جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۸
۱۲

'برخی با موذی‌گری و تبلیغات کمر به مقابله با نظام بسته‌اند'

پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب: 396928
بزرگ‌ترین نعمت خدا وجود این نظام است و بزرگ‌ترین معروف، دفاع از این نظام است.عده‌ای برای مقابله با این نظام کمر بسته‌اند چه از راه نظریه‌پردازی و چه از راه تبلیغات سیاسی و موذی گری‌های گوناگون در نظام خدشه وارد می‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، امر به معروف و نهی از منکر در مقیاس وسیع و عمومی خود حتی از جهاد بالاتر است و اساس جهاد را این فریضه استوار می‌کند اما اینکه امر به معروف و نهی از منکر چیست و ما در مقابل آن چه وظیفه‌ای داریم در آیات و روایات به صراحت بیان شده است.

امر به معروف و نهی از منکر یکی از ارکان اساسی اسلام و ضامن برپا داشتن همه فرایض اسلامی است و باید در جامعه ما احیاء شود و هر فردی از آحاد مردم، خود را در گسترش نیکی و صلاح و برچیده شدن زشتی و گمراهی و فساد، مسئول احساس کند.

با توجه به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر از این پس در صفحه حقوقی قضایی، دیدگاه‌ها و بیانات مقام معظم رهبری را در مورد این فریضه دینی مرور می‌کنیم.

*بزرگ‌ترین معروف


مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۸۰ در دیدار با اعضای مجلس خبرگان بیان کردند؛ بزرگ‌ترین نعمت خدا وجود این نظام است و بزرگ‌ترین معروف، دفاع از این نظام است. این بزرگ‌ترین کاری است که باید انجام شود. عده‌ای برای مقابله با این نظام کمر بسته‌اند چه از راه نظریه‌پردازی و چه از راه تبلیغات سیاسی و موذی گری‌های گوناگون در نظام خدشه وارد می‌کنند. مسئله آن‌ها انتقاد به نظام یا مسئولان نظام نیست، از نظر آن‌ها انتقاد وسیله‌ای است برای نابود کردن خود نظام است.

*بالا‌ترین تخلف


تخلف‌ها یک اندازه و یک نوع نیست، بالا‌ترین تخلف‌ها آن تخلف‌ها و جرایمی است که پایه‌های نظام را سست کند. نومید کردن مردم، نومید کردن دلهای امیدوار، کج نشان دادن راه راست، گمراه کردن انسان‌های مومن و با اخلاص، سوء استفاده کردن از اوضاع و احوال گوناگون در جامعه اسلامی، کمک کردن به دشمن، مخالفت کردن با احکام اسلامی و تلاش برای به فساد کشاندن نسل مومن.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اسلام عزیز پیروز است
اسلام عزیز باید با شما پیروز شود .
مهردادبابصیرت
سلام و صلوات و رضوان ذات اقدس الهی بر ولی امرمسلمین جهان سیدعلی خامنه ای حفظه الله
خدا حفظشون کنه
...
جانم فدای رهبر
...
سید دلسوخته
سلام ایکاش و فقط ایکاش خواص حرف این سید بنده خدا رو گوش میکردند و به عنوان یک رهبر و مقتدا حرفهای ایشان را در جهت تعالی شدن انقلاب سرلوحه قرار می دادند ایکاش میشد ولی نمی شود تاریخ نشان داده چه خواصی که سبب بدبختی اسلام و دین شده اند
خدا عاقبت همه مان را ختم بخیر کند و ........
کاوه
اقا این ملت مدیون کرامت و بزرگواری شماست ....
ابوالفضل علمدارسیدعلی نگه دار
بیات
درود خدا بر این رهبر عزیز که هر از چند گاهی جامعه را رهنمون می قرمایند و مردم را به بصیرت بیشتر هدایت می فرمایند
امیر
امر به معروف و نهی از منکر "واجب فراموش شده"
همرزم شهدا
بالاترین تخلف و منکر را سران فتنه 88 در کشور انجام دادند که باید در محضر الهی ، و به امام و شهدا پاسخگو باشند
مهدی آقائی
Australia
سلام
این آدما که رای منفی داده اند یک مشت منافق هستند که خداوند آنهارا بدرد ی دچار کرده است
که بدترین درها ست که علاج هم ندارد .
مرگ بر ضد ولایت فقیه ومرگ بردشمنان اسلام ناب
محمّدی ومرگ برآمریکا قبله منافقین