جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱
هشدار روزنامه تندرو:

"مراقب اصلاح‌طلبان بدلی باشید!"

چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۹
کد مطلب: 424728
یک روزنامه اجاره‌ای- زنجیره‌ای مجدداً بحث «اصلاح‌طلبان بدلی» را پیش کشید.
"مراقب اصلاح‌طلبان بدلی باشید!"
به گزارش جهان، اصلاح‌طلب بدلی چماقی است که افراطیون و پدرخوانده‌های آنان برای ارعاب افراد نسبتاً مستقل‌تر در طیف اصلاح‌طلبان و وادار کردن آنها به اطاعت و تسلیم استفاده می‌کنند. این طیف پیش از این از نمادین مشابه برای کسانی چون عارف، کروبی و... استفاده کرده است.

روزنامه آرمان در تحلیلی با عنوان «مراقب اصلاح‌طلبان بدلی باشید» نوشت: پس از استقرار دولت تدبیر و امید فضا برای حضور و نقش‌آفرینی جریان اصلاح‌طلب باز شد و آنها تازه نفس‌تر از همیشه ورود خود به رقابت‌های انتخاباتی کشور را اعلام کردند اما پربیراه نیست چند سال رکود اجازه حضور پرقدرت و مثبت در تمام عرصه‌ها را نمی‌دهد و خواه ناخواه استقرار نظم قبلی نیازمند برنامه‌ریزی است. در چنین فضایی اقلیتی که طی چند سال سکوت اصلاحات برای خود جایگاهی به این عنوان تعریف کرده بودند، اکنون به دنبال تصاحب اکثریت کرسی‌های انتخاباتی هستند و مشخص نیست بر چه اساس خود را بیشتر از تشکل‌های اصیل جریان اصلاحات ذی‌نفع می‌دانند. گروه‌هایی که در زمان سکوت اصلاحات برای خودنمایی، اقداماتی در جهت خوشایند رقیب را فرصتی برای خودنمایی در عرصه سیاسی می‌دانستند، نمی‌دانستند. این خوشی کوتاه‌مدت خواهد بود؛ چراکه از یک سو جریان‌های غیر اصلاح‌طلب حامی آنها پس از پایان مأموریت پیش‌بینی شده برای این دسته افراد توجهی به آنها نکردند و زمینه‌ای را فراهم کردند تا آنها نه‌تنها در اردوگاه اصلی جایگاهی نداشته باشند بلکه تعابیری از آنها شود که دیگر نتوانند در جهت فعالیت سیاسی موثر به ایفای نقش بپردازند. گروه دیگری هم بودند که نسبت به کلیت اعضای اصلاحات دارای شرایط بهتری بودند، آنها زیر چتر شخصیت‌های باتجربه البته در عرصه سیاست خارجی قرار گرفتند البته بعید بود در فضایی که فعالیت اصلاح‌طلبان اصیل از سوی رقیب محدود شده است. آنها با دریافت مجوز، به فعالیت جداگانه بپردازند و به طبل کاندیداتوری برای هر انتخاباتی با عنوان اصلاحات بکوبند! با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و حضور اصلاح‌طلبان اصیل، عرصه بر اصلاح‌طلبان بدلی تنگ شد. لذا درصدد رایزنی با بزرگان اصیل جریان اصلاح‌طلبی برآمدند تا شاید گذشته آنها فراموش شود و بتوانند به آغوش اصلاح‌طلبی اصیل بازگردند.
مرجع : کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احسان
افسا دطلبها