جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

احتمال توافق با ایران قبل از ۶ ماه

پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب: 355527
رئیس سابق «سیا» تصریح کرد که شانس اینکه آمریکا و شرکایش در گروه ۱+۵ به توافق جامع درباره برنامه هسته‌ای دست پیدا کنند هم‌اکنون به بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «دیوید پترائوس»، رئیس سابق سیا و فرمانده سابق فرماندهی مرکزی آمریکا، هاعلام کرد که شانس اینکه آمریکا و شرکای بین‌المللی آن به توافق جامع در خصوص برنامه هسته‌ای ایران دست پیدا کنند هم‌اکنون بیشتر شده است.

وی طی مراسمی در دانشگاه هاروارد گفت: چشم‌انداز رسیدن به توافق جامع هم‌اکنون به بیش از ۵۰ درصد رسیده‌ است که چند هفته پیش و چند ماه پیش چنین نگرشی وجود نداشت. من هم‌اکنون به این باور رسیدم که رسیدن به توافق محتمل است و احتمال دارد قبل از به پایان رسیدن ضرب‌الاجل ۶ ماه چنین توافقی صورت گیرد.

پیشتر در ماه دسامبر، اوباما اعلام کرد که معتقد است شانس رسیدن به توافق جامع بین ایران و ۱+۵ (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین بعلاوه آلمان) درباره برنامه هسته‌ای تهران چندان خوب نیست.

«میر داگان» رئیس سابق سازمان جاسوسی اسرائیل در جلسه هفته گذشته دانشگاه هاروارد گفت که هرگونه توافق با ایران مشکل‌ساز خواهد بود زیر معتقد است که ایران به وعده‌های خود عمل نخواهد کرد.
https://jahannews.com/vdcewn8xfjh8nni.b9bj.html
jahannews.com/vdcewn8xfjh8nni.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *