جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

استقبال بان‌کی‌مون از اتحادآفریقاضدبوکوحرام

يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 404928
دبیرکل سازمان ملل از تصمیم اتحادیه آفریقا برای تشکیل نیروی نظامی مشترک برای مقابله با گروه تروریستی بوکوحرام استقبال کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل از تصمیم اتحادیه آفریقا برای تشکیل نیروی نظامی مشترک و چند ملیتی برای مقابله با گروه تروریستی بوکوحرام استقبال کرد.

دو روز قبل «نکوسازانا دلامینی زوما» رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا اعلام کرد که یک نیروی چند ملیتی با برآورد نیرویی معادل ۷۵۰۰ نظامی متشکل از کشورهای نیجریه، کامرون، نیجریه و چاد با هدف مقابله با تهدیدات گروه تروریستی بوکوحرام تشکیل می‌شود.

براساس گزارش پرس‌تی‌وی، این نیروی مشترک که ماموریت آن ابتدا یکسال است، هدایت عملیات‌های نظامی با هدف جلوگیری از گسترش عملیات بوکوحرام و فعالیت دیگر گروههای تروریستی و ریشه‌کنی آنها را برعهده خواهد داشت.

در همین زمینه «جان ماهما» رئیس جمهور غنا هم گفته که در هفته آینده نشستی در پایتخت کامرون برای برای تشکیل ستاد فرماندهی مشترک این نیروها برگزار خواهد شد و غنا به این نیروها اجازه می‌دهد که از خاک این کشور برای مقابله با بوکوحرام استفاده کند.

گروه بوکو حرام در سال ۲۰۰۲ توسط محمد یوسف در مایدوگوری بنیان‌گذاری شد و در سال ۲۰۰۴ به کاما در ایالت یوبه نقل مکان کرد. این گروه در آنجا پایگاهی به نام «افغانستان» بر پا کرده‌است.

طی درگیری‌ها میان بوکوحرام با دولت نیجریه هزاران نفر از مردم این کشور کشته شده‌اند به طوری که تنها در ۵ روز در شهر «باگا» واقع در شمال شرقی نیجریه ۲ هزار نفر غیرنظامی کشته شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *