جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

کارت خدمت59 فوتبالیست باطل شد

يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب: 392689
سازمان وظيفه عمومي ناجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد کارت معافیت از خدمت ۵۹ نفر باطل شده است. همچنین ۱۰ فوتبالیست که کارت معافیت پزشکی داشته‌اند با وجود دعوت شدن برای مشخص کردن وضعیت معافیت خود، از حضور در سازمان نظام وظیفه سر باز زده‌اند که تکلیف آنها به بازپرس ویژه رسیدگی به پرونده اعلام شده است.
به گزارش جهان، مهر به نقل از سایت خبری نیروی انتظامی خبر داد، در اين اطلاعيه آمده است: " پيرو اطلاع رسانی‌هاي قبلي سازمان وظيفه عمومي ناجا، آخرين بررسی‌هاي صورت گرفته در خصوص کارت های معافيت از خدمت برخی از فوتباليست‌ها که اسامی آنان از سوی مراجع مربوط به اين سازمان اعلام شده و همچنين نحوه خدمت سربازي بازيکناني که کارت معافيتشان باطل شده، به شرح ذيل اعلام می‌شود:

۱- چند ماهي است که سازمان وظيفه عمومی ناجا موضوع رسيدگي به اصالت کارت‌هاي معافيت و پايان خدمت بازيکنان فوتبال را دردستور کار قرار داده و و تا به حال تعداد ۱۱۸ موردکارت معافيت مبهم که اسامی آنان از طريق مراجع مربوط اعلام گرديده را بررسي نموده است.

۲- برابر بررسی‌های صورت پذيرفته، تاکنون کارت معافيت از خدمت ۵۹ نفر باطل و کارت معافيت و پايان خدمت ۴۲ نفراز فوتباليست‌ها نيز تاييد شده است.

۳- هفت نفر از اسامي اعلام شده نيز مربوط به فوتباليست‌ها نيست که در اين زمينه موضوع از طريق مراجع مربوط در حال انجام است.

۴- کارت‌های باطل شده در زمينه معافيت‌های کفالت، پزشکي، ايثارگري و ... بوده و همچنين دراين ميان تعداد ۱۰ نفر از فوتباليست‌های مذکور که داراي معافيت پزشکي بوده اند عليرغم دعوت به عمل آمده براي مشخص شدن وضعيت معافيت خود به اين سازمان مراجعه ننموده اند، فلذا مراتب براي تعيين تکليف به بازپرس ويژه رسيدگي به پرونده اعلام و همچنين در خصوص عدم فعاليت ورزشي آنان با فدراسيون مربوط مکاتبه شده است.

۵- آن دسته از فوتباليست‌ها که کارت معافيت از خدمت آنان باطل شده، سرباز غايب محسوب شده و با احتساب اضافه خدمت مي‌بايست در يکي از يگان‌هاي تابعه نيروهاي مسلح، خدمت سربازي خود را سپری نمايند. همچنين پرونده معافيت های ابطال شده جهت انجام رسيدگی‌هاي قانوني و تعيين تکليف در راستاي احتمال ارتکاب جرم به مراجع ذيصلاح قضايي ارسال شده است.

۶- فوتباليست‌هاي مذکور در صورتيکه تا ۲۲ بهمن ماه سال جاري براي اعزام به خدمت اقدام نمايند و در تاريخ تعيين شده به خدمت اعزام شوند، اضافه خدمت اوليه آنان بخشيده مي شود.

۷- در خصوص ادامه فعاليت ورزشي اين دسته از بازيکنان، برابر تصميم مرجع مربوط مقرر شد که فعلا تا پايان فصل حق بازي در ليگ برتر و دسته يک را ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
احسنت.