پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

گزارش فيلم‌هاي آخر هفته در تلويزيون

چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب: 116324
 شبكه‌هاي مختلف سيما 12 فيلم سينمايي و تلويزيوني براي روزهاي پاياني هفته در نظر گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاري فارس، در روزهاي پاياني هفته، پنجشنبه و جمعه 6 و 7 خرداد فيلم‌هاي سينمايي و تلويزيوني «دو رويي»، «آبي‌ها و خاكستر»، «گروه نجات»، «موش»، «شهر فرشتگان» ، «ماركوپولو»، «پنجه افسانه‌اي»، «بي‌خوابي»، «كنت مونت كريستو»، «غريزه جنايت 1»، «راه» و «سايه هاي شهر» از شبكه هاي يك، دو، سه، چهار، تهران و سيماي استان ها پخش مي‌شوند.

*«دو رويي»
فيلم سينمايي «دورويي» به كارگرداني توني گيلوري پنجشنبه 6 خردادماه ساعت22:15 از شبكـه يك سيما پخش مي‌شود.
كلر و ري هر دو براي يك مركز امنيتي كه مربوط به يك شركت صنعتي بزرگ است، كار مي‌كنند. آنها كه در گذشته رقابت شديدي با هم داشته‌اند، هنوز هم تلاش مي‌كنند با ترفندهايي مختلف يك ديگر را از ميدان به در كنند. شركت در حال تحقيق براي دستيابي به دارويي است كه درمان قطعي ريزش مو محسوب مي‌شود و درصورت دستيابي به فرمول، ثروت سرشاري عايد صاحبان شركت خواهد كرد. دلبستگي كلر و ري با هم باعث مي‌شود آنها درصدد برآيند نتيجه تحقيقات را به دست آورند و با فروش فرمول به رقبا، خودشان صاحب اين ثروت كلان شوند. اين در حالي است كه خلاف اطلاع آنان، همه چيز از پيش طراحي شده و دست‌هاي پنهان ديگري آنها را به بازي گرفته‌اند.
فيلم سينمايي «دورويي» با نقش‌آفريني كيلو اوون و ژوليا رابرتس، محصول سال 2009 كشور آمريكاست.

* «آبي‌ها و خاكستر»
فيلم تلويزيوني «آبي‌ها و خاكستر» به كارگرداني فريدون فرهودي جمعه 7 خرداد ماه ساعت 16 از شبكه يك سيما روي آنتن مي‌رود.
اين فيلم قصه چند پرستار را روايت مي‌كند كه در زمان جنگ تحميلي در بيمارستان اهواز مشغول خدمت و پرستاري از رزمندگان مجروح‌اند. دو نفر از پرستاران كه نقش عمده‌اي در فيلم دارند، گاه با قصه‌هاي فرعي همراه مي‌شوند از جمله: مشكلات خانوادگي، تحت تاثير قرارگرفتن از خلق و خوي و ايمان رزمندگان مجروح، مقابله با شخصي كه داروها را از بيمارستان سرقت مي‌كند و در نهايت مراقبت از كودكاني كه خانواده‌شان را از دست داده‌اند. در نهايت خرمشهر آزاد مي‌شود و ضمن خوشحالي اهالي بيمارستان بسياري از مردم تصميم مي‌گيرند، به خرمشهر بازگردند و در بازسازي و مرمت شهر همكاري كنند.
هيلدا خسروي و نگين معتضدي در فيلم تلويزيوني «آبي‌ها و خاكستر» از توليدات مركز سيما فيلم بازي كرده‌اند.

*«گروه نجات»
فيلم سينمايي «گروه نجات» پنجشنبه 6 خردادماه ساعت 23:45 از شبكه دو سيما پخش مي‌شود.
داستان فيلم سينمايي«گروه نجات» به كارگرداني هانس هربوتس و تهيه كنندگي اروين پرووست از اين قراراست كه ريك سيمون نام يكي از نيروهاي ارتش است. او تكاوري ماهر و زبردست اما تك‌رو و سركش است. او در يك مسابقه بين نيروي دريايي و نيروي هوايي، آن قدر پيش مي‌رود كه پرچم ماشين وزير دفاع را بدون اينكه كسي بفهمد، مي‌كند. اين نافرماني از دستور باعث مي‌شود كه به واحد چهلم نيروي هوايي منتقل شود.
واحد چهلم نيروي هوايي همان گروه امداد و نجات است كه در كنار ساحل قرار دارد و به مشكلات كشتي‏ها و شهروندان بلژيكي كه روي دريا به مشكل برخورده‏اند، مي‏پردازد.
سيمون در ابتداي ورود خود با زني به نام الكس آشنا مي‌شود. الكس پزشك گروه امداد و نجات است. در اغلب اوقات سيمون به عنوان ناجي از هلي‏كوپتر به پايين مي‏رود و الكس در پي او به عنوان پزشك اضافه مي‏شود. الكس همان زني است كه سيمون در شب مسابقه ضدتروريستي او را دستگير مي‏كند و گردنبندش را به عنوان غنيمت از او مي‏گيرد. اگر چه الكس از سيمون در ابتدا بدش مي‏آيد اما آرام آرام اين دو به يكديگر علاقه‏مند مي‏شوند. الكس و سيمون افراد زيادي را با كمك يكديگر از مرگ نجات مي‏دهند.
فيلم سينمايي «گروه نجات» با بازي وييرل بائتنس، فرانچس بوكلرز و واربورگ منز محصول سال 2006 كشور بلژيك است.

*«موش»
جمعه 7 خرداد ماه ساعت 17:30 فيلم سينمايي«موش» به كارگرداني شاهد احمدلو و تهيه كنندگي سعيد سعدي از شبكه دو سيما پخش مي شود.
در اين فيلم با بازي شهرام حقيقت دوست، ماه چهره خليلي و آتيلا پسياني خواهيد ديد: ضحيا و خالد زوج خبرنگار عراقي هستند كه ضحيا نويسنده و خالد عكاس يك نشريه است. هردوي آنها در كارشان موفق هستند و حضور آمريكايي ها مانع فعاليت آنها نشده است. تا اينكه خالد به اتهام واهي بمب گذاري دستگير شده و به زندان مي‌افتد.

*«شهر فرشتگان»
پنجشنبه 6 خرداد ماه ساعت 20 فيلم سينمايي «شهر فرشتگان» از شبكه سه سيما پخش مي‌شود.
بعد از درگيري شديدي كه بين پدر و مادر آيدا پيش مي آيد، مادر ناچار به ترك خانه مي شود. پس از رفتن مادر فضاي بسته خانه و ميل به ديدن او، آيدا را وا مي‌دارد دور از چشم پدر، برادر نوزادش را در كالسكه بگذارد و به خانه مادربزرگش برود، ولي آيدا آدرس آنجا را ندارد. فقط مي‌داند ميدان تجريش مستقيم به راه آهن مي‌خورد كه منزل مادربزرگش در آنجاست. سفر سرخوشانه آيدا شروع مي شود اما حوادث و اتفاقات خود را نشان مي‌دهد...
شهروز ابراهيمي، ليلا موسوي، پروين ملكي و بهزاد خداويسي در فيلم سينمايي«شهر فرشتگان» بازي كرده‌اند.

*«ماركو پولو»
فيلم سينمايي «ماركوپولو» به كارگرداني كوين كانور و با بازي يان سومرهادر، بي دي وانگ و دزيره سياهان صبح جمعه 7 خرداد ساعت 11:30 از شبكه سه سيما پخش مي‌شود.
داستان سفر جهانگرد معروف ماركوپولو به همراه خدمتگزارش پدرو به چين است كه در عهد وي كسي به وجودش باورنداشت. ماركوپولو پس از رسيدن به چين در دربار قوبيلاي خان، 20 سال در آن سرزمين زندگي كرد و به اكتشافات مختلف پرداخت و سپس به ونيز بازگشت. كتاب خاطرات او تغييرات ژرفي در غرب ايجاد كرد.
فيلم سينمايي «ماركوپولو» محصول مشترك كشورهاي كانادا و آمريكا، در سال 2007 ساخته شده است.

*«پنجه افسانه‌اي»
فيلم سينمايي «پنجه افسانه‌اي» به كارگرداني جت لي و چيو پو چو و با بازي جت لي، ناكايا ماشين دو، شين سوهو و بيلي چاو، جمعه 7 خرداد ماه ساعت 22:50 از شبكه سه سيما پخش مي‌شود.
جواني به نام چن زن از چين براي تحصيل به ژاپن مي رود و بعد از مدتي مطلع مي‌شود استاد كونگ فويش «هوا» كشته شده است. بنابراين تصميم مي‌گيرد به احترام استاد به چين باز گردد و به باشگاهي كه در آن در كناراستاد تعليم ديده بود، برود.

*«بي‌خوابي»
فيلم سينمايي «بي‌خوابي» به كارگرداني اريك اسكولدبرگ پنجشنبه 6 خرداد ماه ساعت 15:30 از شبكه چهارسيما پخش مي‌شود.
داستان اين فيلم درباره يك افسراداره آگاهي است كه در منطقه بالاي خط قطب شمال در تابستان كه هميشه روز است به پيگرد قانوني يك قتل مي‌پردازد. اين افسر از بي‌خوابي شديد رنج مي‌برد زيرا هم از روند ناگوار جريان پيگرد در عذاب و احساس گناه است و هم آفتاب بي‌امان و طولاني مانع خوابيدن او مي‌شود. جنازه دختر ۱۹ ساله‌اي پيدا مي‌شود و آن پليس براي تحقيق به آن محل احضار مي‌شود.
استلان اسكارزگارد و ماريا ماتسن در فيلم سينمايي «بي خوابي» محصول سال 1997 كشور نروژ بازي كرده‌اند.

