چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱

آغاز فاز بعدی افزایش ظرفیت حرم نبوی (ص)

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب: 376128
رسانه‌های عربستان از آغاز تخریب هتل‌ها و ساختمان‌های واقع در بخش غربی حرم مطهر نبوی(ص) خبر دادند.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه حج، روزنامه سعودی عکاظ گزارش داد: عملیات تخریب املاک و مستغلات واقع در بخش غربی منطقه مرکزی اطراف مسجدالنبی (ص) در چارچوب طرح ملک عبدالله برای توسعه آن آغاز شده است.

بر اساس این گزارش، شرکت مجری طرح، اولین ساختمان در غرب حرم مطهر را تخریب کرد و کار تخریب دیگر ساختمان‌ها همچنان ادامه خواهد یافت تا پس از تخریب تمام ساختمان‌های واقع در محدوده طرح توسعه، مرحله بعدی طرح آغاز شود.

ابراهیم بن عبدالعزیز العساف وزیر دارایی عربستان ضمن بازدید از روند اجرای طرح توسعه حرم مطهر نبوی (ص) و بررسی مرحله بعدی طرح خواستار رفع موانع احتمالی پیش روی اجرای طرح شد.

عکاظ نوشت: انتظار می‌رود با اجرای این طرح، ظرفیت حرم مطهر نبوی (ص) به حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر برسد که اجرای این طرح، اماکن نماز در حرم را به میزان سه برابر مساحت فعلی افزایش می‌دهد.

بر اساس این گزارش، اجرای طرح توسعه حرم مطهر نبوی (ص) به سبب افزایش روزافزون تعداد زائران و با هدف حل مشکل ازدحام در حرم انجام می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرگ بر آل سعود