جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - 5 Jul 2024
 
۰

دیدار احمدي‌نژاد با سفير جديد امارات

يکشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 175185
احمدي‌نژاد گفت: آمريكا و متحدينش به عنوان دشمنان ملت‌هاي منطقه بايد منطقه را ترك كنند و دولت‌ها و ملت‌هاي منطقه در كنار هم مسايل خود را حل و فصل كرده و در مسير رفاه و امنيت منطقه‌اي پيش بروند.

به گزارش فارس، محمود احمدي‌نژاد‌ رئيس جمهور در ديدار سفير جديد امارات متحده عربي با تاكيد بر ضرورت گسترش حداكثري سطح همكاري‌هاي ايران و امارات در تمامي زمينه‌ها گفت: برخي مسايل فرعي كه بعضاً بين دو كشور ايجاد مي‌كنند، نمي‌تواند خدشه‌اي به روابط برادرانه ايران و امارات وارد كند و بايد در مقابل همه آنها با حفظ هوشياري در مسير گسترش روزافزون روابط دو جانبه و منطقه‌اي گام برداشت.

رئيس‌جمهور خاطرنشان كرد: گسترش روابط جمهوري اسلامي ايران و امارات متحده عربي مي‌تواند الگوي مناسبي براي نشان دادن عمق‌ برادري‌ دولت‌هاي منطقه و خنثي كردن توطئه‌هاي دشمنان باشد.

وي روابط جمهوري اسلامي ايران و امارات متحده عربي را برادرانه دانست و با تاكيد بر اينكه مناسبات دو كشور بايد در طراز برادري تنظيم شود، اظهار داشت: دو كشور با گسترش روز افزون همكاري‌ها و تقويت مناسبات برادري، فرصت توطئه و فتنه‌گري را از دشمنان ملت‌هاي منطقه مي‌گيرند.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه كشورهاي منطقه همه امكانات لازم را براي پيشرفت و تعالي در اختيار دارند ولي دشمنان فراواني در مسير گسترش روابط‌ برادري و پيشرفت كشورهاي منطقه وجود دارد، اظهار داشت: انديشه‌ها و دستان خبيث زيادي هستند كه از برادري و اتحاد دولت‌ها و ملت‌هاي منطقه بيم دارند زيرا از اين همكاري هيچ كس جز دشمنان منطقه ضرر نمي‌‌كند.

رئيس‌جمهور با تاكيد بر اينكه دشمنان در صدد ايجاد كينه‌توزي و تفرقه بين برادران ديني هستند، تصريح كرد: دولت‌ها و ملت‌هاي منطقه بايد در مقابل طراحي‌هاي دشمنان هوشيار باشند تا آنان نتوانند نقشه‌هاي خود را عليه منطقه اعمال كنند.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد: آمريكا و متحدينش به عنوان دشمنان ملت‌هاي منطقه بايد منطقه را ترك كنند و دولت‌ها و ملت‌هاي منطقه در كنار هم مسايل خود را حل و فصل كرده و در مسير رفاه و امنيت منطقه‌اي پيش بروند و به فضل الهي آرزوي تاريخي ملت‌هاي منطقه براي اسقاط نظام سلطه جهاني در آينده نزديك محقق خواهد شد.

وي افزود: دشمنان قصد دارند از برادران عليه برادران استفاده كنند لذا همه بايد هوشيار باشند كه در اين طراحي دشمنان نقشي نداشته باشند زيرا تجربه نشان داده كه سلطه‌گران بعد از بهره‌برداري، دوستان خوبي نيستند و اكثر جنگ هاي دولت آمريكا عليه دوستان سابق خود بوده است.

سفير جديد امارات متحده عربي نيز پس از تقديم استوارنامه خود به اهتمام كشورش براي افزايش هر چه بيشتر همكاري‌ها و مناسبات دو كشور در تمامي زمينه‌ها تأكيد كرد و گفت: در مدت مأموريت خود تلاش خواهم كرد برخي بي‌اعتمادي‌هايي كه در گذشته بين دو كشور بوجود آمده را به‌طور كامل برطرف كرده و زمينه را براي گام‌هاي بلند در راستاي افزايش همكاري‌هاي دو كشور فراهم سازم چرا‌كه امارات متحده عربي مصمم است روابط خود با جمهوري اسلامي ايران را تعميق بخشيده و مستحكم كند.

وي خاطر‌نشان كرد:‌ ايران و امارات متحده عربي دو كشور برادر هستند كه بايد در نهايت امنيت و ثبات در كنار يكديگر زندگي كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *