چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

حضور سفرای ۴۰ کشور خارجی در اصفهان

پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 356788
به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان، پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، صبح امروز سفرای ۴۰ کشور دنیا در اصفهان حضور پیدا کردند.
 به گزارش جهان به نقل از تسنیم از اصفهان، هفته نکوداشت اصفهان از ۳ تا ۱۱ اردیبهشت با برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری و تفریحی در میدان امام(ره) اصفهان برگزار می‌شود.

ویژه برنامه‌های این هفته در روز ۴ اردبیهشت با برگزاری نشست تخصصی شهرداران کلان‌شهرها و با حضور معاون وزیر مسکن و شهرسازی و معاون وزیر کشور و هم‌چنین نشست تخصصی معاونان کلان‌شهر ها و مدیران عامل سازمان‌های فاوا کار خود را آغاز کرد.

به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان ۴۰ نفر از سفرای کشورهای خارجی برای شرکت در ویژه برنامه‌های این هفته صبح امروز در اصفهان حضور یافتند.

در همین راستا، نمایشگاه کتاب‌‌خوانی با حضور هزار دانش‌آموز در میدان امام(ره) برپا شده است و هم‌چنین نمایشگاه تخت فولاد در جنب مقبره بابارکن‌الدین، نمایشگاه حریم خلوت یار در تکیه میرفندرسکی، نمایشگاه اصفهان و اصفهان شناسان در تکیه سید‌العراقین، مراسم نکوداشت زنان عالمه و شهیده اصفهان در جنب مقبره بابارکن‌الدین مجموعه فرهنگی مذهبی تخت فولاد از ساعت ۹ صبح امروز آغاز به کار کرده است.

به گزارش تسنیم، کارگاه تخصصی ساخت سردیس با هدف ساخت سردیس‌های مشاهیر اصفهان در بوستان هنر آغاز به کار کرده است.
جشنواره اصفهان گردی نیز در هفته نکوداشت اصفهان میزبان علاقمندان برای بازدید از اماکن تاریخی و تفریحی اصفهان است.

گفتنی است، آئین افتتاحیه رسمی هفته نکوداشت اصفهان با عنوان جشنی به رنگ اصفهان عصر امروز در ساعت ۱۶:۳۰ با حضور علی‌اکبر ولایتی و سردار رحیم صفوی در باغ موزه چهل‌ستون برگزار می‌شود.

میدان امام(ره) اصفهان اصلی‌ترین میزبان نمایشگاه‌ها و کارگاه‌هائی به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان است که در آن نمایشگاه متفاومت اصفهان قدیم و جدید، همایش هویت با حضور دکتر میثاق و برنامه‌های متنوع دیگر میزبان علاقمندان و گردشگران ایرانی و خارجی در هفته نکوداشت اصفهان است.
https://jahannews.com/vdcevp8xvjh8nfi.b9bj.html
jahannews.com/vdcevp8xvjh8nfi.b9bj.html