جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
ابراهیم الجعفری:

به هیچ وجه اجازه تجزیه عراق را نخواهیم داد

دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۶
کد مطلب: 420920
وزیر خارجه عراق با بیان اینکه این کشور از استقلال کامل بر خوردار است تأکید کرد که دولت بغداد به هیچ وجه اجازه تجزیه عراق را نمی‌دهد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از سومریه نیوز خبرداد: «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق امروز دوشنبه با «پیتر زیگارتو» همتای مجارستانی خود در بغداد دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، الجعفری در جریان این دیدار تأکید کرد: عراق از استقلال کامل برخوردار بوده و به هیچ کشوری اجازه تجزیه کشورمان را نمی دهیم.

وی افزود: انتظار داشتیم حمایت های بین المللی از دولت بغداد در مبارزه با داعش متناسب با حجم خطری باشد که ما را تهدید می کند.

وزیر خارجه عراق همچنین تصریح کرد: این عراقی ها هستند که در آینده برای کشور خود تصمیم می گیرند؛ آنها هستند که تصمیم می گیرند کشورشان چگونه باید اداره شود نه دیگران.

گفتنی است، اعضای کنگره آمریکا قرار است در راستای تجزیه عراق طرحی را بررسی کنند که به موجب آن دولت آمریکا موظف است بدون مجوز دولت بغداد کردها و اهل تسنن در عراق را تسلیح کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *