چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

۵۵ درصد منابع بانکی‌چشم‌به راه کلیدروحانی

سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب: 448588
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه ۵۵ درصد از منابع بانکی به دلیل پرداخت تسهیلات قفل شده است، گفت: رشد تولید ناخالص ملی نیاز به سرمایه‌گذاری بالا دارد و سیستم بانکی قادر به پرداخت این تسهیلات نیست.
به گزارش جهان به نقل از فارس، اکبر ترکان ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه تمام کشورها به دنبال تامین منابع غذایی هستند اظهار کرد: صنعت راهکار توسعه کشورها در کنار کشاورزی است.

وی خواستار ارتقای سهم صنعت در تولید ناخالص ملی کشور شد و افزود: صنعتی شدن موجب ارتقای بهره‌وری و خدمات می‌شود و مناطق آزاد باید در این زمینه پیشگام باشند.

ترکان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بند ۱۱ سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی چهار وظیفه مهم را بر عهده مناطق آزاد دانسته است، تصریح کرد: تثبیت تولید، توسعه صادرات و ارتقای فناوری از جمله سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در مورد مناطق آزاد است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، صنعتی کردن به‌موقع مناطق آزاد را نیازمند تلاش مضاعف خواند و بیان کرد: دولت وظیفه دارد زیرساخت‌های لازم در مناطق آزاد برای ورود سرمایه‌گذاران را فراهم کند.

وی طبیعت سرمایه‌گذاری را توسعه و رشد عنوان کرد و گفت: یکی از موانع سرمایه‌گذاری بانک‌ها هستند.

ترکان با اشاره به اینکه ۵۵ درصد از منابع بانکی به دلیل پرداخت تسهیلات در سال‌های گذشته قفل شده است، خاطرنشان کرد: رشد تولید ناخالص ملی نیاز به سرمایه‌گذاری بالا دارد و سیستم بانکی قادر به پرداخت این تسهیلات نیست.

معاون رئیس جمهور به وجود بدهکاران بزرگ به سیستم بانکی کشور اشاره کرد و یادآور شد: تسهیلات دریافت شده از بانک‌ها در طرح‌های هدف، سرمایه‌گذاری نشده و آن را در جاهای دیگر هزینه کردند و بانک‌ها باید این موضوع را پیگیری کنند.

وی با تاکید بر اینکه با آنها که در بازپرداخت تسهیلات کوتاهی می‌کنند نباید مدارا کرد، اظهار کرد: بانک‌ها باید در هزینه‌کرد تسهیلات پیگیری داشته باشند و اگر صنعتگری به طور واقعی گرفتار شده، باید با او مدارا کرد و این امر باید جدی گرفته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *