پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

شرط ایران برای ادامه مذاکرات

چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 218385
رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به روند مثبت مذارکرات در استانبول تاکید کرد: شرط ما برای ادامه مذاکرات در بغداد رفع تحریم هاست.
به گزارش مهر پرویز سروری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی شب گذشته در مسجد حضرت زینب (س) منطقه 10 تهران در جمع نمازگزاران با اشاره به مذاکرات 1+5 گفت: غرب تمام ظرفیت های نظام سلطه را به کار گرفته بود تا کشور را فلج کند و مذاکرات ایران با 1+5 را در مدار بن بست قرار دهد.

وی اضافه کرد: کشورهای غربی تحریم های چند لایه را که تا به حال علیه هیچ کشوری به کار نرفته بود بر علیه ایران به کار بردند اما ایران توانست با هدایت های مدبرانه رهبر انقلاب مسیر را به درستی طی کند و دیدیم که در این دوره از مذاکرات غربی ها مجبور شدند در مقابل کشورمان زانو بزنند.

وی با اشاره به عقب گرد 180 درجه ای غربی ها و دلایل این عقب گرد، گفت: باید ببینیم آنها که حاضر به قبول درخواست های ایران نبودند چطور به 3 خواسته کشورمان در مورد محل مذاکره، زمان مذاکره و موضوع مذاکره تن دادند و مشاهده کردیم که با همه فشارها مجبور شدند محل مذاکره را جایی تعیین کنند که ما بر آن تاکید داشتیم.

سروری تصریح کرد: غربی ها غنی سازی 3.5 درصد را در ایران تحت هیچ شرایطی نمی پذیرفتند اما ما غنی سازی را به 20 درصد رساندیم. این چیزی نبود که بخواهیم چرا که هزینه های غنی سازی 20 درصد بالاست اما به دلیل آنکه آنها استنکاف کردند و اعلام کردند که ایرانی ها غلو می کنند و فناوری غنی سازی 20 درصد پیچیده تر از حد توان آنهاست ما در کشور غنی سازی 20 درصد را به راه انداختیم.
 
وی تاکید کرد: وقتی آژانس برای بازدید از غنی سازی آمد این پیشرفت را در کشور باور نمی کرد و اینها همه بعد از انتخابات 12 اسفند بود.

شرط مذاکره در بغداد لغو تحریم ها است
 
وی همچنین در مورد کاهش تحریم ها نیز گفت: اگر مذاکرات 1+5 به طرف مثبت حرکت کند نتیجه این خواهد شد که مذاکرات بغداد به نفع ما خواهد بود چرا که شرط ما برای ادامه مذاکره رفع تحریم هاست و حتما اگر تحریم ها لغو شود آثار بزرگی در اقتصاد کشور خواهد داشت.
 
سروری در مورد اقدامات مجلس در زمینه مواد مخدر نیز خاطر نشان کرد: در این مورد نیز بحث های جدی صورت گرفته و مسئولان را خواسته ایم و به نتایجی دست یافته ایم و در حال حاضر نیز فاز اول طرح های اجرایی صورت گرفته که 60 هزار معتاد از زندان ها به اردوگاه ها می روند و این باعث می شود که 48 درصد از ظرفیت زندانیان که مواد مخدری هستند کاهش پیدا کند و فضا برای برخورد با قاچاقچیان فراهم شود.
 
وی ادامه داد: در مورد فساد و فحشا نیز رئیس جمهور در مجلس نکاتی را عنوان کردند. متاسفانه در این زمینه 2 نگاه در کشور وجود دارد یک اینکه نباید برخورد شود و دیگری اینکه باید برخورد صورت گیرد. ما معتقدیم که باید کار فرهنگی داشته باشیم اما 2 درصد نیز برخورد وجود داشته باشد. به هر حال این امر را قبول داریم که بیکاری نیز در جامعه وجود دارد و بیکاری جوانان باعث فحشا و ناهنجاری اجتماعی خواهد شد و اگر بتوانیم تاکید مقام معظم رهبری در مورد تولید ملی را اجرایی کنیم مشکل اشتغال حل خواهد شد و به این طریق می توانیم از ناهنجاری های اجتماعی نیز بکاهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پس چرا دست رو دست گذاشتید خودتون فهمیدید که بسیاری از مشکلات به وجود امده از روی بیکاری است خوب از تولید حمایت کنید انقدر سخت نگیرید تسهیلات با بهره کم در اختیار تولید کنندگان بگذارید تولید حمایت بشود یعنی بسیاری از مشکلات کشورمان حل می شود تورم.بیکاری. فساد همه از بین راه برداشته میشود