*«كنت مونت كريستو
فيلم سينمايي «كنت مونت كريستو» به كارگرداني كوين رينولدز و با بازي جيم كاويزل، گاي پيرس و داگمارادومينژك جمعه 7 خرداد ماه ساعت 20:30 در قالب برنامه «سينما 4» از شبكه چهار سيما روي آنتن مي‌رود.
ادموند دانتس پس از ازدواج با دختري به نام مرسدس به اتهام دروغين طرفداري از ناپلئون در جزيره شاتوديف زنداني مي‌شود و بر اثر همدستي فرناند موندگو و رقيب تجاري‌اش دانگلار مدت چهار سال محبوس مي‌ماند. آنها به همسرش مي‌گويند او كشته شده است. ادموند دانتس درزندان با زنداني ديگري به نام آبه فاريا دوست مي‌شود. آبه فاريا پيرمردي است كه سال‌هاي بسياري را به كندن تونل مشغول بوده است. پيرمرد در يك حادثه مي‌ميرد. اما در لحظه مرگ نقشه گنجي معروف به گنج مونت كريستو را در اختيار ادموند دانتس مي گذارد.
فيلم سينمايي«كنت مونت كريستو» محصول مشترك كشورهاي بريتانيا، آمريكا و ايرلند در سال 2002 است.

*«غريزه جنايت 1»
فيلم سينمايي «غريزه جنايت1» به كارگرداني ژان فرانسوا ريشه 40 دقيـقه بامداد روز جمعه 7 خرداد از شبكه تهران پخش مي‌شود.
ژاك مرين پس از اتمام خدمت سربازي اش توسط دوستش پل به سر دسته خلافكاراني به نام گيدو معرفي مي شود و سپس با يكديگر شروع به اعمال تبهكارانه مثل سرقت از منازل و بانك ها مي‌كنند. ژاك سپس با زني به نام سوفيا آشنا مي شود و با او ازدواج كرده صاحب دو بچه مي شود، اما اعمال خلافكارانه ژاك و به زندان افتادن هاي مداومش در فرانسه، باعث مي شود كه سوفيا بالاخره تصميم به جدايي از ژاك بگيرد. سپس ژاك مجبور مي‌شود به كانادا فرار كند و به كار ساختماني مشغول شود، اما در آنجا هم با مردي به نام ژان پل مرسيه آشنا مي‌شود و آنها تصميم تبهكاري‌هاي دو نفره ديگري را دارند كه ژاك به دليل سوءسابقه اش از كانادا اخراج مي‌شود و بالاجبار به فرانسه باز مي‌گردد و سپس با زني به نام ژان اشنايدر، آشنا شده و با هم ازدواج مي كنند و تبديل به يك زن وشوهر تبهكار شبيه به باني وكلايد، زوج مشهور گنگستر آمريكايي مي‌شوند...
وينسنت كسل، سيسيل دوفرانس، ژرارد ديپارديو و جيلز للوچه در فيلم سينمايي «غريزه جنايت1» محصول سال 2008 كشورهاي فرانسه، كانادا و ايتاليا بازي كرده‌اند.

*«راه»
عصر روز جمعه 7 خرداد ماه ساعت 14:30 فيلم سينمايي « راه » به كارگرداني ولاديميرپاسينيك از شبكه تهران سيما پخش مي‌شود.
اين فيلم داستان پسري است كه در جواني پس از شكست در گروه تبهكاران و عشق نافرجامش با نوه رئيس گروه تبهكاران، وارد ورزش‌هاي رزمي مي شود و مسير زندگيش تغيير مي كند. داستان از زماني شروع مي شود كه دوست صميمي‌اش در ورزشگاه ازجانب پدر زنش كه يك قاچاقچي معتاد است، تهديد مي‌شود كه اگر از دخترش جدا نشود، او را مي‌كشد؛ و او مقاومت مي‌كند و در نهايت در يك درگيري كشته مي‌شود.
پائول دلاگ، دامال آزيگيرف، الكساندربارانوف و جين بلك در فيلم سينمايي «راه» محصول سال 2009 كشور روسيه به ايفاي نقش پرداختند.

* «سايه‌هاي شهر»
فيلم تلويزيوني «سايه‌هاي شهر» به كارگرداني و تهيه كنندگي مرتضي آتش زمزم جمعه ساعت 14 از سيماي استان‌ها روي آنتن مي‌رود.
داستان فيلم با بازي نغمه بدوي، مجري مشموم و كارتيا كعده در مـورد زني جوان به نام آيداست كه در يك سانحه قايقراني كشته شده است. همسر و پدر و مادرآيدا ، مرگ او را پذيرفته و جنازه او را دفن مي كنند. اما در بازگشتي به گذشته و مرور وقايع، حقايقي ديگر كشف مي شود.
فيلم تلويزيوني «سايه‌هاي شهر» از توليدات صدا و سيماي مركز اصفهان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *