جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

وقتی زیتون خطرناک می‌شود

پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۵۰
کد مطلب: 435924
معاون فنی اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو؛ توزیع و مصرف خوراکی روغن زیتون ( پومیس) تحت هر نام تجاری را ممنوع اعلام کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سهیل اسکندری با اشاره ممنوعیت توزیع و مصرف خوراکی روغن زیتون ( پومیس) تحت هر نام تجاری اظهار کرد: با توجه به گزارش‌های واصله از سطح عرضه و همچنین مکاتبه انجمن صنفی تولیدکنندگان روغن زیتون در خصوص توزیع غیرمجاز روغن تفاله زیتون (پومیس POMACE) برای مصارف غذایی، این روغن بر اساس ضوابط این سازمان و استاندارد ملی روغن زیتون به شماره ۱۴۴۶ از دامنه مصرف انسانی خارج است.

وی با اشاره به اینکه سازمان غذا و دارو تاکنون برای این نوع روغن زیتون برای هیچ وارد کننده ای مجوز ورود و ترخیص صادر نکرده است، افزود: توزیع و مصرف خوراکی روغن زیتون ( پومیس) تحت هر نام تجاری ممنوع است و در صورت مشاهده برخورد جدی با عوامل آن خواهد شد که در این زمینه اطلاع رسانی نیز شده است.

وی اظهار کرد: این نوع روغن که از تفاله زیتون و با فرآیند حرارتی و با استفاده از حلال‌های شیمیایی استخراج می‌شود به دلیل کیفیت نامطلوب و احتمال فساد و همینطور وجود باقیمانده حلال‌ها قابلیت مصرف انسانی نداشته و عوارضی نیز می‌تواند داشته باشد.

معاون فنی اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در پایان از عموم شهروندان خواست تا در صورت مشاهده این نوع روغن آن را به نزدیک ترین معاونت غذا و دارو و یا سازمان غذا و دارو اطلاع دهند تا نسبت به جمع آوری و برخورد اقدامات لازم صورت پذیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *