جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

پاسخ به ابهامات تونل امیرکبیر

پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 431180
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران پیشنهاد کرد برای کارآمد کردن تونل امیرکبیر در ساعاتی که بار ترافیکی کم است، تردد خودروها به سمت بازار امکانپذیر شود.
به گزارش جهان، احمد دنیامالی در گفتگو با مهر، با بیان اینکه احداث تونل امیرکبیر در دهه ۷۰ آغاز شده بود و مدیریت فعلی پروژه نیمه کاره ای را به اتمام رساند، گفت: بخش قابل توجهی از این تونل پیش از این احداث شده بود و در چند سال گذشته بخش اتصال آن به بزرگراه امام علی(ع) انجام شده است.

وی با بیان اینکه پیش از این طراحی تونل دسترسی دو طرفه به بازار و بزرگراه امام علی بوده است گفت: به دلیل هزینه بالای تملک اراضی در این بخش و افزایش بار ترافیکی در بازار در زمان های اوج ترافیکی، تغییراتی در طرح ایجاد شد که برای استفاده بهتر از تونل، کمیسیون عمران از معاونت حمل و نقل درخواست کرده بود طرحی را تهیه کنند که بر اساس آن امکان ورود خودروها در ساعاتی خاص به بازار فراهم شود و کمیسیون عمران با مسدود بودن یک طرف تونل موافق نیست.

دنیامالی در توضیح بیشتر تغییر طرح اولیه گفت: همچنان طرح اولیه قابلیت اجرایی دارد و در صورت تامین اعتبارات لازم امکان اجرای آن هست. ما برای اجرای این طرح سرمایه گذاری جذب کرده بودیم تا در بالای تونل مجتمع های پارکینگی بسازد و با کاربری اداری و پارکینگ هزینه اجرای تونل را نیز تامین کند اما از لحاظ اقتصادی، این طرح در اولویت قرار نگرفت و بازنگری شد اما همچنان این تونل امکان بهره برداری مناسب دارد.

به گفته رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران، این تونل می تواند در زمان های بحران در بازار مسیر خوبی برای امدادرسانی باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که بهتر نیست برای پروژه ای با این چنین هزینه مطالعات کاملتری انجام می شد، گفت: این پروژه در مدیریت دهه ۷۰ انجام شده است شاید اگر اعتبارات لازم در آن زمان تامین می شد و در همان زمان و مکان خودش به بهره برداری می رسد در آن مقطع به نفع شهروندان بود اما در حال حاضر معاونت حمل و نقل ترافیک باید با همکاری پلیس به طرحی برای استفاده مناسب تر از این تونل برسد. همچنین این تونل تکمیل شده و در حال حاضر برنامه ای برای ادامه آن وجود ندارد. در زمان طرح اولیه برخی خروج ها پیش بینی شده بود که طرح کاملی هم بود اما این طرح تغییر کرد و در حال حاضر این تونل از نظر مدیریت شهری تکمیل است.

دنیامالی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه به گفته مدیران شهری در اوج ترافیک تنها هزار خودرو از این تونل عبور می کنند در حالی که میلیاردها تومان هزینه نگهداشت آن است و میلیاردها تومان نیز هزینه احداث آن شده است، گفت: هر پروژه ای حتی جاده و آسفالت نیز نیاز به هزینه نگهداشت دارد و نمی توان به دلیل هزینه بالای نگهداشت هر عضپروژه شهری را تعطیل کرد بلکه باید تلاش کنیم با مطالعات ترافیکی این تونل را که دسترسی های خوبی هم دارد به طور مناسب استفاده کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *