این توطئه‌های خطرناک و دشمنی‌ها نسبت به اسلام نیازمند وحدت هستند.

حجت‌الاسلام اختری اظهار داشت: گروه‌های تروریستی در دنیای امروز در قالب‌ها و شکل‌های مختلف با عناوین دینی و غیر دینی مورد دستاویز هستند، نقش رسانه‌ها در آگاهی‌رسانی، آرامش‌بخشی و مدیریت مردم در این راستا بسیار مهم است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *