چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
« اسنودن» فاش کرد

جاسوسی آمریکا و انگلیس از مذاکرات ۱+۵

سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۱۵
کد مطلب: 406728
بر اساس سندی که «ادوارد اسنودن» افشاگر اسناد جاسوسی آمریکا به تازگی منتشر کرده بر نگرانی‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا از تونمندی‌های سایبری ایران صحه می‌گذارد.
به گزارش جهان، «خبرگزاری دانشجو» به نقل از پایگاه خبری «اینترسپت» خبرداد، سندی فوق سری به تاریخ آوریل ۲۰۱۳ فاش کرده از نگرانی‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره توسعه توانمندی‌های سایبری ایران پرده برمی‌دارد.
«گرین گرینوالد»، روزنامه‌نگار تحقیقی و همکار افشاگر «ادوارد اسنودن»، پیمانکار سابق سیا امروز(سه‌شنبه) در پایگاه خبری «اینترسپت» با انتشار این سند نوشته جامعه اطلاعاتی آمریکا از توسعه توانمندی‌های سایبری ایران در نتیجه حملات سایبری پیشرفته و تهاجمی غرب علیه آن کشور ابراز نگرانی کرده است.
جامعه اطلاعاتی غرب می‌گوید ایران با مهندسی معکوس تهاجمات سایبری علیه آن کشور موفق به بازتولید آن تاکتیک‌ها شده است.

آژانس امنیت ملی آمریکا، به طور خاص ابراز نگرانی کرده که تسلیحات سایبری ایران به طرز روزافزونی پیشرفته و توانمند شوند.

در سند به تازگی افشا شده آژانس امنیت ملی آمریکا، حمله سایبری ادعایی ایران علیه شرکت ملی نفت عربستان سعودی («سعودی آرامکو») درآگوست ۲۰۱۲ مصداقی از توانمندی سایبری ایران عنوان شده است.
این سند اضافه می‌کند اینکه صنایع نفت ایران در آوریل ۲۰۱۲ خود هدف چنین حمله‌ای واقع شده بود به وضوح توانایی‌های ایران برای یادگیری از توانمندی‌های دیگران را نشان می‌دهد.

سند مورد نظر را «ادوارد اسنودن» در اختیار پایگاه خبری «اینترسپت» قرار داده است.

تصاویر این سند دو صفحه‌ای را در ذیل می‌بینید. همچنین برای مشاهده این متن اصلی این سند می‌توانید در لینک مقابل این سند را مشاهده بفرمایید.


صفحه اول


صفحه دوم

در بخشی از سند یاد شده به موفقیت‌های مشترک جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا و سازمان ارتباطات دولتی انگلیس اشاره شده است. یکی از پروژه‌های موفق جاسوسی دو کشور «حمایت از سیاست‌گذاران در خلال دوره‌های مختلف مذاکرات بین گروه ایران و ۱+۵» ذکر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *