پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۱۳

دلارهای نفتی ایران در کدام کشورها مسدود شده است؟

دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۵۷
کد مطلب: 328987
بانکهای چینی با ۲۲ میلیارد دلار از منابع ارزی مسدود شده ایران بیشترین سهم را از منابع ارزی دور از دسترس کشور، به خود اختصاص داده اند.
دلارهای نفتی ایران در کدام کشورها مسدود شده است؟
به گزارش جهان به نقل از خبر، طی سالهای اخیر و به دنبال تشدید تحریم های یک جانبه غبر بر علیه ایران حجم بالایی از منابع ارزی ایران که از محل صادرات نفت خام و دیگر محصولات کشور حاصل شده بود امکان انتقال به ایران را پیدا نکرده اند.

آمارهای مختلفی از این منابع مطرح شده است، براساس حسابهای رسمی دولت و مقایسه آن با منابع در آمدی رسمی کشور می توان گفت طی سالهای اخیر سرنوشت بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی کشور نامشخص است، سایت عربین بیزینس در گزارشی در مورد سرنوشت ۳۸ میلیارد دلار از این منابع خبر داده است، گزارش فوق نشان می دهد که بانکهای چهار کشور آسیایی، شامل چین، هند، کره جنوبی و ژاپن این ۳۸ میلیارد دلار را در اختیار گرفته اند.

کشور: چین

بانک: Kunlun Bank که صاحبش شرکت ملی نفت چین (CNPC) است.

رقم برآورد شده: به گزارش خبرگزاری فارس، در دیداری با علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، دولت چین قراردادی با ایران در اوایل ماه نوامبر برای آغاز ترخیص ۲۲ میلیارد دلار درآمد مسدود حاصل از فروش نفت در حساب یک بانک ایرانی در بیجینگ امضا کرد. یک منبع آگاه به رویترز گفته که بانک مرکزی و شرکت ملی نفت ایران (NIOC) دو حساب در بانک Kunlun، یکی به یوان و دیگری به یورو دارند.

دلارهای نفتی ایران در کدام کشورهای جهان مسدود شده است


کشور: هند

بانک: UCO Bank

رقم برآورد شده: حدود ۵.۳ میلیارد دلار درآمد حاصل از فروش نفت در پی اعمال تحریم ها در حساب ها مسدود شده و از کل این رقم، حدود ۱.۸ میلیارد دلار مربوط به آن دسته از شرکت های نفتی است که نفت خام را از ایران خریده اند. مابقی این مبلغ در بانک دولتی UCO مسدود مانده است. در اواسط اکتبر، شرکت ملی نفت ایران از پالایشگاه های هند خواست تا از طریق بانک دولتی Halkbank در ترکیه این مبلغ را به یورو پرداخت کنند.

کشور: کره جنوبی

بانک: Woori Bank و بانک صنعتی کره

رقم برآورد شده: با استناد به یک منبع ارزی، ایران حدود ۵.۹ تریلیون وون (۵.۵۶ میلیارد دلار) نفت خام در قالب سپرده از ایران خریداری کرده است.

کشور: ژاپن

بانک: Tokyo-Mitsubishi UFJ

رقم برآورد شده: کل مبلغ ذخیره شده دقیقا مشخص نیست اما بنا به اطلاعات دریافتی از وزارت دارایی ژاپن، این کشور حدود ۴.۷ میلیارد دلار نفت خام را بین ماه های فوریه تا سپتامبر از ایران وارد کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ضررها و خسارت هایی که کشور برادر چین به ایران زد حتی اسراییل هم نتوانسته بود انجام دهد . بیشتر بیکاری و ورشکستگی مربوط به واردات کالاهای آشغال چینی بود .
این مشکل کشور چین نیست مشکل تجار ایرانی هست که هرچی جنس اشغاله وارد میکنن و تولید داخلی رو کاملا فلج میکنن!
جنس چینی مرغوب هم داریم ولی تجار سودجوی ایرانی بیشتر دنبال جنس ارزون و اشغال هستن تا با کیفیت!
حسین
همونطور که امریکا دشمن ماست چین هم دشمن اقتصاد ماست!!!
از همین آمار مشخصه!!!
Finland
دشمن ما حرص و طمع و بی تقوایی خودمان است.چه تولید کننده و چه مصرف کننده و چه تاجر. همه فقط به فکر خودشان هستند
رضا
خدا نبخشه احمدی نژاد و جلیلی رو اگر ظریف اون موقع بود این طور نمی شد
اگه احمدی نژاد و جلیلی نبودن الان تصمیم داشتین با کدوم برگ برنده برین سر مذاکره ؟؟؟؟؟؟؟
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
اگه احمدی نژاد و جلیلی نبود الان ظریف رو چی مذاکره میکرد!؟ جلیلی برای ایرانی عزت آورد وقتی میرفت برای مذاکره ابهت ایران خودشو نشون میداد.
اینا به خاطر منافع آمریکا و زد و بندهای پشت پرده با چین صورت گرفته بعد شما دست بوسان آمریکا رو حمایت می کنید و لعنش را نثار احمدی نژاد و جلیلی می کنید. امروز آقای ظریف با زدن چوب حراج به دست آوردهای دولت قبل به زعم شما به این دستاورد های مهم رسیده است. اگر اینها نبود می خواست چه چیزی را روی میز بگذارد برای مذاکره؟!
غلط کردم نامه ملت ایران را که بی جا کردیم از خمینی تبعیت کردیم و انقلاب کردیم!
غلط کردیم از امام حسین پیروی کردیم!
غلط کردیم وقتی شما صدام را وادار به حمله به ایران کردید تسلیم نشدیم!
غلط کردیم خواهان استقلال و رشد علمی هستیم!
شما بفرمایید چه چیزی را باید روی میز مذاکره می گذاشت؟! اعلام آمادگی ملت ایران را برای پذیرش طرح کاپیتالاسیون!
اردلان سرافراز
Iran, Islamic Republic of
انرژي هسته اي حق مسلم ما است اما در عين حال قرارددادهاي نفتي فعلي ما و فروش نفت بدون دريافت پول واقعا ننگين تر از قرارداد تركمنچاي است
اگر ما از درآمد نفت بی نیاز شویم که یکی از مهم ترین راهکارهای آن رشد فناوری هسته ای است و تبدیل به یک غول علمی بزرگ باشیم این کشورها نمی توانند با این چنین رفتار کنند. این از ضعف ماست و با دست دادن با آمریکا هم حل نمی شود. نهایتش می شویم یک نوکر شیک پوش باکلاس! همان طور که در زمان شاه ژاندارم منطقه بودیم بعد شاه ایران برای ورود ناگهانی یک افسر دون پایه اسرائیلی به کاخش پا برهنه تا دم در می دوید!
Iran, Islamic Republic of
پس بالاخره معلوم شد دلارهای نفتی در زمان دولت های نهم و دهم که آقایان انقدر سراغش را از دولت می گرفتند کجاست!
باسلام
اگر مردم ما تصمیم میگرفتند مشکلات اقتصادی و گرانی کشور را با توکل به خدا بیشتر تحمل کنند و مسئولین کشور هم عزم خود را جدی میکردند که دیگر نفت خام به هیچ کشوری نفروشند آن وقت می‌دیدیم که همین کشورها حاضر بودند چند برابر پول نفت را به ما بدهند تا نفت ما را دو دستی بخرند.
متأسفانه ما خیلی بچگانه رفتار میکنیم.
United States
ضرب المثل معروف : دیگران خوردند و ما استخراج کردیم ، ما استخراج می کنیم تا دیگران بخورند!!!!