پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱۰
۲۸

مرگ دختر ۲۱ ساله در هنگام عمل جراحی زیبایی

جمعه ۲۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 433782
دختر جوانی در هنگام عمل جراحی زیبایی بینی در یکی از مراکز جراحی تهران، دچار ایست قلبی شد و جان خود را از دست داد. خانواده این دختر،‌ پزشک را مقصر می دانند.
مرگ دختر ۲۱ ساله در هنگام عمل جراحی زیبایی
به گزارش جهان به نقل از خبر، بامداد روز ۲۰ تیرماه سال ۹۴، خانواده آرمیتا، دانشجوی علوم اجتماعی دانشگاه تهران، برای جراحی زیبایی دخترشان عازم یکی از مراکز جراحی در مرکز تهران شدند. خانواده آرمیتا به پزشک معالج سفارش کردند مراقب فرزندشان باشد: «لاغر است و جثه کوچکی دارد، آقای دکتر مراقبش باشید.»

پزشک به خانواده اطمینان داد و وارد اتاق عمل شد. پیش از آن گفته بود که این عمل حدود ۵ یا ۶ ساعت به طول می انجامد. اما پنج ساعت بعد، خبر خوشی از اتاق عمل بیرون نیامد.

یکی از اقوام آرمیتا به خبرآنلاین می گوید: «ما پزشکی را انتخاب کردیم که سابقه خوبی در خانواده و دوستان ما داشت. حتی جراحی بینی مادر آرمیتا را هم او انجام داده بود. البته ۱۵ سال پیش و در یک بیمارستان. او یک متخصص گوش و حلق و بینی بود.»

اما عمل آرمیتا نه در یک بیمارستان، بلکه در یک مرکز جراحی در خیابان فتحی شقاقی انجام شد. پس از ۵ ساعت، خانواده این دختر جوان منتظر خبر سلامت فرزندشان پشت در اتاق عمل بودند. اما خبری نشد: «ما منتظر بودیم که دکتر بیرون بیاید و حال آرمیتا را بپرسیم. اما خبری نشد. در همان حین تکنسین برق را به اتاق عمل فراخواندند. او با کمی تاخیر رسید. پرستاران گفتند مشکلی نیست. پس از مدتی، مامور کلانتری هم به اتاق عمل آمد. ما نگران بودیم. دقایقی بعد، پزشک معالج بیرون آمد، ما خوشحال شدیم، اما لحظاتی نگذشت که خوشحالی ما برای همیشه تمام شد.»

آرمیتا به علت ایست قلبی جان خود را از دست داد. خانواده این دختر جوان وقتی پزشک را می بینند،‌ به سمت او می روند، اما آقای دکتر رویش را از آنها بر می گرداند و بدون هیچ توضیحی می رود. پرستاران به خانواده آرمیتا خبر درگذشت او را می دهند.

علت مرگ آرمیتا ایست قلبی اعلام شده است. اما پیش از عمل آرمیتا مشاوره قلب شده بود؟ پاسخ منفی است. یکی از اقوام او می گوید: «دکتر قبل از عمل از مادر آرمیتا پرسید که دخترش مشکل قلبی ندارد؟ او هم پاسخ منفی داد «تا حالا هیچ مشکلی نداشته است، هیچ.»

خانواده آرمیتا می‌گویند پزشک بدون توجه به آزمایش های پیش از عمل، دست به عمل جراحی زیبایی او زده است. آنها همچنین خواستار بررسی امکانات این مرکز جراحی شده‌اند. امکاناتی مانند سیستم احیا در اتاق عمل و برنامه های مراقبتی هنگام عمل.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
طبق قانون برای افراد زیر 45 سال نیازی به مشاوره قلب نیست....اما اینکه عملی با این مدت زمان طولانی در بیمارستان انجام نشده ایراد قانونی دارد...
پس قانون ایراد دارد. وجدان پزشکی کجاست؟ چه تضمینی ایت یک فرد زیر 45 سال، مشکل قلبی نداشته باشد؟!
از طرفی این قانونی که میفرمایید مشکوک است، چرا که هر کسی میخواهد استخدام دولتی شود، از او نوار قلب میگیرند در حالیکه سنش زیر 45 سال است. در کل ماله نکش با!
باید به جرم اینها رسیدگی شود.
فدا شده در راه دماغ
مرگ با عزت یعنی همین !!!
عقده گشایی، یه چه قیمتی؟
چه پدر کشتگی با پزشکان دارد که اینگونه مینویسد
خانواده این دختر،‌ پزشک را مقصر می دانند !!!!!
خداوند نویسنده اینگونه مطالب را همیشه محتاج دکتر و دوا نگه دارد انشاالله
محمدی
United States
بدون تست قلب...بدون آزمایش...خارج از بیمارستان.....در یک کلینیک ساده...من اما بر عکس شما به عنوان یکی از دوستان آرمیتا امیدوارم شما و تمام پزشکان هرگز داغ دوستان و فرزندان جوان خود را نبینید که دردی از این بالاتر و داغی از این سوزان تر وجود ندارد.....
برای هیچکس بد نخواه!
به قول دکتر رحیم پور ازغدی
ما مشکل دِماغ داریم نه مشکل دَماغ!
پزشکی که می پذیره عملو در این مرکز انجام بده مقصر 100% هست! به نظرم پزشکان به جای قسم سقراط! به قرآن قسم بخورند
پس گزارش های سریال بیمارستان حاشیه خیلی ناروا نبود. و اعتراضهای پزشکان جا نداشت. به قول استاد مطهری علم تعهد نمی آورد.
خدا رحمت کنه و به خانواده اش مخصوصا پدر و مادر بیفکرش صبر بده.
دختر 21 ساله ی لاغر و نحیف عمل زیبایی میخواد چیکار؟؟؟؟ پدر و مادرش اگه عقل داشتن اجازه نمیدادن تو این شرایط چنین عمل بیخودی انجام بشه . حالا زمین و زمان رو بهم میدوزن که پزشک رو مقصر اعلام کنن (البته من از پزشک و امکانات درمانی اون مرکز و اتفاقات اتاق عمل بی خبرم و در مورد پزشک نمیتونم قضاوتی داشته باشم) اما چیزی که برای همه روشنه تصمیم این پدر و مادر بیفکر هست. لااقل چند سال دیگه اقدام میکردن یا خودشون از شرایط جسمیش بطور کامل مطمئن میشدن. بفرض که پزشک هم مقصر اعلام شد و حتی اعدامش هم کردن، چیزی از بیفکری و تصمیم غیرعاقلانه ی والدین کم نمیکنه.
Moldova, Republic of
والدین چه فکری کردن؟ مگه عمل های زیبایی کلاس کنکور و دانشگاهه که براحتی بچه هارو میفرستن دم تیغ؟ مگه هرچی مد شد خوبه؟ اونهم اینجور مد احمقانه ای که با جون ادم سر و کار داره.
اگر یکبار چنین پدر و مادرهایی محاکمه بشن
برای بقیه درس عبرت میشه که نه تنها خودشون فرزندانشون رو ترغیب به چنین عمل هایی نکنن بلکه در مقابل خواست بچه هاشون هم مقاومت کنن و فرزندان معصوم رو به جای اتاق عمل راهی دفتر مشاوره کنن.
این یعنی هشدار خداوند.
آیا موهبت های خدادادی رو می خواهید تغییر دهید؟
چه اسراری دارید بینی و اعضای بدن خود را برای زیباتر شدن جراحی کنید ؟
این تذهبون؟
چه بر سر فرزندان این مرز و بوم می رود؟؟!!!
خدا رحمت کنه اون مرحومه رو ..

خدا عقل و شعور بیشتر بده به برخی از ماها...
به چه قیمتی با سلامتی خودمون بازی می کنیم..
میزان عمل زیبایی در ایران رکورد دار در جهان شده ..
چه کار میکنیم
رضا
ببخشید خانواده ایشون چرا بعداز عمل یادشون اومد تو بیمارستان عمل انجام نشده؟جو گرفته بودشون آیا؟
این مورد مربوط به پزشک معالج نمیشود و پزشک بیهوشی باید پاسخگو باشد
خداوند احسن الخالقینه
بعضی از ما مثلا میخواهیم خودمون رو زیباتر از چیزی که خداوند خلق کرده بکنیم؟!!
کی گفته فقط بینی کوچیک سربالا قشنگه؟!!
صورت یک ترکیبه و قرار نیست اجزائش به تنهایی دیده شوند!
برای هر صورتی یک بینی خاص خودش زیبا و مناسبه چه از نظر زیبایی و چه از نظر زیستی
خود تفاوت یک زیبائیه
کاش قدر نعمتهای خداوند رو بدونیم
چشمها را باید شست
جور دیگر باید دید
نه اینکه با نگاه غلط و تحت تأثیر القائات نادرست اما رایج و پررنگ به جان نعمت خدا افتاد که بی هیچ درد سر و خرجی به ما مرحمت شده و بهترینه
دکتر کاشف جراحش بوده ؟ :)
باید دقیق بررسی بشه و دادگاه حکم بده نه مردم!
علی اکبر
یه جوانی در جستجوی همسر بود
گفتم دخران زیباروی زیادند
گفت ترجیح میدم زیبا سیرت بیابم
گفتم ازچه ؟
گفتم پرونده های طلاق را بنگر جوابش را میابی

انسانها با روحشان زندگی می کنند
ن.م
من یک پرستار م خوب به این وقایع آشنا هستم شما به عوض اینکه یه دردی از دردهای این خانواده بردارید یک غم بزرگ ر و دلشان می گذارید گاهی جراحی زیبایی بینی فقط جنبه زیبایی ندارد بدلیل مشکلات قبلی مثل مشکلات ساختاری بینی لازم است این عمل بعد از 18 سال انجام شود حال برفرض دختری بدلیل بینی زشت خود دچار مشکلات روحی شود واین عمل برای او مهم است به کسی مربوط نیست. این ماجرا نشان می دهد دستگاه بیهوشی مشکل داشته و دستگاه احتمالا کالیبره نبوده چون تکنسین برق اومده. اینجا پزشک مقصر است نه پدر مادر واون دختر.پزشکان که میلیاردی درآمد دارند را مواخذه کنید نه نزدیکان او را. حال اگه عمل زیبایی نبود چه می گفتید؟حالا هم نگران نباشید خیلی راحت پزشکان مثل همیشه یک دلیل منطقی برای این گنده که زدند پیدا می کنند مثل ایست قلبی.خوب معلوم هرکس می میره آخر ایست قلبی می کنه
Romania
جناب پرستار بااطلاع و دلسوز! شما یه بار متن رو با دقت بخون
1- عمل جراحی زیبایی صراحتا قید شده
2- مادر دختر 15 سال پیش توسط همون پزشک مورد عمل بینی قرار گرفته (که به احتمال زیاد عمل زیبایی بوده)
3- پزشک آشنا و مورد اعتماد نه تنها این خانواده بلکه بین فامیل و دوستانشون بوده
4- از همه مهم تر تخصص اصلی پزشک گوش و حلق و بینی بوده
5- خانواده با رضایت کامل و اطلاع کامل از تخصص و تجربه پزشک در اون مرکز جراحی حضر شدن و دخترشون به دم تیغ سپردن

اگر مشکل در مورد 5 هست گذشته از سهل انگاری احتمالی کادرپزشکی یا مثلا تجهیزات معیوب اتاق عمل که درجای خودش باید بررسی بشه و حکم قانونی داده شه، مقصر اصلی این وضعیت خود خانواده دختر هستن که با توجه به شرایط جسمانی دخترشون به پزشک متخصص تر و بیمارستان مجهزتری مراجعه نکردن.ضمن اینکه اساسا این عمل آپاندیس نبوده که 100% باید انجام میشده بلکه یک نوع مریضی روانی هست که به جان جوونهای ما افتاده که فقط با دست کاری در اجزای صورت و بدنشون ظاهرا درمان میشه! و این پدر و مادرها هستن که باید مشاور جوونها باشن و عزت نفس اونها رو بالا ببرن تا مجبور نشن چنین ریسکی بکنن.
خدا رحمتش كنه واقعا متأسف شدم
برخی موارد در جامعه ما به غلط جاافتاده و متاسفانه خلاهای قانونی هم مزید بر علت شده مثل تصادف موتور با خودروها که در اغلب موارد خودرو مقصر شناخته میشه درحالیکه تخلف راکب موتور کاملا مشهوده یا مثلا همین فوت بیمار تحت عمل های جراحی که معمولا در ذهن جامعه اولین و مقدم ترین مقصر و متخلف پزشک و کادر پزشکی بیمارستان و ... هست. از طرفی برخی خلاها یا درروهای قانونی در وزارت بهداشت و نظام پزشکی وجود داره که گاهی اوقات موجب سلب اعتماد عمومی به دستگاه عریض و طویل بهداشت و درمان میشه. اما الان جامعه به طور نسبی در سطحی از آگاهی به سر میبره و میدونه همه چی تحت کنترل نهادهای متولی و نظارتی نیست و خودشون باید اول و بیش از همه نسبت به سلامتی خودشون نگران باشن و پیش بینی و دقت های لازم روداشته باشن و برای هر درمانی به اطبا و مراکز و بیمارستانهای خوشنام و مجهز مراجعه کنن.
مردم که پزشک نیستن! از کجا بفهمن کدوم دکتر بهتره؟؟! فقط می تونن از همدگر سوال کنن. این که نشد اطلاع از تخصص پزشک.
در ثانی اگر اتاق عمل مشکلی در تجهیزات داشته، بهترین پزشکان هم نمی تونستن کاری کنن.