جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

انگلیس درپی اطلاعات شبکه‌های اجتماعی

دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب: 386929
به گزارش جهان به نقل از فارس، نمایندگان شماری از شرکت‌‌های اینترنتی شامل مایکروسافت، گوگل، توییتر، یوتیوب و فیس‌بوک در همایشی که توسط سران سیاسی در مقر نخست‌وزیری انگلیس برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

روزنامه ایندیپندنت روز دوشنبه گزارش داد، دولت انگلیس این هفته قصد دارد از وب‌سایت‌هایی که بزرگترین شبکه‌های اجتماعی جهان هستند، درباره مطالب تبلیغی کاربران افراطی، اطلاعات کسب کند.

سران دولت انگلیس از این شرکت‌های اینترنتی می‌خواهند امکان دسترسی به اطلاعات این اشخاص شامل نام افراد،‌ رایانامه آن‌ها و آی‌پی ایشان (نشانی اختصاصی اینترنتی) را برای سران انگلیس فراهم کنند.

این همایش از شرکت‌های اینترنتی خواسته اطلاعات اشخاصی که محتویات مطالب منتشرشده آن‌ها شامل فراخوان برای مشارکت در حملات تروریستی است و یا فعالیت ایشان شامل انتشار ویدیوها و متن‌هایی است که لزوما غیرقانونی نبوده بلکه ایجاد فتنه می‌کنند، در اختیار سران انگلیس قرار دهد.

با وجود این‌که این سایت‌های اینترنتی کاربران خود را مدام زیر نظر دارند و پُست‌هایی که قوانین ضد ترور را زیرپا می‌گذارند پاک می‌کنند، اما اطلاعات فردی این افراد تنها درصورت درخواست پلیس برای تحقیقات پلیسی به آن‌ها داده می‌شود.

هفته گذشته اسکاتلندیارد اعلام کرد پلیس ضد تروریسم آنلاین هر هفته بیش از ۱،۰۰۰ پُست افراطی را از فضای اینترنت حذف کرده است. پلیس ضد تروریسم انگلیس تخمین زده‌ است که ۸۰ درصد این مطالب از سوریه و عراق منتشر می‌شوند.

تروریستهای داعش از طریق شبکه‌های اجتماعی به تبلیغات دست می‌زنند با این وجود شبکه‌های اجتماعی خصوصا پس از افشاگری‌های ادوارد اسنودن کارمند سابق ان‌اس‌ای (سازمان امنیت ملی آمریکا)، برای حفظ وجهه خود میان عموم مردم به انتشار مستقیم اطلاعات کاربران دست نمی‌‌زنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *