جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۱

پلاکارد معنادار معترض آمریکایی+عکس

يکشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۰۵
کد مطلب: 376623
در پی افشای دست داشتن پلیس نیویورک در مرگ یکی از ساکنان این شهر، تظاهرات اعتراض آمیزی از سوی مردم برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از العالم، سرانجام یک ماه پس از مرگ مشکوک "اریک گارنر" (۴۳ ساله)، اداره تحقیقات پزشکی نیویورک اعلام کرد که وی بر اثر بروز حالت خفگی و فشار وارد شده به سینه‌اش هنگام بازداشت به دست نیروهای پلیس، جان خود را از دست داده است.
یکی از شهروندان نیویورکی در تظاهرات امروز پلاکاردی را حمل می کرد که روی آن نوشته شده بود: "این مسأله را در گوگل جستجو کنید .. اسرائیل پلیس نیویورک را آموزش می دهد".


گارنر، پدر ۶ فرزند که مبتلا به آسم بود، زمانیکه در ۱۷ ژوئیه پلیس او را به دلیل فروش سیگار متوقف کرد، غیرمسلح بود. در تصاویر ویدئویی که از این صحنه گرفته شده است، پلیس این مرد سیاهپوست را روی زمین می‌اندازد و گلوی او را می‌فشارد و صدای گارنر به گوش می‌رسد که می‌گوید: «نمی‌توانم نفس بکشم». گارنر مدت کوتاهی بعد از این رخداد، جان خود را از دست داد.

شهر فرگوسن در ایالت میسوری آمریکا نیز این روزها صحنه تظاهرات و اعتراضهای مردمی به دلیل کشته شدن «مایکل براون» نوجوان ۱۸ ساله سیاهپوست و یکی دیگر از شهروندان آمریکایی است. این فرد نیز ۹ آگوست، حدود دو هفته پیش، درحالی که غیر مسلح بود و دستهای خود را به نشانه تسلیم بالا برده بود هدف ۶ گلوله نیروهای پلیس قرار گرفت و جان سپرد.
مسؤولان آمریکایی برای مقابله با اعتراضها و سرکوب تظاهرات مردم فرگوسن، نیروهای گاردملی را فرا خواندند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مسوولین سطح آزادی بیان را ببینند.